”Diabetesta pidetään yhä itse aiheutettuna”

Kommentit (13)

Vierailija

Nykytyyli kokoomus -Sdp  hallinnolla on syylistää ihmiset  hallituksen tekemistä virheistä.

Huonolla politiikalla ajetaan tehtaat alas  ja sitten huuetaan että menkää töihin (400 000)

Kaiken lisäksi ovat laskeneet Suomeen 100 000 ulkolaista  halppistyöntekijää. 

Sairaiden  syyllistäminen on vielä häijympää,  mutta tukee terveyspalvelujen alasajoa.

Vierailija

Tarvitseekohan tuota syyllistämisenä ottaa? Minusta on hienoa, jos sairauteen voi vaikuttaa elintavoillaan. Mieheni aloitti vähähiilihydraattisen ruokavalion, kun sai diabetesdiagnoosin. Ei mennyt kauan, kun hän sai jättää kaikki lääkkeet pois. Paino on laskenut jonkin verran. Jos kiusaa elimistöä hydraattiryöpyillä, verensokeri nousee ja laskee ja nousee. Miksi ei ottaisi vastuuta ja ehkäisisi sairautta? Ei läheskään kaikkia sairauksia voi niin itse hoitaa kuin kakkostyypin diabetestä.

Vierailija

Sorry, luin huolimattomasti, tässä olikin kyseessä ykköstyypin diabetes. Se on erilainen kuin kakkostyyppi. Kommenttini koskee kakkostyyppiä. 

Vierailija

Hyvin monet sairaudet on itseaiheutettuja.  Kovat tupakkaihmiset ja viinan kanssa lotraavat.

Sitten urheilijat, niillä terveet päivät vähissä.  Vastakohtana ei liikkuvat  jotka pistää vaaán koville.

Vierailija
Vierailija

Hyvin monet sairaudet on itseaiheutettuja.  Kovat tupakkaihmiset ja viinan kanssa lotraavat.

Sitten urheilijat, niillä terveet päivät vähissä.  Vastakohtana ei liikkuvat  jotka pistää vaaán koville.

Noin se menee ja veronmaksajat maksaa, velka senkun lisääntyy.

Vierailija

Tupakan polttajat ja viinan juojat ovat maksaneet veroja näitä tuotteita ostaessaan melkomoisen määrän.

Vierailija
Vierailija

Tupakan polttajat ja viinan juojat ovat maksaneet veroja näitä tuotteita ostaessaan melkomoisen määrän.

Pitää kyllä paikkansa.  Ehkä sekin lisää sairastuvuutta.  Noihin tilastonikkareiden lukemiin ei kannata uskoa.

Vierailija

Kuka voi olla se ylituomari joka sanoo mikä tauti on oma vika ja milä ei.. Juomiseenkin on yleensä syy ja diabetes lienee osin perinnöllistä.

Vierailija

On osansa perimälläkin. Näin jo nuorena katsoessani äitiäni ja mummoani jotka sairastuivat 2 -tyypin diabetekseen keski-iässä, että jos en pidä varaani seuraan perässä.

Ja kun mietin mitä silloin syötiin, oli se jauhoja, rasvaa ja lihaa tai makkaraa.

Kummatkin olivat keholtaa niin kuin minäkin paksuvyötäröisiä vaikka hoikkia muuten. Kuin myös minä olen aina  liikkunut, voimistellut, syönyt oikein, mutta jo toista lasta odottaessani  sokeriarvot nousivat hälyyttävästi. Siis olen taistellut 2-tyypin diabetesta vastaan koko ikäni, lääkitystä en ole vielä tarvinnut, ja 70 kymppiseksi, päässyt, ja nyt 10 vuoden sokerien ja rasvojen seurannan jälkeen on niin paljon oireita, että nyt ensiviikolla kun taas käyn kokeissa, pelkään pahinta ja toivon parasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija

Pitää kyllä paikkansa.  Ehkä sekin lisää sairastuvuutta.  Noihin tilastonikkareiden lukemiin ei kannata uskoa.

Kyllä niinkin kuin myös tuhonnut terveytensä. Aivoinfartteja ja aivoverenvuotoja on eniten tupakoivilla keski-ikäisillä ryyppäävillä naisilla.

Tumali
Seuraa 
Liittynyt14.12.2015

No huhhuh,täytyypä sanoa että lääkärillä on ollut huono päivä tai sitten on väärällä alalla,ei lääkäreillä ole oikeutta tuomita potilasta vaan täytyisi kannustaa .Tsemppiä sinulle jokapäiväiseen elämään ja hyvää kesää !

Vierailija

Täysin ymmärrettävää  että  lääkäriä  harmittaa  kun ihmiset  (eräät)  pilaa terveytensä.  Joten  anteeksi annettakoon  tämä  

Vierailija

Kakkostyypin diabetes on elämäntavoista johtuva sairaus. Kaikkea väärää ravintoa ja liikaa. Ravintoterapeutille ja laihdutus kuurille, siinä kylmä totuus jota ihmiset eivät halua kohdata.

Sota-ajan lapset, joihin minäkin kuulun olen vaaravyöhykkeellä, koska kaikesta terveellisestä oli puute, eikä ollut tietämystä, niin kuin on nyt. Ruoka oli perunaa, vehnää, sianlihaa joskus, harvoin punaista lihaa, runsaasti voita, oli kuitenkin savusilakoita.

En muista, että olisi ollut mitään hedelmiä, pähkinöitä ja öljyjä. Oli juureksia, punajuuria, porkkanoita, suolakurkkuja. Oli se köyhää monella lailla. Olen heilunut jonkun vuoden, siinä ja siinä onko diabetes vai ei, mutta liikunta ja ravinnon tarkkailu ja painon hallinta ovat palauttaneet minut kormaali-arvoihin.

Olen saanut kevyellä monipuolisella ravinnolla sokeriarvot pysymään kohtuullisena, ja verenpaineen aika matalalla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat