Ajatuksia ja mielipiteitä keskusteluista.

Vierailija

Olen seurannut jo pidemmän aikaa, että täällä käydään kiivasta keskustelua ja väittelyä siitä mistä ja miten saa kirjoittaa.
Minun mielestäni nyt käydään keskustelua ja se on todella antoisaa.
Mielipiteet kyllä jakaantuu joissain aiheissa ja toimituskin saa moitteita.
Onneksi mitään mielenkiintoista keskustelua ei ole poistettu, vaan saamme nauttia monenkirjavasta keskustelusta.
Toivottavasti näin saamme jatkaa edelleen.

Kommentit (7)

Sari Alho
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kiitos.

Mielipiteiden kuuluukin jakautua, keskustelua ei synny, jos kaikki ovat samaa mieltä.

Toimitus ei rajoita aiheita, kaikki ovat sallittuja. Vain asiattomat, sääntöjen vastaiset viestit poistetaan tai niitä muokataan.

Sari
verkkotoimittaja

Vierailija

Olen tämän kirjoituksen aloittaja.

Viestin aloituksen jälkeen ei ole tullut yhtään palstalaisten kirjoitusta.
Onko niin, että enää ei ole montaakaan kirjautunutta, joita asiaton kirjoittelu häiritsee tai ärsyttää.
Monessa ketjussa kyllä valitetaan, mutta asiallista keskustelua ei synny.

Jotenkin tänne kirjautumisen taakse ei monikaan viitsi tulla.

Toimitukselle ihan vinkiksi ja kiitokseksi on edes yksi osio mistä on karsiutunut häiritsevät kirjoittajat.

Näitä palstoja voisi kyllä lisätäkkin.

nummisuutari
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kirjauduin palveluun vain vastatakseni rekisteröidyllä nimimerkillä tähän aiheeseen ja näennäisongelmaan. "Ajatuksia ja mielipiteitä keskusteluista." -keskustelua käydään useimmilla säikeillä. Nimikko-otsikon avaavaaminen hivelee avaajaa, mutta on keskustelujen tason nostajana tarpeeton ja moralisoiva. Paljon hyödyllisempää olisi innostava osallistuminen keskusteluihin, tuhoamatta niitä. Olen itse seurannut näitä juttuja kuutisen viikkoa ja osallistunut niihin enimmäkseen rekisteröimättömällä nimimerkillä, etteivät kommentit osuisi profiloituun nettiminääni.

Minusta härskeimmätkin kirjoittelut kertovat valtavasti ihmisten tarpeista ja ihmisten kohtaamattomuudesta. Sille voi tietysti ummistaa silmänsä, mutta sellainen on kuin äänestämättä jättäminen. Jälkeenpäin ei kannata valittaa eikä edes keskustella.

Hyvä avaaja: Puhallappas näppiksesi puhtaaksi ja reippaile mielesi kirkkaaksi. Kirjoita sitten harjoituksen vuoksi rakentava kommentti kaikkiin keskustelusäikeisiin.

Miksi muuten itse revittelet anonyyminä. Rohkeutta sinullekin!

Vierailija

Hyvä kommentti nummisuutarilta.

Oma ajatukseni on seuraavanlainen.

Loppujen lopuksi täällä on hyvin vähän oikeaa keskustelua mistään aiheesta sikäli kun minä keskustelun käsitän. Tämän päätelmän olen tehnyt osallistuttuani aktiivisesti kymmenien eri aiheiden keskusteluun tällä palstalla. Täällä on tapana keskustelun sijaan leimata, haukkua ja marista jos jokin ei satu omaan arvomaailmaan. Ja kaikki tämä vielä perustelematta.

nummisuutari
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hyvä kommentti Nuorikollilta. Ja terveiset tirkistelevälle nettianalyytikolle: me ei olla sama henkilö, näin nimimerkin ekaa kertaa.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Yhdynpä nyt mielihalulla nummisuutariin ja Nuorikolliin. Vaikka nuorelle vastaukseksi, ite oon nauttinu monista keskusteluista täällä. Toki paljon on myös juuri tuota erilaisuuden sietämättömyyttä, mikä kyllä tappaa keskustelun. Se on valitettavaa, mutta sana on vapaa, ellei sensuuri iske.
Toivottavasti en itse kuulu noihin aloittajan tarkoittamiin asiattomiin kirjoittajiin.Kirjoitan vain kirjautuneena joten minut on helppo löytää, jos tulee huomauttamista sanankäytöstäni. Lupaan ottaa kritiikin vastaan kiitoksella ja miettiä sitä tykönäni.
Eihän se kirjautuminen välttämättä tarkoita, että kirjoittelu olisi asiallista, mutta toki se karsii räikeimmät pois. Täällä ET-raadissahan on mahdollista avata vaikka mitä ketjuja. Pistä aloittaja töpinäksi, niin saadaan hyviä keskusteluja. :)

Sari Alho
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kiitos teille tästä keskustelusta!

Täällä nettiET:ssä on valtavasti keskusteluja, ne valitettavasti vain hukkuvat tuonne arkiston syövereihin aika äkkiä. Tälläkin ET-raati-alueella on yli 200 eri ketjua, sana on vapaa -alueella yli 1000. Joten aiheita riittää jokaiselle.

Keskusteluhaku on melko hyvä, kokeilkaapa eri hakusanoja, löytyy vanhoja, erinomaisia ketjuja.

Sari

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat