Kommentit (4)

Kyllähän kaikenlainen venyttely ja notkistelu pitää lihaskuntoa yllä, ja tämä puolestaan saattaa hyvinkin auttaa myös lonkkavaivaista. Sama pätee niskan kulumiin. Minusta on lääkäriltä hyvin tylyä sanoa, ettei asialle voi tehdä mitään! Luu kuin luu, lihas kuin lihas - kaikista kannatta huolehtia.

Vierailija

Minulla on erittäin paha nivelrikko lonkissa. Kävin lääkärissä ja pyysin fysioterapia lähetettä. Sain sen ja sieltä hyvät jumppaohjeet. Ohjeita lihasten vahvistamiseen. Suoritin jumpan joka päivä ja jo kuukauden kuluttua kävely parani. Nyt kulunut 8 kuukautta kävelen kohtuullisen hyvin, liikeradat parantuneet ihan oleellisesti. Joten ainakin minun kohdalla fysioterapeutilta saamien hoidolla ja ohjeilla on ollut hyötyä. Pitää vain ottaa itseään niskasta kiinni ja jaksaa tehdä jumpat päivittäin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ainakin Hämeenlinnassa työskentelevältä naprapaatilta saa apua nivelrikkoon. Hoidossa pyritään lisäämään liikkuvuutta lonkkaan ja sain lisäksi liikkuvuusharjoitteita sekä kuntosaliharjotteita, joista itse sain merkittävän avun niin kipuun kuin kävelyynkin.

Vierailija

Näissä tutkimusten uutisoinneissa harvemmin kerrotaan tarkemmin minkälaista annettu hoito on ollut. Esim fysioterapia on hyvin laaja kenttä erilaisia "työkaluja": voidaan ohjata lihasten vahvistusta, liikkuvuusharjoitteita tai venytyksiä. Tai hoitona on voinut olla hieronta ja konehoidot tai ehkä tehty kinesioteippaus. Ohjaustakin voi tehdä monella eri tapaa... eli en kyllä ihan suoraan usko tämän tutkimuksen tuloksia, olen samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja: paljon on itsestä kiinni ja kun jaksaa tehdä säännöllisesti itsensä hyväksi oikeat harjoitteet niin suurin osa todennäköisesti saa apua tilanteeseen

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat