Mikä on sinulle juhannuksen tärkein asia?

Vierailija

Kyllä se järvi jotenkin liittyy suomalaiseen juhannukseen väistämättä.

Kommentit (10)

Vierailija

Lipunnosto, sauna ja saunavasta, juhannuskoivujen siimeksessä kahvipöytä ja kahvipöydän ympärillä monen ikäisiä ja kiireettömiä ystäviä, yötön yö.

Vierailija

Juhannuksen tärkein asia - ehdottomasti se, että sen jälkeen lähdetään kohti syksyä - i h a n a a !

Vierailija
Vierailija

Juhannuksen tärkein asia - ehdottomasti se, että sen jälkeen lähdetään kohti syksyä - i h a n a a !

Kerrankin olen täysin yksimielinen jonkun kommentoijan kanssa! 

Meidän pojat aina naureskelevat, että heti juhannuksen jälkeen rupean puhumaan päivien lyhenemisestä ja iltojen pimenemisestä.

Vierailija
Vierailija

Lipunnosto, sauna ja saunavasta, juhannuskoivujen siimeksessä kahvipöytä ja kahvipöydän ympärillä monen ikäisiä ja kiireettömiä ystäviä, yötön yö.

Mutta etkös sinäkin vihdo sillä "saunavastalla", etkä "vastaile"? Siitä vasta nähdäänkin, että oikea nimitys on vihta.

Mitäpä siihen vastaat?

(Oli leikkimieliseksi tarkoitettu tämä kommentti, ei riidan haastamiseksi.)

Vierailija

Mukava kun kommentoit, ja noin viisaalla tavalla. Minä halusin tarkoituksella sanoa vastaa vastaks, niinku meillä päin ruukataan. Mutta ei myö todellakaa vastaile. Täällä on kyllä mukava vastailla. Siinäpä meijän juhannuspöytäseurueelle pohtimista, mitä hyö vastalla teköö, minä yritän olla nokkelana kysymässä. Kiitos aiheesta.

Mietin vielä minuutin, mitäs myö oikein vastalla tehään? Välähtihän se! myö v a s t o t a a n .

Unoha tuo mun ensimmäinen kappale, vähän hätäilin vastaukseni kanssa. 

Vierailija

Kyllä juhannuksen tärkein asia on se yötön yö Uudella koivuvihdallakin on saunassa tuoksuteltu jo jonkin aikaa.Niittykukat ja järvi ja juhannuskoivut vielä niin siinähän se,no lavatanssit voisi vielä olla.

Vierailija
kirsikankukka55

Saunavastalla kylvetään, ei vihdota eikä vastota

Kiitos tiedosta, kiva kuulla. Olen "vasta-alueella" käynyt viimeksi lapsena mummolassa, eikä enää murre ole muistissa.

Saunomis-terveisin:

vastatullut viisastelija

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat