25 parasta vinkkiä: "Näin säästän ruokalaskussani"

klo 14:39 | 25.3.2016
Miten kauppalaskua saa pienemmäksi? Lue ja poimi säästöniksit sekä kauppaan että kotiin.Lue koko juttu
Miten kauppalaskua saa pienemmäksi? Lue ja poimi säästöniksit sekä kauppaan että kotiin.Lue koko juttu
Ladataan...
Sivut
En osta koskaan pullotettuja vesiä tai mehuja, vaan juon vettä kraanasta ja mehut teen marjoista.
Ostan kaiken lidlistä ja 50-84% halvempaa kuin missään muussa kaupassa.
Veden ja kahvin ostaminen ulkoa on tuhlaamista. Minulla on Brita kannu jonka taytan raanasta.63
Arkisin saa edullisia risteilyjä Tallinnaan ja ostan sieltä nykyisin pääasissa kaikki tarvittavat tuotteet ja palvelut nyt työttömänä seniorina ,opin tämän jo viimeisen 20 vuoden aikana ,kun olin olosuhteiden pakosta keikka-ja pätkätyöläisenä Helsingissä.Kiitos suomalaiset!!
Tallinnassa on erittäin hyvä palvelu ja ihmiset ovat ystävällisiä ja kohteliaita eli käytöstavat ovat hallussa ,jo senkin takia entisenä palvelu-alan ammattilaisena käyn siellä.
Ja Keskturg= keskustorilta saa edullisia vihanneksia ja muita elintarvikkeita ja voi jopa tinkiä ,jos kehtaa ja muutenkin kaupoissa hyvä ja laaja ja edullisempi valikoima kuin Suomessa.
Nämä ohjeet pätevät kaikkiin ikäryhmiin. Toivottavasti soppa- ja leipäjonoissa käyvät ovat todella niiden tarpeessa. Terv. entinen soppa- ja leipäjakelujen järjestäjä.
Väitätkö siis, että sama maitolitra Lidlistä ostettuna (useita kymmeniä senttejä halvemmalla) on paskempaa kuin kalliista kaupasta ostettuna?
Minä en viitsi maksaa kauppaketjulle, joka vetää välistä.
Ei sitten ollenkaan pidä paikkaansa. Luuletko, että Sasalainen päästäisi markkinoille jotakin huonoa. Ei todellakaan. Yksi mutta on; jos joitakin tuotteta on oikein halvalla ja hyvää, se loppuu kesken jo kättelyssä. Peruselintarvikkeissa on paljon halvempia, varsinkin laktoosittomat tuotteet kuin esim K-kaupoissa. Saato mitään kaupasta 25 centillä?
Lidlistä saa laktoositomia karjalnpiirakoita a.25cent.
Eiköhän tuossa ollut ainakin 20 - 30% mielikuvitusta. Minäkin Lidlin asiakas.
Tärkein arjen säästö on kaiken ruuan tekeminen itse raaka-aineista. Esimerkiksi erilaiset kaalit ovat hyviä, terveellisiä ja todella halpoja. Syömme laadukasta, vihannespainotteista ruokaa. Ei haittaa, vaikka välillä maksaa parikymppiä kilo esimerkiksi ankanrinasta, kun suurin osa lautasesta on edullisia vihanneksia. Keitän myös kaikki kastikepohjat itse luista/ruodoista ja vihanneksista ja pakastan. Ei tarvitse ostaa kalliita puolivalmisteita. Suurimman osan leivästäkin leivon itse.
klo.23:18
Noinhan sitä yleensä köyhälistö tekee! Niin kauan kunnes ikä ja terveys laittaa hanttiin ja on pakko keventää tekemistä. Ja juurikin heitä varten on puolivalmisteita ja valmista ruokaa, hyvää sellaista tarjolla. Valmiissakin ruuassa saa hyvää, puhdasta ruokaa, kun vaan osaa vaatia ja lukea tuoteselosteita.
Uskon, että itsetehdyn leivän hinta ei varmasti ole halvempaa kuin kaupasta leipurien terveellinen lisäaineeton leipä. Ei kaikkea tarvitse itse tehdä. Eikä se ole aina edes parempaa kuin leipomoiden hyvät leivät.
Olen osittain samaa mieltä kanssasi, hyviä ja laadukkaita eineksiä löytyy kyllä.
Kotona leipoja säästää todella paljon kaupasta leipänsä ostavaan verrattuna. Esimerkiksi kilon pussillinen riihiruisjauhoja maksaa n. 1,60€, tavallinen ruisjauho alle euron kilolta. Hiivapala, jos käyttää sitä hapanleipään, maksaa n. 0,20€, suola ei paljonkaan kukkaroa verota. Leivinuunissa paistaminen on lähes ilmaista, jos saa polttopuun omasta metsästä. Sähköuunin käyttö lisää summaan muutaman kymmenen senttiä. Yksinkertaisella laskutoimituksella viisi osittain riihirukiista leivottua, 600 grammaa painavaa, erittäin hyvänmakuista, lisäaineetonta leipää maksaa 3€. Kaupassa riihirukiisesta limpusta saa pulittaa n. 4€/kpl.
Tein tänään sienimuhennosta viime vuoden kangasrouskuista. Sienet ilmaisia, 2 dl kermaa Lidl'stä 50 senttiä, ripaus suolaa + valkopippuria 2 senttiä (?). Eipä tullut ruu'alle hintaa.
Säästövinkkini nyt kun kesä on tuloillaan. Mene luontoon. Poimi marjoja sitä mukaa kun kypsyvät ja sieniä sitten kun nousevat. Metsässä liikkuminen on mitä parhain tapa rentoutua ja kaikki sen antimet ovat ilmaisia.
pitulo
Allekirjoitan edellisen kirjoittajan ehdotuksen. Tänä keväänä olen saanut korvasieniä useampaa kastiketta varten. Oli upeaa samoilla luonnossa käen kukuntaa ja heleää vihreyttä ihaillen, saalista kertyi helposti siinä sivussa.
Kahtena viime kesänä mustikoita oli runsaasti, tosin koskaan en ole ilman luonnonmarjoja jäänyt. Näitä samoja saloja neljä vuosikymmentä tallanneena tiedän jo vähän, minkä tyyppisistä metsissä niitä milloinkin kasvaa. Täällä itärajan tuntumassa tosin törmää usein karhun jälkiin, hyvällä tuurilla näkeekin kontion. Pari kertaa näin on käynyt, karkuun se on lähtenyt ennen minua.
Nautin täysillä luonnontuotteiden keruusta, parasta aikaa vuodesta mielestäni on heinä- lokakuu juuri tästä syystä. Rahaa säästyy mukavia summia, kun saa metsän antimia ilmaiseksi, kalaakin hyvällä tuurilla kotijärvestä sekä riistaa puolisoni toimesta.
Kas kun en syö tuota ruismyrkkylimppua lainkaan. Eihän se ole edes leipää. Jos syön, syön moniviljanäkkäriä mikä on tuhat kertaa parempaa kuin joku ruislimppu. Kuka sellaista enää nykypäivänä syö.
Jaa-a. Perustelehan vähän kantaasi. Mikä tekee moniviljanäkkäristä ylivertaisen? Ja ruislimpusta myrkyllisen? Käyttämäni raaka- aineet ovat suomalaisia ja ilman lisäaineita. Ihan ystävällisesti pyydän sinua kertomaan, miksi väität tuollaista.
Hehee, muuten vaan, että sain sinut kirjoittamaan! Näkkäri on todella hyvää ja tuore ruis närästää niin kuin kaalikin. Pullaa en leivo enää juuri koskaan, kun huomasin, että joudun sen yksin syömään ja minun linjani eivät valkoista vehnää kaipaa, kuin ei sokeriakaan. Siinä syy, ei mitään muuta kuin vaativa tai ja herkkä ruuansulatusjärjestelmä.
Aiemmin olen ollut utelias kokeilemaan uusia aineksia ja vaihtelemaan vanhojen ruokien tilalle uutta. Nykyään laitankin kanasta ja kalasta pääasiassa, mutta kun eläkeläistulot ovat mitä ovan, on jatkuva luopuminen jopa ruuasta tehtävä, ei kaikkea voi saada mitä mieli tekee.
Näkkileivän syönti on pelkkää säästöä, koska on täysjyväviljaa ja paketissa 20 siivua kuitupitoista maukasta näkkäriä. Tuo paketti maksaa n. 1.90 ja todella sisältää tuon 20 siivua. Isoja säästöjä saa myös käyttämällä lidlin maitotuotteita, ovat huomattavasti halvempia kuin esim. K-kaupassa tai Valintatalossa josta ei kannata ostaa kalleutensa tähden mitään. Eikä pinssien keruu paljon läämmitä kun vuodessa normaaleilla ruokaostoilla saa takaisin n. 10- 15 euron edestä pinssejä. Minä ostan kaupunkieläjänä sieltä missä on edullisia tarjouksia tai muuten edullisinta. Seuraan oikein mielenkiinnolla mainoksiaan.
Näistä suuri osa toimii, kun olet riittävän terve ja hyväkuntoinen juoksemaan eri kaupoissa ja seisomaan ruokajonoissa. Minä olen vammainen ja jään kotini vangiksi. Vähintään viikko kuuksudesta menee pelkkää näkkileipää järsiessä. Ennen kun olin paremmassa kunnossa kävin ruokajonossa, mutta nyttemmin en enää kykene.
Vaihda liha kasvisperäiseen ruokaan: soijarouhem pavut ja linssit ovat terveellisiä, edullisia ja monikäyttöisiä proteiinilähteitä.
Osta sen verran kuin tarvitset ja pystyt käyttämään ennen kun ruoka menee vanhaksi. Suurpakkauksista saattaa pienessä taloudessa päätyä enemmän ruokaa roskikseen.
Syö silakoita niiden sesonkiaikana!
Lidlejä ja supermarketteja ei ole kaikkien saatavilla. Säästäisi tosi paljon jos olisi. Bensa maksaa jos ajelee kaupungeissa. Miten eläkeläinen pääsee marjametsään autotta?
Sivut