Koko Suomi kirpputorina

Kommentit (7)

Vierailija

Suomi hukkuu tavaraan ja kirpputori-into on tämän seurausta.

Koska järjestetään kirpputori jonka tuotot menevät kehitysmaihin tai Venäjän katulapsille eikä yksityisille ihmisille, jotka ostavat taas vain lisää kamaa?

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Helluntalaisten kirpputorin tuotto menee venäjän katulasten hyväksi.Eikö ole myös Fida kirppari jonka tuotto menee hyväntekeväisyyteen ja entäs UFF. Kun ostaa näistä niin tukee samalla huonommassa asemassa olevia.

Vierailija

Fida international on suomen Helleuntaikirkon ja Helluntaiseurakuntien. Ja heillä on ympäri maailmaa avustuskohteita.

Vierailija
Vierailija

Fida international on suomen Helleuntaikirkon ja Helluntaiseurakuntien. Ja heillä on ympäri maailmaa avustuskohteita.

Vierailija

Olen sitä mieltä, että meillä ollaan vieläkin ahneita kuluttamaan, sanoisin, että se on aivan tolkutonta. Itse olen ollut aina kohtuullinen siinäkin. Nykyään jos hankin jotakin useimmiten aloitan etsimisen kirppareilta ja jos ei löydy "sorrun" kauppoihin.

Uskon, että kilpaillaan kuluttamisessa, ostetaan vaikka ei tarvetta olisikaan. Minusta se on älytöntä.

Olen huomannut myös, että esim. vaatteiden laatu on laskenut 90-luvun laman jälkeen, johtunee halpamaiden tavasta tehdä halvalla ja suomalaiset ostaa kalliilla. Huvittavaa, että ei osata vaatia laatua tuohon hintaa. Markkinoissa on jotakin vikaa, vikaa  koska laatu ei vastaa hintaa.

Pipa 2
Seuraa 
Liittynyt16.5.2014

Vaatteiden laatu on tosiaan laskenut myös minun mielestäni, esim. napit tippuvat, T-paita haalenee peusussa, vaikka pesisi suositellussa lämpötilassa, myös saumat ratkeavat ("en ole lihonut!") ja muutakin. Ei vain välttämättä ole halppisvaatteita, vikaa voi olla muissakin. Ostin esim. nilkkurit jossa oli vetoketjut. Toinen ketju meni rikki ja sain kyllä kengät vaihdettua, vaikka olinkin niitä hetken käyttänyt. Niin, että kiitos palvelusta myymälälle, mutta silti tällainen rikkoontuminen on ärsyttävää. Tavaran pitäisi kestää normaalikäyttöä oman aikansa.

Pari kertaa vuodessa vien tavaraa kirpparille tai sitten johonkin hyvätekeväisyys keräykseen. Vien myös esim. kirjoja, kodin tuotteita yms. Huonolaatuista ei viitsi, eikä halua kierrättää, joten se joutuu roskiin.

Vierailija
Vierailija
Markkinoissa on jotakin vikaa, vikaa  koska laatu ei vastaa hintaa.

Kulutusta lisätään tuolla tavoin, pakko ostaa uutta. Kaupan pitää käydä, valmistajienkin mielestä. Ei se oikein ole, edes halpistuotteissa. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat