Kommentit (9)

Vierailija

Olihan tässä  alle kilometrin matkalla joskus 6 kauppaa.  Nykyisin matka on 24 km yhteen suuntaan.

Tämä hieno kuntauudistus vei hommat lepikkoon.  Kela,koulut, posti, poliisi. Kirjasto lopetusuhan alla.

60 luvulla oli paljon paremmin.

samettiruusu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tulin hieman kiittelemään tilannettani tänne:Lähikauppaan on matkaa n.700m. ja kirjastoon saman verran.

(Kotikampaajalleni ja hierojalleni n.450m.Terveyskeskukseen ja lähimpään apteekkiin n.850m.Keskussairaalaan 2km.)

Asun omakotitalo-alueella,hyvällä paikalla.

Olen onnekas!-Elämälle kiitos!

Vierailija

Joskus  aikoinaan liikkui myymälä ja pankkiauto.  Silloin oli lyhyt  matka, pihaportista ulos niin siinä.

Vierailija

Kadun toisella puolen kauppa ja vieressä terveystalo ja kirjastokin lähellä. Nuorenmpana matkaa oli kolme kilometriä ja sitä ennen lapsena 20km, joten parempaan suuntaan olen mennyt. Jos se on parempi että kaikki on lähellä, en ole ihan varma onko se parempi.

Vierailija

Suuri ostokeskus 500 metrin päässä ja siellä lähes kaikki tarvittavat palvelut, terveysasemalle 100 metriä. Metroasemakin valmistuu kovaa vauhtia ostarin viereen, joten eipä valittamista.

Vierailija

Kun tien ylitän, niin siinä on lähikauppa. Itse tosin ylitän sen tien bussipysäkille ja menen keskustan Lidliin, kun se on ninn paljon halvempi. Lähikauppani lienee kaupungin kallein, turha yrittää minun rahojani viedä ylihinnoin. Vieressä on kaupungin kallein parturi-kampaamo,  jonne minulla myöskään ei ole asiaa. Onneksi palvelulinjan bussit ajavat taloni ohi, ajatellen sitä aikaa kun en enää muihin jaksa. Sitäkin huonojalkaisempana sitten halpa-taksilla, jos kaupunki suo.

Vierailija

Olen todella onnellisessa asemassa, kun voin asua jotakuinkin keskikaupungilla ja ihan kaikki on lähellä tai pienen 5 - 10 min. bussimatkan päässä. Kirjasto, apteekit, ruokakaupat, harrastukset, liikuntamaastot, ravintolat, elokuvat, museot. Kun ajattelen tätä, en enää ihmettele, että olen vireä ja hyväkuntoinen yli 70 kymppinen. Siltikin joskus olen yksinäinen, mutta se varmasti on silloinen sielun tila ei muun elämän puutetta.

Mielenkiinnolla elän kohti vanhuutta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat