Raittius.

Vierailija

Hei. Kokeilen onneani ja pyydän keskusteluun ihmisiä jotka ovat raitistuneet, kokemuksia siitä miten raittius alkoi ja miten on nykyisin ja mikä on vaikeinta kun on raitis.

olen raitistunut kauan sitten, mutta edelleen aihe on ajankohtainen ja jotenkin herkkä. En viitsi siitä puhua kovinkaan usein ja tarkkaan täytyy harkita kenen kanssa siitä edes puhuu. Ei ole oikein ymmärrystä siitä miksen enää koskaan uskalla ottaa edes yhtä pientä lasillista kuohuvaa. Nyt kun on taas näitä valmistujais ym. juhlia, niin on tiedettävä tarkkaan mitä lasi oikeasti sisältää. No, en usko että jos vahingossa maistan ja huomaan sen olevan alkoholia, enkä voi sylkäistä pois, että siitä retkahdan, mutta ei kannata juoda lasia tyhjäksi. Sanotaan, että alkoholismi on tunne-elämän sairaus, tai fyysinen himo saada ainetta, minulle se oli fyysinen himo, oli pakko tasaisen välein saada nollattua olotila, joten ehkä se sitten olikin tunne-elämään liittyvää. Olkoon mitä on, mutta meitä raitistuneita ihmisiä on aika harvassa, niinkuin on varmaan alkoholistejakin, suurin osa taitaa olla normaali käytäjiä. Joskus kadehdin heitä, kun voivat ottaa pienet ja se on siinä. Eipä kuitenkaan tulis mieleenkään kokeilla onnistuuko minun tehdä niin, kun oikeasti (pientä kateutta vain joskus) en tarvitse sitä enää mihinkään, ainakin itseäni suggeroin ajatusten voimalla siihen. Päivä kerrallaan.

Kommentit (9)

Vakituinen
Seuraa 
Liittynyt12.5.2014

Raittiustyöhön jos mihin kannattaa satsata, itsekkin olen vajoamassa kauheeta vauhtia turmion tielle, sieltä ei aina ole paluuta, alamäki kun on niin antaa mennä vaan lauloi Irwin Goodmankin, Hämeenlinnan miehiä, taisi olla muissakin linnoissa aikanaan tämä Suomalaisten suursuosikki.

Vakituinen
Seuraa 
Liittynyt12.5.2014

Asiasta toisee meillä on kymmenen vuotias kissa ja näyttäisi alkavan kaljuuntua, liekkö normaalia tuolla iällä, vai olisiko tämä Teuvon tekemä pontikka jotenkin epäonnistunut, jotenkin on kuin usvaa olisi kämpässä...?

Vierailija

En Vakituinen usko ollenkaan sinun olevan kaljaveikko, vaikka mennen tullen yrität sitä vakuuttaa. Jos et nyt ihan itse ole tämän keskustelun aloittaja, voisit kuin mies miehelle keskustella aloittajan kanssa. Minulla ei ole taitoa asiasta keskustella, muuta kuin tieto, ettei tippaakaan saa juoda, jos aikoo raitistua. Tippa on niin vähä, ei sitä näe, kaiketi maistaa, mutta eipä pidä maistaa sitä tippaa, vain hyvää pullaa.

Vierailija

Vakituisella taitaa olla menossa vauhti päällä olo? Oikeasti taidat vain härnätä ja naurat partaasi kun joku vastaa siihen :))

Vakituinen
Seuraa 
Liittynyt12.5.2014
Vierailija
Vakituisella taitaa olla menossa vauhti päällä olo? Oikeasti taidat vain härnätä ja naurat partaasi kun joku vastaa siihen :))

Ei ole tarkoitus pilkata ketään, otan vaan asiat löysin rantein, kuten Veikko Lavikin laulussaan.

Rilluvuodet on takana jos niitä on edes ollut. 

Vierailija

Asiallinen  aloitus  suomalaisille ihmisille  hyvin  kohdallaan.  Valitettavasti  pienehkö ryhmämme  ei osaa suhtautua  mihinkään  edes välttävästi.  

Vierailija

Toivottavasti tähän ketjuun tulee lisää kokemuksia, siis rehellisiä ja asiallisia, tämän asian kanssa ei oikein vitsit mieltä kohota. Vaikka kylläkin pienessä porukassa tai jonkun samanlaisen ihmisen kanssa voi nauraakin menneille tyhmyyksille, mutta täällä ei varmaan sitä ymmärretä samalla tavalla.

Hauskuutta ja iloahan siitä viinasta haetaan, mutta kun se ottaakin isännän paikan ja ihminen jää orjaksi, niin eipä siinä enää naurata. Kauheaa kaahotustahan se on. ja kun lähimmäiset siitä kärsii myös, ihan syyttömänä, vaikka juoppo yrittääkin syyttää omasta tilastaan muita.

Samoin on kaikki mikä vaikuttaa huumeen tavoin mieleen ja tunteisiin. Miksi toinen jää koukkuun ja toinen palaa normaaliin arkeen ilman kolhuja ja mielenterveys ongelmia, koska liika viinahan aiheuttaa masennusta, ahdistusta fyysisen olon lisäksi. ja se on vielä oudompaa, kun toinen ei selviydy sieltä viina-helvetistä tai huume, ja toinen saa jostain voiman päästää irti siitä. Sitä olen monesti miettinyt miksi minä selvisin miksi ystäväni tuhoutui ja kuoli.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat