Kommentit (4)

Minulle nousi mieleeni kuva perhosesta.....sitten kuva valloittajasta.....Amiraali voi olla kumpi vaan. Jotain herkkää ja kaunista ja toisaalta miekalla tietään raivaava valloittaja.

En tiede, mitä runoilija on tarkoittanut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Haluttomasti selitän runoja, mutta menköön tämän kerran.   Amiraaliperhoset  leviävät etelästä pohoiseen lisääntymisen ja säitten lämpenemisen tahdissa.   Yleensä ne ehtivät Suomeen joskus elokuussa  sopivassa säässä ja tuulessa.    Edellisenä päivänä niitä ei ole lainkaan ja seuraavana päivänä joka paikassa.

Viime vuosina tosin amiraalitkin ovat yrittäneet lisääntymistä Suomessa ja joskus onnistuneet.   Viime vuosi vain oli huono kaikille perhosille ja koteloille.   Itse olen nähnyt vain yhden nokkosperhosen, joten huonolta näyttää sen kohdalla.

Tuo runosi toi niin elävästi mieleen  lapsuuden lämpimät kesät ja vihreät  niityt,  kera kissankellojen ja päivänkakkaroiden Montakin eri perhoslaja siellä lenteli Yölläkin omansa. Vaan kyllä amiraaliperhosta ei mikään hienoudessa voita. Kovasti ovat vaan kaikki vähentyneet. ♥♥♥

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat