Hyvå parisuhde

Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Mitkä mielestäsi ovat ne osaset joista hyvä parisuhde muodostuu? Vaatiiko se esim. täydellisistä rehellisyyttä kumppania kohtaan vai pidätkö joitain asioita itselläsi? Mitä mieltä valkoisista valheista?

Kommentit (10)

Vierailija

Nyt pistit vaikean. Ei sitä sielujen sympatiaa voi määritellä. Joka parilla on omat soinnut elon kitarassa.

Valkoiset valheet ? On asioita joita ei parane kertoa, mutta siinäkin on kyse henkilöiden välisestä asiasta.

Maailmalla sen näkee milloin parisuhde toimii ja milloin ei.
Vällillä on ukko tossun alla ja välillä nainen. Tosin monet sopeutuu siihenkin, että hyvä vaiko paha.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Oikeassa olet, jokaisella on ne omat sävelet joita soitellaan. Minä joskus laskettelen niitä valkoisia valheita, on tilanteita jolloin liika rehellisyys on pahasta. Minä arvostan myös vapautta, ilman sitä voisi sortua se silta sielujen väliltä. Koko ajan ei kylkimyyryä mennä eikä toista tukehduteta. Kummallakin on myös niitä omia juttuja sekä omia ystäviä, kaikki ei suinkaan ole yhteistä. Tämän perustana on tietenkin luja luottamus toiseen.

En tiedä onko se oikea tapa mutta joskus meillä päästellään höyryjä ulos ja riidellään niin että raikaa. Ei kuitenkaan jäädä mököttämään eikä mykkäkoulua harrasteta vaan asiat osataan myös sopia. Eli kuten jossakin laulussa sanotaan että ollaan kuin vanhat puut, erillään mutta juurista yhteen kietoutuneena.

Vierailija

Kyllä hyvä parisuhde perustuu täydelliseen rehellisyyteen.

Nykyisin olisi myös paikallaan, että tarpeeksi tutustutaan toisen taustoihin ja arvomaailmaan.

Liian hätäisesti mennään nykyisin  parisuhteeseen, tehdään lapsi/lapsia ja erotaan.

Ei ole perhe-elämällä ja kodilla enää sellaista suojaa, kuin ennen oli.

Ilmankos, niin lapsilla, kuin aikuisillakin on paljon psyykkisiä ongelmia ja syrjäytymistä.

Turvallisuuden tunne ja mielenrauha mennyttä, kun ihmis-suhteiden hoitamiseen ei panosteta.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Nuo valkoiset valheet ovat aika mielenkiintoinen juttu. Valheitahan ne kuitenkin ovat. On niitä tullut joskus päästeltyä, mutta olen kyllä sitä mieltä, että eivät ne kyllä oikein ole.

Valehdella kumppanille, ei tunnu hyvältä ajatukselta. Ja mitä ovat sitten ne asiat, mitä ei voi kumppanille kerto? Mitä on liika rehellisyys? Vaikeita juttuja...

Vierailija

En muista että olisi tarvinnut valkoisia valheita päästää,mutta toisaalta ihan kaikkea ei tarvitse kertoa.

Ja riideltyäkin tuli joskus nuorempana aika reippaasti.

Vierailija

Valkoiset valheet ovat myös valheita. Kokemuksesta tiedän, että nekin syövät luottamusta. Kun on jonkun kerran saanut kumppaninsa kiinni valkeista valheista, miettii puhuuko kaveri nyt totta vai valehteleeko.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Kirsukka kyselee mitä on liika rehellisyys, se on jokaisen kohdalla omanlaisensa.

Esimerkiksi minä olen lastenlasten uskottu, minulle kerrotaan asioita mitä ei kerrota äidille, isälle eikä vaarillekaan. Usein mieheni kysyy minulta asioita jotka sivuavat näitä luottamuksellisia juttuja. Silloin vastaan etten tiedä, vaikka varsin hyvin tiedänkin. En sano etten voi sitä sinulle kertoa koska en halua hänelle tulevan tunnetta siitä että miksi häneen ei luoteta samalla lailla kuin minuun. Siksi kerron pienen valkoisen valheen. Oikein tai väärin, kyse ei minun kohdallani ole mistään sen suuremmasta eikä dramaattisemmasta.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Mökin muori, olipa kiva lukea, että nuorisosi uskoutuu sinulle. Tuntuu aina hyvältä, kun lapsilla ja nuorilla on luottoaikuinen. Eihän kaikkea ehkä halua jakaa vanhempien kanssa. Ja varmasti osasyy luottamukseen on juuri tuo, että olet ollut luottamuksen arvoinen.

Tulee aina niin hyvä mieli, kun muksuilla on tuollainen aikuinen lähellä.

Vierailija
kirsikankukka55

Mökin muori, olipa kiva lukea, että nuorisosi uskoutuu sinulle. Tuntuu aina hyvältä, kun lapsilla ja nuorilla on luottoaikuinen. Eihän kaikkea ehkä halua jakaa vanhempien kanssa. Ja varmasti osasyy luottamukseen on juuri tuo, että olet ollut luottamuksen arvoinen.

Tulee aina niin hyvä mieli, kun muksuilla on tuollainen aikuinen lähellä.

Lapsilla ja nuorisolla on hirveästi salaisuuksia.  Joskus aivan hupaisista asioista.  Mutta jos kuuluu luottokerhoon, niin siinä ei ohi suun jutella. 

Luottamus syntyy pienistä asioista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat