Kommentit (3)

Vierailija

Elämä uusiksi

Nelikymppisenä tunsin olevani nainen parhaimmillaan. Olin hyvässä kunnossa niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Nuoruuden epävarmuus oli tipotiessään ja töissä uskalsin esittää ajatuksiani pelkäämättä. Se tuntui hyvältä, liian hyvältä ollakseen totta.

Olli pudotti minut - ei maan pinnalle -vaan syvälle maanrakoon.

– Sinä et kiinnosta enää minua naisena, hän sanoi. Ja se oli siinä, ilman minkäänlaisia perusteluja.

Tyrmistyksen hieman laannuttua arvelin olevan aihetta kiinnittää enemmän huomiota naisellisuuteni esiin tuomiseen. Ostin uusia viekoittelevampia vaatteita, kenkiä ja koruja. Opettelin meikkaamaan uudella tavalla. Turhaan. Olli ei ollut enää minusta kiinnostunut.

Lasten takia nollasin seksuaalisuuteni ja päätin, etten salli itseni katkeroituvan. Tunsin oloni freelancerina epävarmaksi ja ryhdyin rakentamaan itselleni omaa itsenäisempää elämää.

Perustin kahden kollegani kanssa mainostoimiston, ostin oman auton ja aloin matkustaa yksin. Se kaikki kävi Ollin itsetunnolle. En ollut enää alisteisessa asemassa häneen nähden. Pahin kolaus lienee ollut se, kun ennen kutsut eri tilaisuuksiin tulivat hänen nimellään avec, nyt ne alkoivat tulla minun nimelläni avec.

Itsenäistymiseni myötä Ollista tuli mustasukkainen. Sitä piirrettä en ollut ikinä ennen hänessä huomannut. Hän alkoi uhitella:

- Jos vaan saan tietää sinun olleen jonkun toisen kanssa, tulee heti avioerohaaste

Tai kun tulin oman firman asiakastilaisuudesta kotiin, hän istui pimeydessä ja rähisi:

– Kelle sitä taas ollaan oltu persettä jakamassa? Siihen vastasin tyynesti: minun ei tarvitse kuunnella tuollaista, ja menin nukkumaan.

Tiesin, että se tapahtuisi taas. Nyt en enää pelännyt. Olin turvannut selustani. Selviäisin lasten kanssa, vaikka Olli lähtisi. 

Vierailija

Et kumminkaan tuntenut olliasi tarpeeksi, ja näinollen otit melkoisen riskin. Surullisia tapauksia on aivan riittämiin, kun halutaan toista nöyryyttämään - olkoonkin, että ollisi oli ollutkin aloittaja. 

Vierailija

kun oma ego kasvaa liian suureksi riittää hyvin itse itselleen,olisitko voinut hakea apua avio ongelmiisi? ja ei syy tainnut olla yksin Ollin,katsoithan peiliinkin?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat