6 kysymystä kesäkengistä – näin valitset täydellisen parin

Seisot koko elämäsi jalkojesi päällä. Ei siis ole yksi ja sama, millaiset jalkineet valitset. Lue tästä kunnollisten kesäkenkien ABC.Lue koko juttu

6 kysymystä kesäkengistä – näin valitset täydellisen parin

Kommentit (4)

Hyvältä jalassa tuntuvia kenkiä on ihmeen vaikea löytää. Jo monen vuoden ajan olen etsinyt etenkin avokkaita, joissa olisi korko, mutta niin maltillinen, että kengillä pystyy kävelemään ja seisomaan. Silti jalkineiden pitäisi tietenkin olla kauniit ja edustavatkin. Jos yhdet olenkin löytänyt, seuraavia on taas saanut etsiä kuin neulaa heinäsuovasta. Etenkin, kun en juurikaan käytä mustaa.

Ongelmani ratkesivat, kun kotikaupunkiini Turkuun avattiin kenkäkauppa, jonka omistaja on koulutukseltaan ja entiseltä ammatiltaan jalkahoitaja. Hän valitsee myyntiin kenkiä, jotka ovat kauniita, värikkäitä ja ennen kaikkea hyvälestisiä. Hän osaa myös sovittaa kengän. Hänen  valikoimansa korkemmat korot ovat juuri noita kaipaamiani kävelykelpoisia avokkaita.

Valitetavasti kommentonnin mainos- ja markkinontikielto estää minua mainitsemasta kaupan nimeä, mutta etsivä löytää sen läheltä Humalistonkadun ja Yliopistonkadun kulmaa.

Täydellinen pari on se jonka saa halvalla, eli että pystyy ylipäätään ostamaan eli jonkun alehallin alekorista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Markettien kenkävalikoimista on tosi vaikea löytää riittävän leveälestisiä ja jalassa mukavalta tuntuvia kenkiä. Säästän hyviä kenkiä varten ja aion ostaa nyt kesäksi terveyskaupasta keveyt kesäsandaalit mutta oikealla tavalla tukevat ja ei ihan ohutpohjaiset. Jaloissani on sairauden aiheuttamia muutoksia, joten alekorit ei auta minua. Muun kaiken ostan mahdollisimman halvalla mutta haluan pitää jalkani.

Minä ostan käyttökengät miesten puolelta  kun koko 40, ja miehillä leveämpi lesti. Juhlavammat ja työkengät sisällä seisomiseen on eri juttu. Kenkiähän pitäs muutenkin vaihdella päivän mittaan.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat