Verensokeri jatkuvasti raja-arvoilla

Vierailija

Onko kellään muulla kokemusta helposti "alas romahtavista" sokeriarvoista, vaikkei syömisestä ole montaa tuntia, tulee viluttava, heikko olo, silmissä on kuin hiekkaa, mutta kun saa jotakin makeaa suuhun, heti helpottaa. Tällaisessa tilanteessa otettu sokeriarvo on ala-rajalla 3,5 ja terveydenhoitohenkilökunta ei pidä sitä epänormaalina. Antakaa myös hyviä vinkkejä sokeriarvojen tasaisenapitämiseksi :)

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Onko sinulla usein joitakin seuraavista oireista; migreeniä, rytmihäiriöitä, väsymystä, outo näläntunne, ärtyisyys, vapina, huimausta, muistihäiriöt, uupumus, heikkous, epämääräiset kiputilat, jne.

Tuleeko oireet kun olet nauttinut hiilihydraattipitoisen aterian tai kun olet nauttinut kofeiinia tai alkoholia.

Jos näin, niin sulla on melko varmasti sellainen tauti, kuin hypoglykemia, ei-diabeettinen hypoglykemia tai vielä tarkemmin sanottuna aterianjälkeinen, postprandiaalinen hypoglykemia.

Vierailija

Lainaus:

Onko kellään muulla kokemusta helposti "alas romahtavista" sokeriarvoista, vaikkei syömisestä ole montaa tuntia, tulee viluttava, heikko olo, silmissä on kuin hiekkaa, mutta kun saa jotakin makeaa suuhun, heti helpottaa. Tällaisessa tilanteessa otettu sokeriarvo on ala-rajalla 3,5 ja terveydenhoitohenkilökunta ei pidä sitä epänormaalina. Antakaa myös hyviä vinkkejä sokeriarvojen tasaisenapitämiseksi :)

Oli kyllä ennen kuin aloin karppaamaan. Nyt ei enää ole tuollaista ongelmaa vaikka ruokailutottumukset ovatkin hiukan huonoja, eli joskus tulee turhan pitkiä syömättömiä taukoja.

nummisuutari
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olen aivan häkeltynyt ja sekaisin, tämän keskustelun johdosta. Kakkostyypin diabeetikkona mittaan aamusokerin kolme-neljä kertaa viikossa. Se vaihtelee 4.8:n ja 8.0:n välillä, keskiarvo noin 5.7, Napsin Difominia. Lääkärin mukaan sokeriarvoni on koholla ja glukoosi käyttökiellossa. Arvo ei retkahtele, vaan seuraa kulutusta. Jos syön hyvin, mutta hillitysti, enkä mitään klo 17 jälkeen, aamusokeri on melko varmast 5.0-5.4. Terveykeskuslääkäri väittää, että maksani erittää sokeria.

En kysy täällä onko lääkärini oikeassa/väärässä. Kiinnostaa minkälaisia vaihteluita muilla on. pii

Vierailija

Lainaus:

Onko kellään muulla kokemusta helposti "alas romahtavista" sokeriarvoista, vaikkei syömisestä ole montaa tuntia, tulee viluttava, heikko olo, silmissä on kuin hiekkaa, mutta kun saa jotakin makeaa suuhun, heti helpottaa. Tällaisessa tilanteessa otettu sokeriarvo on ala-rajalla 3,5 ja terveydenhoitohenkilökunta ei pidä sitä epänormaalina. Antakaa myös hyviä vinkkejä sokeriarvojen tasaisenapitämiseksi :)

Mitä syöt?
Paljonko on ikää?
Lääkitys ja sairaudet?

Itselläni kofeini aiheuttaa kyseistä olotilaa, joten olen kofeiinille yliherkkä ja en syö/juo sitä.

Jätin myös viljat vuosi siten ja enään ei tule edes nälkäisenä liiallista verensokerin laskua.

Heti jos syö paljon huonoja hiilihydraatteja, niin kuvatunlainen olotila tulee jo parin tunin pästä ruokailusta. Tuli viimoset 30 vuotta, joten olen nyt tyytyväinen olotilaani.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Onko kellään muulla kokemusta helposti "alas romahtavista" sokeriarvoista, vaikkei syömisestä ole montaa tuntia, tulee viluttava, heikko olo, silmissä on kuin hiekkaa, mutta kun saa jotakin makeaa suuhun, heti helpottaa. Tällaisessa tilanteessa otettu sokeriarvo on ala-rajalla 3,5 ja terveydenhoitohenkilökunta ei pidä sitä epänormaalina. Antakaa myös hyviä vinkkejä sokeriarvojen tasaisenapitämiseksi :)

Mitä syöt?
Paljonko on ikää?
Lääkitys ja sairaudet?

Itselläni kofeini aiheuttaa kyseistä olotilaa, joten olen kofeiinille yliherkkä ja en syö/juo sitä.

Jätin myös viljat vuosi siten ja enään ei tule edes nälkäisenä liiallista verensokerin laskua.

Heti jos syö paljon huonoja hiilihydraatteja, niin kuvatunlainen olotila tulee jo parin tunin pästä ruokailusta. Tuli viimoset 30 vuotta, joten olen nyt tyytyväinen olotilaani.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

Tässä viestien aloittaja vastaa:
Ikäni 58, syön sekaruokaa, poikkeuksena punainen liha, sen lopetin, koska heti syömisen jälkeen oli kauhen tunkkainen ja täysi olo. Terveydentilani on muuten hyvä, mutta olen epileptikko ja minulla on lievä läppävuoto. Kahvia juon 2 kupllista aamuisin ja kaksi iltapäivisin, niiden en ole huomannut vaikuttavan mitenkään, eiväkä myöskään hiilarit aiheuta pahaa oloa. Hypogykemia on tutkittu eikä sitä ole todettu. Rytmihäiriöitä ja muita inhottavia oireita kuten juuri muistihäiriöt, keskittymisvaikeydet, väsymys yms. on kuitenkin ja ne ovat inhottavan tuttuja.

Tästä kaikesta on seurauksena se, että jos on ennen ruoka-aikaa menossa kylään jossa taatusti tarjotaan kahvia ja en kehtaa kieltäytyä ja juon sitä kahvia kaikenlaisten makeiden leivonnaisten kanssa, tulee aivan kuvottavan huono olo. Suolaisen nälkä on kova joten olisiko minulla suolatauti kun ei sokeritautia löydetä. Tässä taas keskusteltavaa. Joulukin on tulossa ja kaikenlaiset herkut houkuttavat. Onneksi ei ole painovaikeuksia; olen 178 cm ja 60 kg

Vierailija

Kokeile olla pari viikkoa ilman viljaa ja syö kaikkea muuta.

Jouluun on pari viikkoa.

Aamupalaksi esim. luonnonjogurttia ja marjoja.

Ja katso mitä olosi on, kun jätät huonot hiilarit pois eli viljat, jotka nostavat vain verensokeria. Peruna on toinen huono valinta, jonka voi korvata kasviksilla.

Ja muista ne hyvät rasvat

Luonnollisia rasvoja:

Kala, pähkinät, siemenet, manteli, avokado, kylmäpuristetut öljyt (hampunsiemen, oliivi, pellavansiemen, camelina, rypsi, kookos). Kylmäpuristuksen ansiosta öljyn rasvahappokoostumus ja vitamiinit säilyvät luonnollisessa muodossaan. Eläinrasvat (luomu parasta). EI MARGARIINIA

Rasvaa tulisi saada vähintään 1 g painokiloa kohti, jotta välttämättömien rasvahappojen saanti turvattaisiin ja tämä ei mitenkään täyty "kevytmyrkyillä".

Omatekoiseen mysliin/smoothieeen ravintorikkaita ainesosia:
Pähkinä- ja mantelijauheet
Murskatut pähkinät, mantelit ja siemenet
Marjajauheet ja marjat
Viherjauheet (ohranoras, vehnänoras, spirulina,Vihreä Helmi C.G.F. klorella )
Tattarihiutale
Hirssihiutale
Kaurahiutale (luomu)
Kookosjauho (hiutaleet)
Leseet

Vierailija

Minusta vaikuttaa siltä, että oireet on ihan selkeästi psykosomaattisia.
Kun kerrot muistiongelmista ja keskittymisvaikeuksista ym. niin onko sitä puolta sinulta tutkittu.
Uskon näiden liittyvän siihen tuntemukseen ja uskomukseen liian matalasta verensokerista, joka kuitenkin on ihan normaali.

Vierailija

Mitä potaskaa täälläkin taas kirjoitellaan...

Mistä tuollainenkin tieto on peräisin, että pellavansiemen, camelina ja rypsiöljy olisi terveellistä? Ottakkaa nyt asioista selvää, ennen kuin tuputatte tuota huuhaata. Eihän ne sisällä yhtää O3:sta.

Vierailija

Kiitos hyvistä vinkeistä. Rakastan kalaa, joten kalaöljyjen saanti pitäisi olla kunnossa. Lisäksi olen toivonut joululahjaksi tehosekoitinta, joten erilaisten smoothien ja pirtelöiden teko tuleekin ajankohtaiseksi. Kiitos kaikille vinkeistä, myös arvio psykosomaattisesta oireistosta voi olla paikallaan, mutta potaskan kirjoittelua en hyväksy, se joka pitää näitä kirjoituksia turhina, voi aloittaa oman mielenkiintosta mukaisia keskusteluja. Oikein hyvää joulua kaikille kirjoittaneille, lopetan tähän.

Vierailija

Vaikka lopetitkin, kerron oman näkemykseni; kannattaa myös miettiä ilman puhtaus tilassa jossa oleskelet. Nuo keskittymiskyvyttömyys, väsymys, rytmihäiriöt ja muistihäiriöt ovat myös tyypillisiä homemyrkytysoireita, eli viittaavat sisäilmaongelmaan. Psykosomaattisen puolen jättäisin laskuista, et vaikuta sen tyyppiseltä ihmiseltä. Ja ruokavaliosi on erittäin ok. Myös minulle tekee punainen liha äärettömän huonon, raskaan ja tunkkaisen olon. Ja nuo erilaiset siemenet hyvien rasvojen lähteenä ovat mainioita.

Vierailija

Liian alas menevä verensokeri on merkki alkavasta sokeriaineenvaihdunnan häiriöstä eli aikaa myöten kääntyy diabeteksen puolelle. Ja on totta, että maksa tekee yön aikana sokeria, joten koholla olevat aamusokerit voivat olla se ensimmäinen merkki alkavasta sokeritaudista.
Paras tapa välttyä liian alas meneviltä sokereilta on, syödä säännölliset ateriat eli vähintään neljän tunnin välein hereillä ollessa ja mieluusti myös täysjyväviljaa, joka pitää sokeritason pidempään tasaisena kuin muut ravintoryhmät. Samoin on hyvä välttää rasvaisia ruokia, etenkin haitallisia eli kovia eläinrasvoja, koska rasvan vaikutus verensokerin nousuun on erittäin suuri. Luonnollisesti valkeat viljatuotteet ja sokeri kannattaa karsia mahdollisimman vähiin. Eli taipumusta mataliin sokereihin hoidetaan kuten diabetesta.

Vierailija

Näin on, täällä noita paskanjauhajia riittää!

... ja kokojyvä vilja ei pidä yhtään pidempää veren sokeriarvoja tasaisena. On jopa huonompaa kuin puhdas sokeri!

Vierailija

Parille edelliselle anonyymille tiedoksi; elän kuten opetan ;D Ja kokemus riittää minulle, lääketieteellisen faktan lisäksi.

Vierailija

Lainaus:

Mitä potaskaa täälläkin taas kirjoitellaan...

Mistä tuollainenkin tieto on peräisin, että pellavansiemen, camelina ja rypsiöljy olisi terveellistä? Ottakkaa nyt asioista selvää, ennen kuin tuputatte tuota huuhaata. Eihän ne sisällä yhtää O3:sta.

Kalasta saa Omega3 ravoja eli EPA ja DHA.

Ihminen saa hyviä rasvoja myös kasvikunnan tuotteista eli pähkinä jne...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat