Ainakin 50 kiloa puolukkaa tarjolla jokaiselle

Puolukkasadosta näyttää tulevan hyvä. Kymmenen ämpärillistä olisi tarjolla jokaiselle suomalaiselle.Lue koko juttu

Ainakin 50 kiloa puolukkaa tarjolla jokaiselle

Kommentit (3)

Olen mustikoita poimiessani huomannut, että täällä Etelä - Karjalassa puolukkasadosta on tulossa runsas. Ahkerana marjastajana ja sienestäjänä himoitsen pääsyä puolukkamättäille. Tänä syksynä en anna mieheni poimia meidän perheemme puolukoita vaan haluan itse tehdä sen.

Mustikkasatokin on täällä ollut yllättävän runsas kylmästä alkukesästä ja pitkästä kuivasta jaksosta huolimatta. Olen jo tähän mennessä saanut mustikoita n. 60 litraa ja vielä on monta hyvää marikkoa odottamassa poimijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eipä syö yksi ihminen tuota määrää!

Kävin tänään omassa taimikossamme keräämässä pienen erän puolukoita. Raakoja ovat vielä, odottelen viikon verran. Kerätkää, hyvät ihmiset kaikki marjat täysin kypsinä, laatu on silloin parasta. Meillä menee talven mittaan varmaan kolmekymmentä litraa punaisia syyskesän marjoja, mustikoita saman verran. 

Karviaisia ja herukoita pakastamme syöntimarjoiksi sekä mehustamista varten. Lastemme perheet haluavat kotimehua, lisäaineetonta, pakastettua ja taatusti hyvää. Laitan siihen herukoita, mansikoita, karviaisia ja omenoita. 

Iloista säilöntäsyksyä!

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat