Vierailija

Elin aika vilkasta nuoruusaikaa Iselläni oli isäpuoli ja vapakasvatus Sain melki tehdä mitä lystää' ei kyllä hellyyskään kuulunut kotiimme joten kaipasin aitoa välittämistä ja ja niitä rajojakin hain turvakseni Kerran erehdyin porukkaan missä aika paljon varasteltiin ajettiin autolla omilla tai ehkä anastetuilla ja ainakin humalassa ja kortitttakin Olivat nämä monesti putkassa ja kai vankilassakin olleet Sitten kerran minäkin jouduin kuulusteltavaksi valehtelua tuli minunkin kun käsketty oli Tuomiolta säästyi mies humalassa ajosta Kyllähä poliisit sen tiesi miten saivatkin toisen kuskiksi niin äkkiä takapenkiltä ajon aikana Kai usein harjoiteltu konsti No tää ihana vanhenpi konsaapeli sanoi minulle niin isällisesti, etä älä sinä nuori tyttö tuollaisten kavereitten mkana kulje nyt tuntuu mukavalta ja erilaiselta, mutta ajanoloon karuus paljastuu Ja kun ei sinulla ole yhtään rikos rekisteriäkään  ihan totta eniten juuri se poliisin äänen lempeys sai minut heti sen porukan jättämään  Mitä oisi nyt elämäni jos tuo mies ols ollut jäyhenpi ja tuomitsevanpi  Hänelle kiitos oli juuri tuollainen auttavainen ja avarakatseinen lämmin ihminen Ja olen kuullut että mullakin on samanlaisia ihania ihmisiä ollut niin poliiseina kun monen  muunkin ammatin tekijänä  Siitä iso kiitos kaikille heille aito välittäminen on kultaakin kalliinpaa

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Elin aika vilkasta nuoruusaikaa Iselläni oli isäpuoli ja vapakasvatus Sain melki tehdä mitä lystää' ei kyllä hellyyskään kuulunut kotiimme joten kaipasin aitoa välittämistä ja ja niitä rajojakin hain turvakseni Kerran erehdyin porukkaan missä aika paljon varasteltiin ajettiin autolla omilla tai ehkä anastetuilla ja ainakin humalassa ja kortitttakin Olivat nämä monesti putkassa ja kai vankilassakin olleet Sitten kerran minäkin jouduin kuulusteltavaksi valehtelua tuli minunkin kun käsketty oli Tuomiolta säästyi mies humalassa ajosta Kyllähä poliisit sen tiesi miten saivatkin toisen kuskiksi niin äkkiä takapenkiltä ajon aikana Kai usein harjoiteltu konsti No tää ihana vanhenpi konsaapeli sanoi minulle niin isällisesti, etä älä sinä nuori tyttö tuollaisten kavereitten mkana kulje nyt tuntuu mukavalta ja erilaiselta, mutta ajanoloon karuus paljastuu Ja kun ei sinulla ole yhtään rikos rekisteriäkään  ihan totta eniten juuri se poliisin äänen lempeys sai minut heti sen porukan jättämään  Mitä oisi nyt elämäni jos tuo mies ols ollut jäyhenpi ja tuomitsevanpi  Hänelle kiitos oli juuri tuollainen auttavainen ja avarakatseinen lämmin ihminen Ja olen kuullut että mullakin on samanlaisia ihania ihmisiä ollut niin poliiseina kun monen  muunkin ammatin tekijänä  Siitä iso kiitos kaikille heille aito välittäminen on kultaakin kalliinpaa

Olet aika nuori, kun itse olin klopi ei juuri autoja ollut, eikä niitä ainakaan varasteltu.

Voisihan tuon verrata mihin tahansa muuhunkin huonoilla teillä kulkemiseen ja väärässä porukassa liikkumiseen. Ei sen tarvitse juuri auto olla.

Ymmärsin niin että tässä tapauksessa poliisin isällinen ja kasvatuksellinen suhtautuminen ohjasi jutun kirjoittajaa paremmille vesille ja on säilynyt muistissa läpi elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuota juuri takoitin mitä 16.39 kirjoitti  Olen vasta lähenpänä kuuttakymmentä Muistan meidän kylän ensmmäiset Angliat ja Kumpavolkkarit ja oliko  joku mopoauto kolmella pyörällä Kun olin lapsi mentiin hevosella kirkkoon ja koulun joulujuhliin ♣♣

Hyvä muisto on myös aivan ihana, lempeä ja ammattitaitoinen kätilö joka ihan hienosti hoiti knssani todella vaikean synnytyksen, ei edes pihtejä tarvittu kun kädellään ohjaili sisältäni vauvan pään ja toisen olkapään ulos  Kätilö  oli myös henkisesti rohkaisevana suurena tukena nuori äiti  kun olin ♥♥♥

Vierailija

Tuota juuri takoitin mitä 16.39 kirjoitti  Olen vasta lähenpänä kuuttakymmentä Muistan meidän kylän ensmmäiset Angliat ja Kumpavolkkarit ja oliko  joku mopoauto kolmella pyörällä Kun olin lapsi mentiin hevosella kirkkoon ja koulun joulujuhliin ♣♣

Hyvä muisto on myös aivan ihana, lempeä ja ammattitaitoinen kätilö joka ihan hienosti hoiti knssani todella vaikean synnytyksen, ei edes pihtejä tarvittu kun kädellään ohjaili sisältäni vauvan pään ja toisen olkapään ulos  Kätilö  oli myös henkisesti rohkaisevana suurena tukena nuori äiti  kun olin ♥♥♥

Oli sentään kätilö ulkopuolella vaikka kyynärpäitään myöten olikin sisälläsi.

19.52 sinulle on osunut hyviä ihmisiä elämäsi vaikeisiin tilanteisiin. Tuntuu hyvältä kun olet osannut tarttua noihin hyviin muistoihin. Olen samaa ikäpolvea kanssasi, olen ollut kuplan kyydissä nuorena neitosena, ajettiin hiekkateitä kovaa, lavatansseissa kesäisin käytiin.

Siihen aikaan raskaus ja synnytys oli erilaista kun nykyisin, voin ihan kuvitella mitä olet joutunut kokemaan, onneksi kaikki sujui hyvin. Kokenut kätilö on ollut aarre sinun kohdallasi sinä aikana, osaan naisena ja äitinä sen ajatella.

Minun lapseni oli tehnyt yhtä ja toista laitonta, kaveriporukkakin samanlaista Olii ehdollinen tuomio jo päällä Jotain vähän pienenpää oli ohessa humalassa  möhläillyt Aivan ihana poliisii totesi että ei me nyt sinua tuosta putkaan viedä koiahan kotiosi kävellä Linnatuomiohan tuosta olisi voinut tulla Mutta nyt suoritti yhdyskuntapalveluksen Onneksi ikä toi mukanaan viisautta kantaa vastuuta itsestään teoistaan ihana oli huomata että  elämäkin tasaantui  Aina otettiin kotiin ja tuettiin tiesi miten tärkeä ja rakas on meille  Eri mieltä asioista usein oltiin ja neuvojakin sai Mutta koskaan ei  tuomittu jokainenhan meistä on virheitä tehnyt, kuka mitäkin  joku enemmän joku vähemmän

Vierailija

Kiitos 20.29 kirjoitaja  ♥♥♥ Oikein ihania ja lämpimiä kesäisiä päiviä sinulle

Sinulle myös oikein kivaa alkavaa kesää

t.20.29 kirjoittaja

ps. "Elämä on kaunis ja hyvä elää sille, jolla on aikaa ja tilaa unelmille" erästä laulua lainaten

Ollen kovasti pitä nyt Poliisi sarjasta Seurata heidän työtään useassakin kaupungissa Minusta poliisit hoitaa työt ammattitaitoisesti, mutta myös sopivasti  huumoria käyttäen, tietysti tilaneista riippuen Ja ei kai tuota ihan toskkona jaksaisi Mies sanoi että ennenaikaan oli kuripito  poliseillakin kovenpaa   Ei silloin saanut  puistoisssa maata tai juomia juoda Saatikka humalassa hillua Varmaan lain pykälälätkin  muuttuneet ajan saatossa Vaan usein poliisit  ovat kuin  humalaisten ohjaajia melki kun huoltajia   Että niinku mitä tuli tehtyä tai  pääsetkö nyt  varmasti omin avuin kotiin Poliisit sanoo Se on moro tai morjes Rennosti lähestyvät kansalaisia, turvanahan he ennenkaikkea ovat  Ennen ainakin oli poliiseja enemmän, iso vääryys kun on niin paljon vähennetty   Tarvetta kun todella näinä aikoina olisi   Minun vanhan mummon oli aluksi oikein ikävä sitä Jyäskylän nuorta lupsakkaa,miellyttävää erittäin sanavalmista poliisia, joka jokuvuosi takaperin oli ohjelmassa  mukana Opiskelemaan kuulemma lähti 

Hei kiitos ja aivan totta kirjoitit On tärkeää, että jokaisella ihmisellä olisi tulevaisuuden unelmia  Ja jos joskus ei olisikaan niin kun jaksaa edes pientä toiveen kipinää  pitää yllä, että tästä vielä selvitään niin usein sitä taakat ja surut hälvenee Ja jos on vielä niitä ymmärtäväisiä ihmisiä tukena On sitten läheisiä tai näitä eri ammateissa olevia

Lomat alkoi nuoiso hillui  pahanteossa olivat Mitä järkeä on puhkoa autonrenkaita tai rikkoa autonlämmitin tolppia mitäs jos kostautuiskin omaan tai kaverin kohdalle Oli poliseilla tyätä ambulanssitkin menivät pillitlulvoen  Ol silti paljon nuoria jotka olivat ihan kunnolla

Minä luulen, että monia poliiseja harmittaa kun ei oikeudessa anneta kunnon tuomioita  Ainakin meitä kansalaisia se mietityttää kun  tuomiot  liian vähäisiä ,voi heti kohta tehdä samoja hirvityksiä uudestaan   Kyllä pitää tuomitun /tuomittujen kasvot olla kokoajan näkyvillä miksi meillä aina  paaapotaan kaikkia Pystyväthän tekosensakin tekemään naama virneessä.

Meillä on suomessa jotenkin kaikki arvot vinksahtuneet eniten hallaa tehnyt hallitus ja oikeusjärjestelmä väärine päätöksineen  Kaikesta eniten kärsivät vähäosaiset, tähän kävisi hyvin tilannettta kuvaamaan Jos köyhä mummo nälkäänsä ranskanleivän varastaa, niin siitähän iso haloo syntyy 

Ikävää kun tuleee pahojentekojen takia leimatuksi koko kansalaisuus Ihan kun romanit ennen eivät läheskään kaikki olleet syyllisiä, mutta joutuivat epäilyjen kohteeksi. Ja nämä näkemykset ihmisiltä katoaa aika hitaasti  Vammainen tyttäreni sanoikin, että kyllä niitten tekiöiden pitäisi ajatella ja harkita tarkkaan kun silloin leimaantuu  kaikki muutkin ja ihmiset alkavat kielteisesti ajattelemaan. Hyvin muuten sanottu 

Valtaväestö saanee tehdä milti mitä vain , mutta sama enakkoluulo ei kohdistu heihin Sofi Oksanen kyllä otti asian puheksi viinavirtaa, nyrkki ja puukko linjalla kotiasioita hoidetaan, siitpä haloo syntyi. Vaikka hyvin on verrattavissa näihin muihinkin

Nyt taitaa monella kovemmat aineet olla ei Jaffat riitä.  Kyllä nuoretkin tulee äkisti leimatuksi vaikka läheskään kaikki ei ole pahanteossa. Ja useat haluaisi opiskelemaan tai  saada töitä, mutta paikkoja niin vähän ja aina vaan pahemmaksi menee.

Kiitos ihanan hallituksen, joka vain köyhiltä kaiken ottaa. ja moittii kun ei kasvuatapahdu, millä sitä mitään ostaa kun joka euro laskettava niin tarkkaan eikä siltikään riitä, kituutella pitää niin monessa asiassa että jotenkin edes ihan arjessa elämisen saa maksettua

Tänään taas huomasin kuinka monet autoiliat eivät seuraa takanatulevaa liikennettä. Kyllä oli ambulanssain vaikea päästä ohi kun vain harvat  kuskit osasivat  oikeanlailla siiryyä  sivumalle. 

Vierailija

Tässä hiljakkoin oli oikein järkyttävä tapaus Itä-Suomessa Rantasalmella, kun iäkkäämpi pariskunta ajoi ambulanssin eteen kolmion takaa. He kuolivat ja ambulanssin miehistö sekä kyydissä ollut potilas loukkaantuivat. 

Osasyynä oli kova vesisade, joka haittasi näkyvyyttä mutta kyllä se silti tuntuu vaikealta ymmärtää että malttoiko henkilöauto oikeasti pysähtyä ja tarkkailla liikennettä varsinkin kun sään vuoksi näkyvyys heikompi. Hyvin surullinen tapaus. 

Nyt pitää vaan päästää höyryjä ulos. Siis mitä luin äsken 14 vuotiaan hyväksikäytön tuomiotilta kahdelta mieheltä " olikohan taas ulkomaalaisia " laskettiin tomio törkeästä hyväksikäytöstä kun tyttö näytti  16 vuotiaalta

Intiassa ei kannta naisten kulkea illalla yhdeksän jälk. kun kaikki "kunnialliset naiset eivät enää kulje siihen aikaan  " eli ovat vapaatariistaa ja paljon hyväksikäyttöä onkin ja miehet vielä puollustelee tekojaan.

Kohtahan on suomessakin noin kun annetaan järjettömän pieniä tuomioita varsinkin näihin hyväksikäyttö rikoksiin,jotka todella tarvitsisivat ankarammat rangaistukset.  On kai kokeiltu hormoonejakin kiinnostusta  viemään ja vielä parempi törkeissä tapauksissa tehdä eunikki homma. Ameriikassa olisi sähkötuoli

Ihan totta kyllä on vääränlainen asenne oikeuslaitoksissa, kohta ei uskalla meilläkään naiset kadulla kulkea  On saatava hyväksikäyttöihin isommat tuomiot

Arvostan suuresti suomalaista rivipoliiisia. Ammatti on mitä epäkiitollisin, ainaista juoppojen riitojen selvittelyä, kuskaamista putkaan, haukkumisen ja solvaamisen kohteena olemista, järjästyksen ylläpitoa kun anarkistit riehuvat mielenosoituksissa kauppojen ikkunoita rikkoen jne. Harvoin saavat kiitosta vaikka aihetta olisi. Ja korruptio on minimaalista josko sitä on laisinkaan!

Tietysti on aina poikkeusyksilöitä niinkuin tämä Aarnion tapaus on osoittanut. Siinä sisäinen tutkinta on pettänyt täydellisesti. Luultavasti rehellinen poliisilaitos ei voinut uskoa, että tällainen yksilö oli soluttautunut huumeyksikköön kun suomalaiset poliisit ovat lähtökohtaisesti maailman rehellisimpiä.

Tämä yksittäistapaus ei kuitenkaan pysty horjuttamaan luottamustani hyviin ja rehellisiin suomalaisiin poliiseihin. Kiitos teile!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat