klo 21:11 | 27.5.2014
Ennen kapakkiin lähtöä, itse vetäsen ison kossun suht nopsaan, ettei kerkee kaikki nousta päähän, siinä sitä sitten eka paukun jälkeen ollaankin jo arviolta 3 ‰ kännissä ja halvemmaksikin tällä systeemillä tulee, varsinkin kun on Viron tulijaisia.
On tosi vanhanaikaista käydä kapakoissa tai yleensä ollenkaan ottaa teräviä tai ylipäänsä alkoholia.
Tosi typerää myrkyttää itseään, sitten kohta on mahasyöpä hoidettavissa yhteiskunnan varoin!
Että, v...aa toi alkoholi kuinka paljon se saa pahaa aikaan, niin ihmissuhteissa kuin terveydessä.
Kyllä näin on, talous on ennenpitkää kuralla, kuten vatsakin.
En tiedä onko se varsin vanhanaikaista jos käy kapakassa..aika monet käy etenkin terassiaikaan, sinkut ja pariskunnatkin. Toiset tykkää käydä paikoissa jossa saa vähän tanssahdellakin pikkuparketilla.
Niin että otetaanko pohjat ennen lähtöä, mulla on ystäviä jotka ottaa pohjustuksen, eivät kuulemma selvinpäin halua mennä ja tiskiltä ostettujen paukkujen hinnat on kalliit.
Jos vielä lähtisin joskus, saattaisin yhden topakan shotin kotona ottaa ja toisen ostaisin tiskiltä, eikä muuta..paitsi niitä tanssiaskeleita jos saisi
Mikä on shoti...?
Väkevä drinkki, napsu, paukku ...pikkuruinen lasi mutta napakka juoma esim. salmiakkikossu tai jokin oma sekoitus. Ei tarvitse lipittää litratolkulla, eikä tule humalaan kun ei ota monta. Toisaalta hyvin petollinen jos ottaa paljon maistuvia shotteja eikä ymmärrä juoman vahvuutta
Juu,kyllä se yksi kossupullo pitää ennen kapiikkiin menoa juoda, tulee halvemmaksi, näin se vaan on!
Mitenkäs se on sitten jos ette tolpillanne kestä illan mittaan, onkos hyvät viinapäät teillä Vakituinen ja Kustu? Käyttekö vaan kaljabaarissa vai ihan parketin vierustiskillä..tai peräti naistentansseissa ?
Minä en juurikaan käy vieraissa, ei passaa ainakaa tunnustaa kun muija kattoo olkapään yli nytkin kun kirjutan.
Ryyppäämässä käyn muutaman kerran vuoteen.
Voi teijän kanssa, on siinä muijalla vahtimista, vieläpä pohjustukset pitäis olla..
Ukkini sano aikanaan mummolle, tänään vedän pääni täyteen, mummo tuumasi vedä vaan jos siltä tuntuu.
No minkäs sille ehkä olis mahtanutkaan.
Minun elämää sivunneet miehet, ukki, isä, veljet ja tuo vakituinen vuosikymmenten elämänkaverini, kukaan näistä ei ole ollut lasiin sylkevää sorttia mutta ei myöskään kovassa humalassa heiluvia. En ole tiukkapipoinen sen suhteen etteikö ottaa saisi, mutta eittämättä on mukavampaa jos jokin tolkku siinäkin on