Onko Suomessa hyvä sairaanhoito

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Siis kunnallinen puoli.

On, on ja on. Ainakin minun kokemukseni mukaan.

Itse jouduin toissa talvella turvautumaan terveyksekuksen apuun. Ensin sinne

pääsy hieman takkusi, vajaan viikon. Terveyskeskuksesta lähete sairaalan poliklinikalle ja sieltä

sairaalaan sisään pikku leikkaukseen. Hyvää ja ystävällistä hoitoa sain vaivaani.

Nyt tänä keväänä yli 80 vuotias siskoni kaatui pyörällä, ei kypärää päässä. Ensin ensiapua

pienen kaupungin sairaalasta, sieltä ambulanssilla yliopistolliseen sairaalaan. Parikin leikkausta

kallon sisään. Nyt hengityskoneessa tiedottomana lähes kolme viikkoa, hoito jatkuu

tehostetun valvonnan osastolla. Ottaen huomioon siskoni iän niin kyllä myös hänen

kohdallaan hoito on ollut erittäin hyvää. Myös hoitohenkilökunta on ollut ystävällistä, kun

olen sairaalaan soitellut ja käynytkin.

Siskoni on ainoa lähisukulainen alkuperäisestä ydinperheestä. Siksi minullekin läheinen.

Kommentit (11)

Vierailija

Miinusta on monessa paikkaa terveyskeskukseen pääsy. Se kestää

toisin paikoin liian kauan.

Hoito itsessään on hyvää. Tietysti poikkeuksiakin on.

ookoo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Aika paljon taitaa riippua paikkakunnasta, tarpeen kiireellisyydestä ja tietenkin henkilökunnasta. Vaikea yleistää nyky-yhteiskunnassa.

Vakituinen
Seuraa 
Liittynyt12.5.2014

Ei ole minulla vara valittaa aina on kuntoon saaneet kun joku sairaus on yllättänyt, jopa punkin levittämästä aivokuumeesta selvisin vaikka kaksi viikkoa sairaalahoitoa vaatikin.

Pirullinen ötökkä noin pieneksi, ei osaa edes varoa kun ei mokomaa nää.

Vierailija

Edelliseen Vakituinen kommenttiin.

Se pieni punkki on Suomen vaarallisin peto. Tappaa monenkertaisesti

enemmän kuin karhu, sudet ja koirat.

Ei uskoisi.

Vakituinen
Seuraa 
Liittynyt12.5.2014

Suomen nisäkkäistä vaarallisimmat on Hirvi, koira, nautaeläimet, yksi on lähivuosina menehtynyt karhun hyökkäyksessä, koira on pahin, Hirvi kolareissa kuolee alle kymmenen henkee vuodessa.

Vierailija
Tuomari

Kyllä Suomessa on hyvä terveydenhoito!

Korjaan : terveydenHUOLTO.

Yrittäkää opetella oikeat käsitteet.

Vakituinen
Seuraa 
Liittynyt12.5.2014

Ei ole niin nuukaa täälläpäin.

Terveydenhoito Suomessa on jaettu yksityiseen ja julkiseen terveydenhoitoon. Julkinen terveydenhoito on järjestetty kunnallisiin terveyskeskuksiin ja aluesairaaloihin joissa tehdään rutiinioperaatiot. Yliopistosairaaloissa on erikoissairaanhoidon erikoistietämys. Kouluterveydenhuolto ovat tärkeä osa julkista terveyden huoltoa. Kansalaisilta kerätään sairasvakuutusmaksua julkisiin terveysmenoihin. Yksityiseen terveydenhuoltoon kuuluu työterveydenhuolto ja yksityiset terveysasemat ja sairaalat.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Terveydenhoito_Suomessa

Vierailija

Sairastuin äkillisesti. Terveyskeskukseen ja sieltä välittömästi sairaalaan

ja leikkauspöydälle. Sain avun vaivaani ja nyt olen jo tervehtynyt.

Olen hyvin kiitollinen hyvään ja ystävälliseen hoitoon. Olen jo yli

70 vuotta, minut olisi voitu priorisoida jonon hännille, mutta

pääsinkin jonon ohi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat