Kommentit (6)

Vierailija

Tuohon kysymykseen olen itsekin joutunut hiljattain vastaamaan ja ihmettelin samoin että miksi sellaista poliittista kytköstä kysytään. No onneksi (?) en ole itse eikä perheeseeni kuulu poliittisesti vaikutusvaltaista. Rahanpesua voi epäillä siis ihan vaikka tavalliselta maijameikäläiseltä ?

Pankin kysymyksiä olen tänä vuonna ihmetellyt muutenkin. Olin hoitamassa eräässä pankissa ihan tavallista asiaa valtakirjalla valtuutettuna, kun minulta alettiin kysyä varallisuustietoja, mahdollisia asunto-tms.-osakkeita, mahdollisia tulojani muihin pankkeihin, ammattia, työnantajaa ja kaikkea mahdollista.

Kun kerroin että asunto-osakkeeni on myynnissä ja kaupatkin itseasiassa sovittu lähiviikolle, virkailija totesi että kun se kauppa ei ole allekirjoitettu vielä, hän laittaa sen nyt kuitenkin tietoihini.

Lopuksi hän tenttasi vakuutusasioitani, missä yhtiössä jne. Silloin aloin hermostua että hoidan itse vakuutukseni miten haluan, hän kun olisi tarjonnut Iffin vakuutushenkilön yhteydenottoa.

Näinkö härskisti kalastellaan mahdollisia asiakkaita, kartoitetaan heidän varallisuutensa ja taloustilanteensa ihan noin vaan muun asian yhteydessä ? Onko yleensä pakko vastata kaikkiin yksityistietoja koskeviin kysymyksiin ellei kerrota miksi niitä kysellään. Kartuttaako virkailija omia pisteitään keräämällä mahdollisimman monta potentiaalista asiakastietoa ?

Sapettaa, kun en alkuun hoksinut kysyä vaan aloin vastailla. Jäi tympeä jälkimaku kyseiseen pankkiin, jonka vakioasiakas en ole ollut enkä aio tulla.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Paljonkohan aikaa kuluisi "hukkaan" jos asiakkaalle selitettäisi, miksi kysellään kummallisia asioita?

Miksi on niin vaikea käyttää näitä sanoja, joita meillä on kuitenkin ihan riittämiin tämänkin asian selittämiseen. Silloin ei asiakkaallekaan jäisi kummallista olo oudosta utelusta.

Toinen asia on sitten se, että tässä tuntuu jo hätävarjelun liioittelu, kun rutiininomaisesti kysellään kaikilta perhesuhteista. Vaikka sattuisi syntymään sukuun, jossa on "poliittisesti vaikutusvaltainen henkilö", antaako se automaattisesti esim.pankille oikeuden udella ja seurailla ja valvoa? Missä on yksityisyyden suoja tässä asiassa?

Vierailija

kirsikankukka55 kirjoitti:
Paljonkohan aikaa kuluisi "hukkaan" jos asiakkaalle selitettäisi, miksi kysellään kummallisia asioita?
Miksi on niin vaikea käyttää näitä sanoja, joita meillä on kuitenkin ihan riittämiin tämänkin asian selittämiseen. Silloin ei asiakkaallekaan jäisi kummallista olo oudosta utelusta.
Toinen asia on sitten se, että tässä tuntuu jo hätävarjelun liioittelu, kun rutiininomaisesti kysellään kaikilta perhesuhteista. Vaikka sattuisi syntymään sukuun, jossa on "poliittisesti vaikutusvaltainen henkilö", antaako se automaattisesti esim.pankille oikeuden udella ja seurailla ja valvoa? Missä on yksityisyyden suoja tässä asiassa?

Kyllä sitä ollaan tässä maassa joka iikka niin hyvässä kontrollissa ettei usko kukaan!

Minkäänlaista yksityisyyden suojaa ei ole kellään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat