Vierailija

Mitäpään jos koitettas vielä kerran, kolomas kerta toin sannoo?

Ja tänne suap kirjuttoo ne jotka haluvaa vain pelekästtään viäntee murtteella- muut metkuilut tehhään jossain muuvalla!

Tervetulloo vuan rohkeesti kaik entiset ja uuvet viäntäjät tänne

-Elisa

Sivut

Kommentit (278)

Onnee vuan kovasti tälle yritykselle. Onnisttuuhan tämä jos tänne ei telläyvy kettää torajyvviin kasvattajjii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Niin ja tämä ei saa olla riitelyketju.

Jospa murrentasit tämännii, jotta pyssyy otsikon mukasena. Tiällähän piti kaikkiin viänttee. Suapi kai olla muittai murtteita kun savvoo.

Heipparallaa !

Onnee ja mänestystä uuvelle yritysketjulle ! Jospa toinnii nyt kolomas kerta ois totta ja mikä ettei, ylleesä murteita huastavat oovat mukavoo porukkoo .

Toivotan onnea kovasti tälle ketjulle,oishan se mukava jos pyssyis jokukaa ketju murteen puhujille,sehän ois mukavaa lukia ja kirjottaa omalla murteella.

Nii ja tätä ketjuu ei saa pilata väittelyil eikä muullakaa uhittelul ja toisten immeisten parjaamisel.

Annetaan jokkaisten olla oma ittesä...Tuuva omii lahjoi esiin...

Hei ei kehattas heti alottoo tuolla asenteella. Sopiskos semmonen jottei uksiteltas het kättelyssä, nii ei tulis kellekkään mieleen alakoo vastailla kahta nasakammin takasi jne.

Katotaan nyt, tässä on nyt puhtaat sivut kirjottoo immeisiks aiheesta jos toisestakkii. Näin minä tään näkisin, en tiijä miten toiset ?

-lumihuntu

Kappas vain! Nyt minäki pääsen kirjottamaa murteella. Olisha sitä aina päässy, mutta ku on kuitenki orpoa mennä vieraasee joukkoon. Nyt on kaikki toisillee yhtä vieraita. Sää on tänää iha hyvä, oon menny konttimalla puutarhan reunaa, iha työtä tehe samalla. Aurinko paisto, oli aika lämmin ja roskatkaa ei ollu metriä pitkiä. Oli köykäne ja kesääne olo. Samalla kallasin onnenapilaa, en löytäny.Meen jatkamaa mukavaa työtäni. SS

Passaako tänne kirijuutella sellaastenki, jokkei osaa vääntää? Meinaan vaan, jottoon niitä erellisiä murreketjuja lueskellu enkä niis oo juurikaa havaannu muita ku itäsuomalaasia. Jos nyt uskaltaas tulla mukahan, ku tämon viä näin aluullansa.

Emmä ny tämän enempää tällä kertaa mutta sitte lisää, jos teirän seurahan mahtuu leviääki puhumahan 

Terve tuloa vain kyllähän tänne soppii meitä vaikka ei väännetäkkä,kaikki murteet on sallittuja.

Meillä on sattaa ropistanu eelen kovasti vettä, tänäpäivänä on välliin paistanu ja välliin satanu meleko kylymä ilima on ollu.

Hei Vierailija 3.7.2014 klo 17:43!

Mihinä tuollaasta sun murrettas puhutahan, ku siel on "kylymä ilima" aiva niinku eteläpohojalaasekki sanoos muttei se kumminkaa oo eteläpohojalaasta? Onko johonaki lännen ja irän välis?

Moon tuo Vierailija 3.7.2014 klo 17:37. Minen ainakaa viä rekisterööny ittiäni mutta pannahan ny näin väliaikaasesti allekiriootukseksi vaikka Äitee.

Äitee

Joku sellaanen murret se kumminki on, johona on vaikutteeta sekä itä- että länsimurtehista. Ei sun tokikaa tartte sitä tarkemmin kertua, josset taharo 

Äitee

Vierailija

Väärinhän arvasit minähän oon palio enämpi pohjoseen päin.

Ookkohan nää oulusta, tai ainaki aika läheltä. Ei sun tartte vastata , mutta ois se vaan ku joku kiriottelis sieltäki päin. Pohojanmaan murre on komiaa!

liisa

Vierailija 3.7 klo 17.37

Kyllä vuan passovvaa tänne kirjutella kaikkiin muihennii kui itäsuomalaisiin viäntäjiin, se on suorasttaan toivottavvoo jotta kaik suavat tiällä kirjuttoo omalla murteella, jokkaisen murre on aivan yhtä arvokas.- Mie  ainaskii tykkeen myös pohjalaisiin murteesta, miusta se kuulostaa nii mukavan "rouheelta" ja rehelliseltä, niinku pohjalaiset immeisettii ovat.

Joten rohkeesti vuan, ihan kaikki murteihen ystävät, antoite tulla tekstii, aiheettii suap valita mieleisesä.

Teretulemast ja käykkeehä peremmälle, -niinku tiälläpäi sanotaan.

- Elisa

Vierailija

No eipä toenkaa riitely mitä tuota mieltä toesilta pahottaa .     ♥  Minä oon syntynnä savolaeseks josta sanotaan että savolaenen pulloposki syöp puuronnii leivän kansa .

Kyllä se on niin että minkä on jo äetin maejossa ihteesä imeny murteennii , se pyssyy aena mukana. Voe miten mukavoo onkaa  kun tuonne savvoon sotkeotuu kylläelemmää kuulla jo pienten vekaroehen huastavan levveesti savon murretta.  tyti.

No eipä toenkaa riitely mitä tuota mieltä toesilta pahottaa .     ♥  Minä oon syntynnä savolaeseks josta sanotaan että savolaenen pulloposki syöp puuronnii leivän kansa .

Kyllä se on niin että minkä on jo äetin maejossa ihteesä imeny murteennii , se pyssyy aena mukana. Voe miten mukavoo onkaa  kun tuonne savvoon sotkeotuu kylläelemmää kuulla jo pienten vekaroehen huastavan levveesti savon murretta.  tyti.

-------------------------------------------------------------------------

Ollaan sammoo hänen kansa, minkä lapsena oppii sen vanhana taitaa. Kyllä murteella puhuminen on kielen rikkautta ja sitä pittää harrastoo jotta uus sukupolovihi sitä oppis huastamaan.  Ja mikäpä sen hauskempoo  kun pentuuvesta tuttavat lyöttäätyyt sammaan seurraan ja yhessä viännetään sammoo murretta, on se vuan niin rentouttavoo touhuu, ei tarvii muuta terapijoo kun suap nauroo porukalla mahasaki kippeeks.

T: yks viäntäjä

Niinhän se on, jotta se oma murre on jokahittelle se rakkahin.

Mutta kuinka hyvin te tunnetta ja ymmärrättä muita murtehia ku sitä omaanna? Minä ny justihin ja justihin tairan turkulaasen tunnistaa (en toki puhua osaa) mutta kaikki muut on kyllä aiva hakuuses. En vissihin savolaasta ja karialaastakaa osaasi toisistansa eroottaa. No mitä ku ei niiren puhujia kuulu sukuhun eikä eres tuttavapiirihin, niin millä niitä olis oppinu.

Vierailija

Niinhän se on, jotta se oma murre on jokahittelle se rakkahin.

Mutta kuinka hyvin te tunnetta ja ymmärrättä muita murtehia ku sitä omaanna? Minä ny justihin ja justihin tairan turkulaasen tunnistaa (en toki puhua osaa) mutta kaikki muut on kyllä aiva hakuuses. En vissihin savolaasta ja karialaastakaa osaasi toisistansa eroottaa. No mitä ku ei niiren puhujia kuulu sukuhun eikä eres tuttavapiirihin, niin millä niitä olis oppinu.

Jaa mä unohrin allekiriootukseni.

Tuo oli siis mun.

Äitee

Sivut

Thread has been locked.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat