Kommentit (5)

Vierailija

Unimaailma on ihmeellistä. Muistan , että lapsuuskodissani äitini ja isotätini kävivät aina aamutöiden aikana läpi edellisen yön uniaan.

Itse näin ensimmäisen enneunen noin kuusitoistavuotiaana. Aina en kuitenkaan pysty erottamaan, mikä uni on enneuni ja mikä ei. Sitten , kun jotakin on tapahtunut, muistan uneni ja ymmärrän mitä se merkitsi.

stressaavan työpäivän jälkeen nään sellaisia "terapeuttisia " unia, joissa käsittelen vielä päivän tapahtumia.

Keksisipäs joku vielä laitteen, jolla saisi unet nauhalle , josta niitä voisi sitten katsella uudelleen ja analysoida tarkemmin. Toisaalta parhaita ovat yöt, jolloin ei näe unia ollenkaan.

Täytynee kokeilla vielä  tuota unien tilaamista.

Riihikuiva
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Horinaa tuollainen, unia nähdään ja jos tapahtuu lähipäivinä jotain saman tyylistä, tätähän se mun uneni ties, veikkaan että olisi tapahtunut vaikkei unta olis nähnytkään.

Rusketukseni ei ole aito, juon vaan niin paljon kahvia

Vierailija

Voi ihanuus niitä minun uniani.. Kokonainen uusi maailma aukeaa kun silmäni kinni laitan..Ne on niin uskomattomia että joskus aamulla on pakko nauraa ääneen..Mentyäni kerrankin naimisiin unessa Heikki Kinnusen kanssa jouduin seuraamaan kuinka Heikki sai mustan silmän eukoltaan jonka oli mukamas unohtanut... Mutta sitten ne pahat unet, olen joutunut ottamaan muutaman kerran rytmihäiriöihin lääkettä yöllä kun uni on saanut olon niin ahdistuneeksi. Pahimmassa unessani poikani vaipui hiljalleen jään alla syvyyksiin ja minä en saanut jäätä rikki..  Voitte kuvitella kauhua mikä minut valtasi. Heräsin tyyny märkänä ja sydän hakkasi tuhatta ja sataa... Yleensä uni maailmani on upea ja ihana ja hauska. Siinä on mukana kaikki värit ja tuoksut. Samoja juttuja toistuu useinkin esim. minulla on mukamas hesassa jonkunlainen osake kun oikeasti en edes asu helsingissä enkä ole koskaan asunutkaan.. Olen todella onnellinen uni maastani ja usein nukkumaan mennessäni ajattelen että jaahas ,minnekkähän sitä ensi yönä matkataan.. Sitten semmoinenkin hassu juttu toistuu sillointällöin että ajan autoa ihan hirmu huppelissa... Totuus kun on että olen todella tarkka alkoholin ja auton suhteen. En koskaan aja autoa edes krapulassa. Muutenkin kun käytän noita prosentti juomia satunnaisesti, muutaman kerran vuodessa.. Vainajien kanssa ,siis omien läheisteni kanssa juttelen myös sillointällöin.. Rakas mummoni tulee kylään unessani ,vaikka on ollut poissa jo kolmekymmentä vuotta.  Että tämmöinen unen näkijä täällä vaikuttaa..

Riihikuiva
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Unien näkemisen ja tosielämän kanssa ei ole mitään yhteyttä, ihminen ei ole nukkuessaan tolkuissaan, esim. minä olin vakavan sairauden vuoksi aikanaan sairaalassa vahvassa lääkityksessä, unet oli jotain aivan hirveitä, en tiedä oliko kivun lievittäjänä morfini, vai katamiini, en suosittele edes huumehörhöille näitä aineita.

Rusketukseni ei ole aito, juon vaan niin paljon kahvia

Vierailija

Kohta on juhannustaikojen aikaa..kukkakimppu tyynyn alle ja tuleva sulhanen näkyy unessa.

Meillä taitaa useimmilla jo olla se kumppani vierellä, mutta mietittekö juhannusyönä ikinä nuoruuden haaveita tai odotatteko romanttisia unia silloin ? Onko juhannuksessa taikaa yhä ?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat