Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

E-resepistä voi myös kieltäytyä ja saada paperiversiona?

-Kanta ilmoittaa, että näin on.

- Ei pidä paikkaansa!

Olen nyt joutunut tappelemaan asian takia.

Heti kun vein reseptit uusittaviksi seinä nousi pystyyn. Ei millään mennyt perille.

Kun vihdoin pitkin hampain otti ne vastaan niin niiden piti olla valmiit juhannusviikolla. Kun menin hakemaan, ne oli kuulemma menneet hukkaan, tule maanantaina. Kun menin maanantaina, eivät olleet valmiit, kun lääkäri tekee ne vasta iltapäivällä. Menin perjantaina, että oli varmasti aikaa uusia ne.

Puolet resepteistä puuttui. Seurasi väh. tunnin puhelinsoitto (varattu, ketään ei vastannut, keskuksen mukaan piti olla vielä töissä). Kun vihdoin vastattiin niin lupasi soittaa takaisin. Ihme kyllä soitti ja ilmoitti, että ne on e-reseptinä apteekissa!

Eli se siitä valinnan vapaudesta!

Miehelle sanottiin, että seuraavaksi viet ne apteekkiin uusittaviksi!

Että tämmöistä!!!

Olisi kiva saada vastaus miksi näin.

Vierailija

Minusta e-resepti on toiminut vallan mainiosti ja reseptien uusinnan olen hoitanut myös sähköisesti. Hyvin on toiminut. Ei ole tarvinnut soitella, odotella tai hakea kirjoitettuja reseptejä terveyskeskuksesta. Erinomainen konsepti ja niin tätä päivää.

Vierailija

Mä en halua e-reseptiä!

Muka vaihtoehtoja, kukkua!

Mulla ei siis ole muuta vaihtoehtoa, kun jättää hakematta lääkkeet. No, ei siitä mitään suurempaa vahinkoa tule.

Nuo lääkkeet voin hakea joihin sain paperiversion, mutta ne jotka olisi olleet tärkeimmät ja joita muka ei huomattu uusia niin ne jäisi sitten hakematta.

Silloin kun ei ole vaihtoehtoja niin silloin niitä ei pidä myöskään laittaa mihinkään.

Ainoastaan, että tämä tapa on pakko!!

Vierailija
Vierailija

Mä en halua e-reseptiä!

Muka vaihtoehtoja, kukkua!

Mulla ei siis ole muuta vaihtoehtoa, kun jättää hakematta lääkkeet. No, ei siitä mitään suurempaa vahinkoa tule.

Nuo lääkkeet voin hakea joihin sain paperiversion, mutta ne jotka olisi olleet tärkeimmät ja joita muka ei huomattu uusia niin ne jäisi sitten hakematta.

Silloin kun ei ole vaihtoehtoja niin silloin niitä ei pidä myöskään laittaa mihinkään.

Ainoastaan, että tämä tapa on pakko!!

Suosio on varmaan suuri, jos muuta mahdollisuutta ei ole!!

Vierailija

Ei saa julkiselta sektorila enää paperireseptiä, harmillista, vaikka luavtaan, tulee sähköinen.

Kun matkustaa paljon, olisi paperinen respeti parempi. Se yhdistelmä ei ole sama asia, siihenhän tulee kaikki määräykset missä on jotain jäljellä.

Kun paperireseptissä on lääkärin leima, se ymmärretään missä vaan maailmalla.

n mene pankkitunnuksilla minnekään muualle kuin pankkiin.

Vierailija

Minullakin e-resepti on toiminut moitteettomasti, samoin reseptin uusiminen. Olen tyytyväinen siihen ettei tarvitse säilytellä niitä paparireseptejä vaan pystyy sähköisesti asioimaan. Missä lienee sitten vika jos ei toimi kaikilla?

Samoin ole tyytyväinen sähköiseen terveyskansioon, se ei vielä liene käytössä kaikilla terveysasemilla. 

Vierailija

No siis sähköinen reseptihän tulee ainoaksi mahdollisuudeksi vähitellen. Poikkeuksena voimakkaat kipulääkkeet. Miksi kukaan kehtaa enää hinguta paperisia reseptejä. Ja erityisesti matkustellessa tuo helpottaa kun lääkkeet voi hakea mistä tahansa Suomen apteekista, eikä tarvitse kuljetella papereita. Ja ulkomaille matkustettaessa kannattaa ilman muuta ottaa riittävä määrä lääkkeitä mukaan, sekin nimittäin onnistuu, Kela-korvaukset yms. hoituvat kyllä kun on perusteet suuremmalle määrälle.

Sähköinen resepti on tullut jäädäkseen ja tulee ainoaksi vaihtoehdoksi, sitä vastaan on turha jäärätä. Enkä ymmärrä miksi joku sitä vastustaa, en ymmärrä.

Vierailija

Uusi piirre lääkkeitä noutaessani oli farmaseutin kysymys: "Saako olla muuta?" Siis reseptitiskiltä.

Vierailija

Olisihan se sähköinen resepti ihan hyvä jos sen vielä itse voisi sähköisesti (sähköpostilla)uusia,nyt taitaa maksaa kaksi euroa resepti kun apteekissa uusitaan,ainakin joissakin apteekeissa. Itse varmaan pitää huolehtia uusimisestakin,eli etsiä se paperinpalanen jossa näitten sähköreseptien tiedot on,eli jonkunlainen paperinen versio pitää kumminkin olla.Ainakin minulla on näin,ja näin toimittava,vai kysynkö jokaista lääkettä hakiessani että onko vielä voimassa ja kuinka kauan ja yritä sitten muistaa tämänkin.

Vierailija

Voi hyvä ihminen. Jokaisessa saamassasi lääkepakkauksessa on tarra, jossa kerrotaan mihin asti reseptillä saa ja paljonko on saamatta. Et tarvitse erillistä paperia, katso lääkepakkauksesta.

Ja tottakai uudistamisesta on huolehdittava itse. Joku raja holhoamisellakin.

Apteekki velottaa jos jätät uudistamispyynnön sinne. Soita tai käy terveyskeskuksessa pyytämässä  reseptin uudistamista.  Puhelimitse se apteekkikin sen tiedon sinne terv.kekukseen välittää ja ottaa siitä sen rahan.

Ja jos kerran sähköposti on käytttävissä, silloin voit varmaan katsoa pankkitunnuksillasi kanta.fi sivulta ajantasaiset lääke/reseptitietosi.

Vierailija

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 13:30"]

Voi hyvä ihminen. Jokaisessa saamassasi lääkepakkauksessa on tarra, jossa kerrotaan mihin asti reseptillä saa ja paljonko on saamatta. Et tarvitse erillistä paperia, katso lääkepakkauksesta.

Ja tottakai uudistamisesta on huolehdittava itse. Joku raja holhoamisellakin.

Apteekki velottaa jos jätät uudistamispyynnön sinne. Soita tai käy terveyskeskuksessa pyytämässä  reseptin uudistamista.  Puhelimitse se apteekkikin sen tiedon sinne terv.kekukseen välittää ja ottaa siitä sen rahan.

Ja jos kerran sähköposti on käytttävissä, silloin voit varmaan katsoa pankkitunnuksillasi kanta.fi sivulta ajantasaiset lääke/reseptitietosi.

[quote]

Ei taida meilläpäin kanta.fi toimia.

Vierailija

Miten se voikaan olla joillekin noin hankalaa, jos osaa käyttää nettiä ei pitäisi olla vaikeaa. Tuo sähköinen reseptin uusiminen ei taida vielä kaikkialla onnistua, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla pelaa. Omat terveystietonsakin voi tarkistaa Kanta.fi kautta.

Vierailija
Vierailija

Uusi piirre lääkkeitä noutaessani oli farmaseutin kysymys: "Saako olla muuta?" Siis reseptitiskiltä.

Jos vaikka kosmetiikkatuotteita ostaisit? Kattava valikoima on apteekeissa sitä lajia. Ja hyviä ovatkin.

Vierailija
Vierailija

Minullakin e-resepti on toiminut moitteettomasti, samoin reseptin uusiminen. Olen tyytyväinen siihen ettei tarvitse säilytellä niitä paparireseptejä vaan pystyy sähköisesti asioimaan. Missä lienee sitten vika jos ei toimi kaikilla?

Samoin ole tyytyväinen sähköiseen terveyskansioon, se ei vielä liene käytössä kaikilla terveysasemilla. 

Voi jospa tuo terveyskansio-toiminta pelaisi joka puolella ympäri maata!!!!!!!!! Valitettavasti se on vain harvojen käytössä vielä. Kestää ja kestää ja kestää ennenkuin saavat sen kaikille. Odotan tosi hartaasti!!!! Sentään e-reseptihomma pelaa jo kiitettävästi!!

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Jos vaikka kosmetiikkatuotteita ostaisit? Kattava valikoima on apteekeissa sitä lajia. Ja hyviä ovatkin.

No, kädessäni oli jo vapaakauppatuote, jonka esittelin.  Farmaseutti selvitti tarkoittaneensa muita reseptilääkkeitä, joita oli jäljellä. Niille ei ollut lisätarvetta sillä hetkellä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat