Sivut

Kommentit (713)

Vierailija

Tää on veikkiä, eräällä on taas sairas huumorintaju kallellaan vielä enemmän kuin aiemmin.

Pyysin jo poistoa.

Vierailija

Eihän Jumalan etsintä uskovaisia loukannut, Paraimmillaan se pohti tuleeko ihminen toimeen ilman mielikuvituksensa Jumalaa. Vähän liian pitkäksi venyneessä todistelussa agnostikko osoitti helluntailaiselle, miten usko pistää pään pyörälle. Kävikö lopulta niin, että hellarilla sekosi ajatus kokonaan?

Orvokki
Seuraa 
Liittynyt1.9.2015

Vierailija kirjoitti:

Eihän Jumalan etsintä uskovaisia loukannut, Paraimmillaan se pohti tuleeko ihminen toimeen ilman mielikuvituksensa Jumalaa. Vähän liian pitkäksi venyneessä todistelussa agnostikko osoitti helluntailaiselle, miten usko pistää pään pyörälle. Kävikö lopulta niin, että hellarilla sekosi ajatus kokonaan?

En koskaan lukenut kyseistä ketjua enkä siitä puhunut.

Orvokki
Seuraa 
Liittynyt1.9.2015

Vierailija kirjoitti:

Orvokki kirjoitti:

En ole uskovainen enkä edes etsi mitään jumalaa mutta minua silti jokseenkin hätkähdytti tuo "Täältä löytyy Jumala!" Minua moinen ei henkilökohtaisesti loukkaa mutta voin hyvin kuvitella, että uskovaisia saattaa loukata tuollainen kepeä heitto, että Jumala löytyy jostain keskustelupalstalta; varsinkin kun sitä linkkiä klikkaamalla ei edes keskusteluun pääse.

Pyrkiikö ET-lehti Suomen Charlie Hebdoksi?

Turhautunut, yksin jäänyt, lomautettu opettaja, jolla on kieroutunut huumorintaju ja narsistin luonne.

Kuka tuollainen on?

Vierailija

Kohtele  muita niinkuin haluat  itseäsi kohdeltavan.

Pyysitkö  poisto minulle  vai  itsellesi  ?

Vastaus  17:49  kommenttiin

Vierailija

Täällä täytyy jo varoa tosielämän itseään. Minä  ole poistoja pyydellyt kenellekään ja luin 17:49:n ja kommentin juuri äsken. Mitä kummaa niissä oli?

Ikävää, jos täytyy ruveta selvittämään miltä kukin näyttää, ettei pimeällä kadulla vahingoita väärää ihmistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Orvokki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orvokki kirjoitti:

En ole uskovainen enkä edes etsi mitään jumalaa mutta minua silti jokseenkin hätkähdytti tuo "Täältä löytyy Jumala!" Minua moinen ei henkilökohtaisesti loukkaa mutta voin hyvin kuvitella, että uskovaisia saattaa loukata tuollainen kepeä heitto, että Jumala löytyy jostain keskustelupalstalta; varsinkin kun sitä linkkiä klikkaamalla ei edes keskusteluun pääse.

Pyrkiikö ET-lehti Suomen Charlie Hebdoksi?

Turhautunut, yksin jäänyt, lomautettu opettaja, jolla on kieroutunut huumorintaju ja narsistin luonne.

Kuka tuollainen on?

Hän joka tämän laittoi liikkelle, kooten eri osista ja vielä toimittajan nimellä. Röyhkeydellään ei ole mitään rajaa, mutta sen ymmärtää kun käsittää mitä hän tällä ajaa takaa. Hän vain ei tiedä kaikkea tosiasioita asiasta. Näen selvästi, että tämä on huijausta.

Mistä on kysymys? 

Mihin katosi Jumalan etsintä? 

Miksi suljettiin? 

Mä olen ihan eksyksissä. 

Onko tämä sen tilalla? 

Vierailija

Jumalan etsintä loppui Jumalan löytymiseen jokaisen meistä sydämessä. Aiheen viimeiset vaiheet kertoivat korutonta kertomaa siitä, kuinka tuhlattu elämä tuhoaa tietoisuuden hyvästä minästä ja alkaa pakokauhuinen epätoivo, ruikutus ja ulkoisen huomion etsintä.

Sellaisen tilalle ei voi tarjota "proteesia". Lievitystä löytyy, jos löytyy, äärimmäisestä rehellisyydestä ja itsekritiikistä. "Jumalan" avun odottaminen on kohtalokas yritys ulkoistaa vastuu omasta elämästä. Odottavan aika loppuu kesken odotuksen.

Vierailija

No voi voi. Ei näytä uudistuksesta kummemmaksi tulleen. Mutta hyvä näinkin. Ihan hyvä. 

Sitä mieltä kyllä vakaasti olen että sananvapaudesta on kyse. 

Mitäpä jos kustantajat ja televisio panisivat näin pienestä julkaisukieltoja? 

Kohteliaisuus on luonnollisesti  paikallaan, henkilökohtaisia solvauksia en totisesti puolusta, mutta muuten pitää voida kirjoittaa mielipiteensä ja näkemyksensä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No voi voi. Ei näytä uudistuksesta kummemmaksi tulleen. Mutta hyvä näinkin. Ihan hyvä. 

Sitä mieltä kyllä vakaasti olen että sananvapaudesta on kyse. 

Mitäpä jos kustantajat ja televisio panisivat näin pienestä julkaisukieltoja? 

Kohteliaisuus on luonnollisesti  paikallaan, henkilökohtaisia solvauksia en totisesti puolusta, mutta muuten pitää voida kirjoittaa mielipiteensä ja näkemyksensä.

Kaipaatko Jumalan etsintä keskeustelua. Sitä missä joku hyökkäili valonen kimppuun ja lopulta tuhosi koko keskustelupalstan?

Vierailija

Ei se vaihtamisesta parane. Jos kimppuun haluaa hyökätä se  onnistuu yhtä hyvin täälläkin. Valitettavasti. 

Yritetään kuitenkin uusin toivein. 

Haastellaan vaikkapa Jumalasta .

Ja elämän ilmiöistä yleensä. 

Elämä kaikissa muodoissaan on ihmeellinen, kyllä siitä löytyy jutun juurta jos irroittaa katseensa omasta navasta ja vilkaisee ympärilleen. 

Pidetään palstan kastajaiset. Tervetuloa kaikki entiset ja uudet etsimään Jumalaa tai jotakin muuta hyvälle  elämälle tärkeää!  

Kohotetaan malja mielikuvitussamppanjaa!  Skool! 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei se vaihtamisesta parane. Jos kimppuun haluaa hyökätä se  onnistuu yhtä hyvin täälläkin. Valitettavasti. 

Elämä kaikissa muodoissaan on ihmeellinen, kyllä siitä löytyy jutun juurta jos irroittaa katseensa omasta navasta ja vilkaisee ympärilleen. 

Pidetään palstan kastajaiset. Tervetuloa kaikki entiset ja uudet etsimään Jumalaa tai jotakin muuta hyvälle  elämälle tärkeää!  

Kiitos ei!

Ehtoja, ehtoja...eikö kukaan koskaan... täällä voi ketään hyväksyä ilman ..ehtoja?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jutun juurta löytyy vaikka mistä mutta hyvä elämä ja sen kriteerit löytyvät itsestä. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat