Mitä uskot vuoden 2012 tuovan tullessaan?

Vierailija

Luuletko suomalaisten elintason nousevan, vai työttömyyden kasvavan, vanhusten olojen parantuvan, tai yleensä mennäänkö suomessa alamäkeä yleisesti?

t. Peltoniemen Hintriikan surumarssi

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Työttömyys kasvaa, vanhuksista nyt tuskin kukaan mitään välittää kun on oikeitakin ongelmia. Ja onhan tuo maailmanloppukin luvattu ensi vuodelle.

Vierailija

Suomesta viedään rahat ulkomaille ja suomalaisilta leikataan etuja, joten en odota mitään hyvää ainakaan valtion toimesta.

mummo

Vierailija

Ulkomailta on tullut Suomen pankkeihin rahaa miljardien arvosta. Sijoittajat katsovat, että Suomen pankit ovat turvallinen paikka.
Etuja pitääkin leikata, että valtion velkaantuminen saadaan vähenemään.

Tuleva vuosi lisää työttömyyttä, koska vienti tulee ilmeisesti vähenemään. Suomi on riippuvainen vientimaitten ostovoimasta.
Vanhuslaki saataneen voimaan, sen olettaisi vaikuttavan myönteisesti hoidon tasoon.

Vierailija

Lainaus:

Eikös monelta eri tahoilta ole ennustettu maailmanloppua loppuvuonna 2012 ?

No ilmankos Käteinen jakaa meidän rahoja ulkomaille. Eihän sillä ole mitään väliä paljonko budjetista hassaa kun loppu tulee ennen vaaleja. :D

Vierailija

Poikani lomautetaan ja hänellä on 7h perhe-ei paljon naurata.Siksi heitä autan,en anna muihin keräyksiin rahaa.

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 17.12.2011 23:50
Luuletko suomalaisten elintason nousevan, vai työttömyyden kasvavan, vanhusten olojen parantuvan, tai yleensä mennäänkö suomessa alamäkeä yleisesti?

Mitä sinä itse luulet?

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:
Anonyymi 17.12.2011 23:50

Mitä sinä itse luulet?

Luulen, että suomen luottoluokitus saa kolauksen, sillä joudumme ottamaan yhä enemmän velkaa pystyäksemme edes jollakin tavalla hoitamaan yleiset menot.
Eu:n kehnoimpien valtioiden säästösuunnitelmat eivät tuota tulosta ja suomi joutuu edelleen maksumieheksi, eli ottamaan lisää lainaa jotta voi lähettää sitä edelleen velkaantuneille maille.
Oma kansa kurjistuu, sillä joka päivä tulee uusia ilmoituksia irtisanottavien määristä. Eduskuntaa eikä ministereitä ei näytä huolettavan oman kansan kohtalot, sillä ovathan työttömät onneksi niin kaukaisia olioita, ettei niihin törmää taksilla ja virka-autolla ajettaessa.
Syrjäytyneitä ei auta kukaan.
Harmittaa niin pääministerin puheet ja selittelyt siitä, miten meidän on pakko syytää rahaa EU:n pohjattomaan kitaan.
Tehköön eduskunta ja ministerit etunenässä uudenvuoden lupauksen, että antavat ensivuoden palkoistaan kymmenykset vanhustenhoitoon ja tehköön eduskunta säästösuunnitelman joka koskee heidän käyttämiään etuja.

t. Peltoniemen Hintriikka

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kuinkahan ministereille saisi sanan, että he voisivat tehdä uudenvuodenlupauksen ja lahjoittaa joka kuukausi palkastaan työttömille.
Kai sosiaalivirasto voisi hoitaa kyseisen toimen.

Vierailija

Onpa teillä synkkiä tulevaisuuden kuvia. Henkilökohtaisella tasolla olen optimistinen, moni asia kohdallani on jo menossa parempaan suuntaan, joten valoisin mielin vuoteen 2012.

Vierailija

Pelottaa tuo vuosi 2012 ja varsinkin helmikuun 29 pv (karkausvuosi ja karkauspäivä!) .
Mitenkähän minulle käy, riittääkö rahat hamekankaisiin vai onko se menoa ?

Vierailija

Tällä hetkellä jokainen suomalainen on valtion toimesta velkaa pienen uuden henkilöauton verrran. Odotan, että ensi vuonna sitä on vähintään jo kuorma-auton verran, jos ei jo rekankin arvosta.

Vierailija

Lainaus:

Onpa teillä synkkiä tulevaisuuden kuvia. Henkilökohtaisella tasolla olen optimistinen, moni asia kohdallani on jo menossa parempaan suuntaan, joten valoisin mielin vuoteen 2012.

Jos sinulla on henkilökohtaisesti asiat hyvin, se ei suinkaan tarkoita, että kaikilla näin olisi. On aika itsekästä tuuletttaa, varsinkin kun meillä lopetetaan tuotantoa, viimeksi M-Realin hienopaparin valmistus, tästä se taas alkaa, työpaikkojen alasajo. Ministerit huolissaan, jos tämä Euroopan ydin hajoaa, vientimme kärsii, mitä meillä on kohta enää mitä viedä, tehtaat suljetaan ja viedään halpatuontimaihin. Työttömien on vaikea olla valoisin mielin, kun isot asuntolainat kaatuu niskaan, ja menee monilla asuntoja pakkomyyntiin.

Vierailija

Uusi vuosi tuo tullessaan korotuksen eläkkeeseeni peräti 3,1 % ja verokin laski 1 %:n!
Näin voi hurrata pienen eläkkeen saaja.
Nyt sitten mietinkin, että miten minä osaankaan oikein käyttää nuo huimat tulonlisäykset!
Vaan taitaapa ne hukkua yleisen hintatason nousuun ja erilaisiin muihin veroihin.

Niin ja ensi vuonna taas päivä pitenee ja koittaa kevät ja kesä.
Pääsee ulkohommiin pihalle.

Vierailija

Miniäni sai tietää tällä viikolla, että hän on työtön 1.1. alkaen. Hänelle toivon työpaikkaa, samoin tyttärelleni, joka on ollut työtön pari kuukautta. Työllisyystilanteen toivon parantuvan koko Suomessa. Tapahtukoon se hallituksen/eduskunnan vai minkä muun ansiosta tahansa. En suhtaudu ensi vuoteen sen pessimistisemmin kuin muihinkaan vuosiin, samalla lailla edetään. Positiivisia asioita tapahtuu yhtä lailla kuin huonojakin. Omat velkani on nyt loppusuoralla, kesällä toivon jo pääseväni vähän säästämääkin tulevia aikoka varten.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat