Karkinhimoisten suomalaisten korvike ei maistu senioreille

Näin vuonna 1985 esiteltiin ksylitolin eli koivusokerin hyötyjä Hammaslääkäripäivillä.

Kun makean nälkä iskee, suomalaiset päätyvät syömään yhä useammin ksylitolipurkkaa. Silti +55-vuotiaat käyttävät ksylitolituotteita yllättävän vähän.Lue koko juttu

Karkinhimoisten suomalaisten korvike ei maistu senioreille

Kommentit (5)

En juuri käytä purukumia, kun sen veulaaminen on mielestäni epäesteettisen näköistä. Muita ksylitolituotteita saatan käyttää, vaikka niistä tulee minulle helposti ripulia (muutenkin ärtynyt,

toimintahäiriöinen suoli).  - Kun joku puhuu minulle purkkaa jäystäen, niin huomioni kiinnittyy siihen suusta näkyvään purkkaan enemmän kuin siihen mitä toinen sanoo. Tulee mieleen vanha ohje: "Älä puhu ruoka suussa."   - Vielä kuvottavamman näköistä on, kun ruokapaikassa kaveri kaivelee hampaitaan hammastikulla, kun minä vielä syön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En syö xylitol-purukumia, ei purkkaa saa niellä. Pureskelen, mutta se ei ole syömistä, vaan - eikö olekin yllättävää - pureskelemista.

En syö minäkään, vaan pureskelen muutaman minuutin kahta murkkatyynyä, hampaanvälit ja suu samalla puhdistuu. Erittäin hyvä ja hyödyllinen tapa. eräs mummo jolla on omat hampaat suussa.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat