Kommentit (13)

Vierailija

Kyllä tuo pitää paikkansa, varsinkin näyttelyosioissa joissa saa tutustua ja katsoa kaunista silmää miellyttävää ja vielä tehdä sitä työkseen. Oivalsin miksi olenkin näinkin positiivinen, iloinen ja fyysisetikin hyväkuntoinen. Kuntoni on vasta testattu ja se on 15 vuotta ikääni nuorempi.

Vierailija

Ole tyytyväinen jos kuntosi on hyvä. Ennen vanhaan vanhemmista hyvä kuntosista naisista sanottiin näin:

Takaa kuin lyseosta, edestä museosta. 

Vierailija
Vierailija

Ole tyytyväinen jos kuntosi on hyvä. Ennen vanhaan vanhemmista hyvä kuntosista naisista sanottiin näin:

Noin se tietysti joilakin voi mennä. Maan vetovoima näkyy kyllä jokaisen 70-kymppisen kasvoilla ja kaulalla vaikka jos muuten onkin kuin nuori kropaltaan.

Vierailija
Vierailija

Aina sitä ilkeilty on ja sehän on vain kateutta, suomalaista maalaiskateutta.

Vierailija
Mökin muori

Tässäpä hyvä keskustelunaihe, oletko samaa mieltä?

Mitä taide, kulttuuri, museot sinulle merkitsevät?

Yllättävän tärkeitä.  Etenkin nyt kun on aikaa  osallistua ja seurata.  Piirrokset  ja  esineet  syntyi  jo 60 luvulla  ja siitä asti olen touhua harrastanut.  Metalli, puu,  keramiikka, savi, kipsi.  Asia pitää mielen virkeänä,  tosin nolotti välillä kun ravintolassa kysyivät henkkareita  40 kesäseltä.

Noissa eräissä aiheissa helpotti ammatinvalinta eli materiaali oli tuttua.

Vierailija

Elämän mielekkyys syntyy kokemuksista ja elämyksistä. Museot ovat halpaahuvia, niissä on paljon nähtävää, viileää ja rauhallista. Monissa on kahvio ja useissa myös ihana museokauppa. Emma Espoossa on yksi suosikkini, suosittelen.

Vierailija

Toinen hyvä paikka on Helsingin Kansallismuseo. Sen kokoelmiin ei kyllästy.

Suomessa pitäisi olla suomettumisen museo. Sinne voisi kerätä muistoja Neuvostoliitosta. Koska meillä ei ole Abba-museota, voisi suomettumisen Neukkumuseoon tehdä vahakuvat kaikista poliittisen laululiikkeen keulahahmoista. Siinä olisi nuorisolla ihmettelemistä.

Vierailija

Ilahtuneena otan lisävuodet vastaan!

Artikkelin luettuani oikein ajattelin museokäyntieni antamaa mielihyvää. Siellä voi olla suuressa joukossa toisten kanssa, mutta silti ajatuksissa/keskusteluissa vain itsensä kanssa. Kukaan ei odota kommenttia, kukaan ei ihmettele pysähtymistäsi tuumaten katsomaan. Näin hyvä paikka museo onkin.

Olen huomannut, että minua kiehtoo, viehättää, sydäntä hipaisee, katsoa taiteilijaa työssään. Siinä hetkessä on ihmisen aitous läsnä ja siinä mahdollisten lisävuosien salaisuus.

Pieni elämysvinkki: Katso, Soinin Wanahan Ajan Päivät

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Mielelläni minäkin otan museokäyntien kylkiäisenä muutaman lisävuoden. Vaikka en itse ole taiteellinen niin sitäkin suuremmalla syyllä nautin muiden tuottamasta taiteesta. Erityisesti maalaustaide on lähellä sydäntäni.

Tänä vuonna täytyy taas suunnata Vapriikkiin, siellä on näyttely Afroditen valtakunta. Tuossa näyttelyssä on esillä yli 300 esinettä Rijksmuseumin kokoelmista.  Vapriikissä on myös Kuin silloin ennen näyttely, eli lasten elämää 1900 luvulla Rudolf Koivun kuvittama. Rudolf Koivun kuvitukset  ovat nostalgisia ja nostavat mieleen lapsuudenmuistoja.

Samaan reissuun voisi sovittaa myös Villa Royalin Egyptin aarteet ja Faberge näyttelyn.Siellä kiiltää kulta ja jalokivet hehkuvat. Jo Villa Royal yksinäänkin on hieno nähtävyys. Antoisa Tampere päivä tulossa.

Vierailija

Kulttuuri on l a a j a  käsite.  Myöskin  kirjoittaminen sivuaa  taiteellisuutta.  Ei tökkö saa kirjaimia sillai kivasti. Eli  helppolukuisesti, nautinnollisesti aiheen kärsimättä.

Toki vaatimattomuus kaunistaa,  olen huomannut.  

Vierailija

Mökin muorilla oli hyvää kulttuuriohjelma ideaa. Olen ollut museoissakin ahkera kävijä. Jostain syytä viime aikoina ei ole tullut pahemmin missään käytyä. Syytä korjata tilanne. Tosin ennen oli kaveri mukana, nyt on toisin. Olen aika kehno yksin lähtemään.

Museot ovat erittäin hyvä kohde myös sukututkimusta harrastaville. Pienenä vihjeenä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat