Loppuelämän haaveita

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Jos Herra suo, viranomaiset sallii ja oma kunto sen kestääi niin haluaisin elää vielä 8 vuotta. Silloin olisin muutaman vuoden päälle 80 v. Uskoisin olevan hyvin realistinen tavoite.

Niin nuorilla kuin vanhoillakin on useasti haaveita tulevaisuuden suhteen. Enää näin vanhana ei rakennella pilvilinnoja. Siksi minun haaveeni ovat pieniä ja helppojakin toteuttaa. Olen elämäni aikana päässyt vajaat kymmenen kertaa savusaunaan, vielä kerran haluaisin sen ihanuuden kokea, ja plussaa olisi, jos samoilla lämmöillä ja savuilla vaikka kalkkunapaistin valmistaisi.

Ikäni olen ollut kova kalamies, nyt annoin keväällä veneeni lapsenlapsille, joten omat kalareissut on ohi. Jospa vielä pääsisi sellaiselle viikon kalareissulle, vaikkapa johonkin Itä-Suomen erämaajärvelle. Luulisi tuonkin olevan aivan realistinen toive ja todennäköisesti voi toteutuakin- ehkä ensi kesänä...

Vaikka kolmantena toiveena kaikkein suurin. Voi, kun pysyisi terveenä, kropaltaan ja mieleltään. Aika  näyttää.

Kommentit (5)

Vierailija

Jo oot vaatimaton mies! Tuleeko kenekään ikävä kanssasi.

Olen sentään vaan vähäsen nuorempi ja onneksi varustettu mielikuvitiksen lahjalla. Osaan haaveilla ja nähdä tosiunia, osaan aistia tulevaa, osaan uskoa myös järkeen. Rakastan kaikkea kaunista, ihmisistä esineisiin ja luontoon asti.

Kysyn vaan, että miksi pitäisi luovuttaa enneaikaisesti. Lakata nauttimasta elämästä ja odottaa vaan kuolemaa, miksi? Ymmärrän jos ihminen on sairas ja vaikka jo vuoteenoma, mutta terve ihminen. Minussa on vielä, vielä ELÄMÄ

Realismi ei ole aina kivaa.

Vierailija

Vierailija 19.8.2014 klo 14:312/2

Jo oot vaatimaton mies! Tuleeko kenekään ikävä kanssasi.

Vaatimaton ja vaatimaton. En kai. Jos on elämässään paljon kokenut, hyvää ja pahaa niin voi asettaa haaveensakin matalalle. Ei ainakaan pety.

Minäkin rakastan luontoa, syksyinen sienimetsä on hienosta hienointa.Nyt sopivat sateetkin, joten satoakin syntyy.

En ajattele kuolemaa, tulee, kun tulee. En suhtaudu pessimistisesti elämään, kaikki OK.

lm

Vierailija

Kyllä se noinkin on, kun on saanut elämänkokemuksia laidasta laitaan, eipä tee tässä mitään suuria mieli. Moitin siitä itseäni kun ei ole aina viitseliäisyyttä lähteä ulkoilemaan. Toki jokainen päivä käyn asioilla, kuin lenkilläkin, että yöuni säilyisi hyvänä. Ikä tuo myös toisenlaista ajattelutapaa ja vastuullisuutta itsensä olosta ja kunnosta.

Optimismia ja iloa tarvitsemmekin jokaiseen päivään ja rakkautta myös.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Minä olen aina haaveillut Afrikan safarista,haaveena on ollut nähdä luonnossa Big Five. Nyt kun tiedän että se on minulle mahdotonta niin siitä haaveileminenkin tuntuu turhalta. Realistiset haaveet ovat mukavempia, ne on mahdollista toteuttaakin. Onkohan niin että mitä enemmän ikää tulee, sitä pienemmäksi haaveet kutistuvat, taivaanrannan tavoittelu on jo jäänyt taa. Ja ehkä hyvä niin...

Vierailija

Vanhallakin ihmisellä pitää olla haaveita. Minulla on seitsemän lastenlasta ja pitkään toiovoin, haaveilin,    että näkisin, että joku heistä saisi valkolakin. Nyt jo muutama on saanutkin.

Sitten haaveilin, että joku menisi naimisiin. Sekin haave toteutunut on jo kolme kertaa. 

Nyt tämänpäivän haave on, että näkisin lapsenlapseni. Nyt sekin toive toteutuu vuodenvaihteen aikoihin. Nyt tällaisena yleishaaveena on, että pysyisimme kaikki terveinä ja saisimme elää onnellista elämää.

Mitä sinä haaveilet

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat