Vierailija

Jumalan etsintä-ketjussa ei Jumalaa ole etsitty koko aikana, mutta H. Moilasta on  etsitty  ja kaipailtu melko usein. Ajattelin ehdottaa että ketjun voisi jakaa erilleen.  Monen  lukijan ihannoiman Moilasen "opeilla" Jumalaa ei tule löytymään. Löytyiskö taas kateissa oleva Moilanen helpommin?

Tänne vaan Moilasen ja hänen opetuslastensa hengentuotteet. Kyllä he ovat oman ketjunsa ansainneet.

Vaikka Moilasen profiiilikuva on päätön, niin mielestäni ei hänen kirjoitusten  tarvitse olla saman kaltaisia.

Jumalan Siunausta!

Sivut

Kommentit (63)

Vierailija

Minäkin olen sitä H. Moilasta lueskellut. Mutta jutut on niin pitkiä, ettei niitä jaksa loppuun saakka. Vaikuttaa palstansa vakiokirjoittajalta, joka höpsäyttää lukijoita ja nimimerkki viittaakin heihin. On lukenut raamattua, mutta kirjoittaa Jumalan pienellä ja pistää vakavatkin asiat lekkeriksi.

Onkohan se tosiaan naiskirjoittaja, kun vetää törkyisiä asioita esiin, mutta vetää selvän siveysrajan eri tavalla kuin äijäkirjoittajat. K-kaupan myyjä ei tollaisia kirjoittele, mutta sosiaalialan ammattilaiselta se onnistuisi. Jutuissa on samaa jäykkyyttä, kuin yhdstäisi Kalle Päätalon Arto Paasilinnaan. Voisihan se olla Pogostan sanomien pakinoitsija. Jos nostaa palkkionsa sieltä.

Hallelujaa!

Molempia kannattaisi ehkä etsiä päivänvalossa, niin saattaisi löytyäkin, ainakin tuo Moilanen. Viittaisi jotenkin tuonne Savon ja Kainuun puoleen!

Ei mulla muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Hallelujaa!

Molempia kannattaisi ehkä etsiä päivänvalossa, niin saattaisi löytyäkin, ainakin tuo Moilanen. Viittaisi jotenkin tuonne Savon ja Kainuun puoleen!

Ei mulla muuta.

Mitäpä jos haetaan tuolta kultturellista punkasta. Voisi Suonenjoellakin olla tämän olion pesäpaikka. Etelässähän noita komioita uroskirjailijoita on pilvin pimein, omakustanteisia ja Vieraan, kirjojakin, noita järkioivalluksen valopäänäytteitä.

Vierailija

Jumalan etsintä-ketjussa ei Jumalaa ole etsitty koko aikana, mutta H. Moilasta on  etsitty  ja kaipailtu melko usein. Ajattelin ehdottaa että ketjun voisi jakaa erilleen.  Monen  lukijan ihannoiman Moilasen "opeilla" Jumalaa ei tule löytymään. Löytyiskö taas kateissa oleva Moilanen helpommin?

Tänne vaan Moilasen ja hänen opetuslastensa hengentuotteet. Kyllä he ovat oman ketjunsa ansainneet.

Vaikka Moilasen profiiilikuva on päätön, niin mielestäni ei hänen kirjoitusten  tarvitse olla saman kaltaisia.

Jumalan Siunausta!

Mistä sen voi tietää, mitä Moilanen sydämessään pohtii Jumalasta?!

Tuskin Jumalasta pienellä kirjoittaa, ellei jotain käsitystä ole asiasta. Olisiko epäröivä vai peräti luopio?

Vierailija

Minäkin olen sitä H. Moilasta lueskellut. Mutta jutut on niin pitkiä, ettei niitä jaksa loppuun saakka. Vaikuttaa palstansa vakiokirjoittajalta, joka höpsäyttää lukijoita ja nimimerkki viittaakin heihin. On lukenut raamattua, mutta kirjoittaa Jumalan pienellä ja pistää vakavatkin asiat lekkeriksi.

Onkohan se tosiaan naiskirjoittaja, kun vetää törkyisiä asioita esiin, mutta vetää selvän siveysrajan eri tavalla kuin äijäkirjoittajat. K-kaupan myyjä ei tollaisia kirjoittele, mutta sosiaalialan ammattilaiselta se onnistuisi. Jutuissa on samaa jäykkyyttä, kuin yhdstäisi Kalle Päätalon Arto Paasilinnaan. Voisihan se olla Pogostan sanomien pakinoitsija. Jos nostaa palkkionsa sieltä.

Olen samaa mieltä, että h moilanen on selvästi vasta valmistunut sosiaalipuolen ammattilainen eli lähihoitaja. Osaa nekin Raamattua lukea ja kirjoittaa.

"Osaa nekin Raamattua lukea ja kirjoittaa". Osaa ne elämäntaiteilijatkin kirjoittaa ja lukea Raamattuakin. Mutta missä ne piileksii, muusan selän takana vai?

Kyllä nyt se H.Moilanen löytyi! Muusansa selän takaa Pogostan päätoimittajan kultturellipallilta. On se mies ja Ilomantsin suunnalla, että niin, ne salapoliisin vaistot puhuivat.

Pittää miunnii pittää selevittee että alakuperänen h moilanen ol tämmönen:

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

"h moilanen

antti__r
11.8.2008

Turunsanomat:

Markku A. Lindholm kertoo radio-ohjelmasta "50 vuotta sitten" kuulemansa version H. Moilasen sanonnan syntyperälle: "Noin 51 vuotta sitten Saarijärvelle laskeutui säähavaintopallo maanviljelijä H. Moilasen maille. Tapahtumaa uutisoitiin kai lentävänä lautasena tai tunnistamattomana lentävänä esineenä. Paikalle rientäneet toimittajat eivät saaneet järkyttyneeltä maanomistajalta mitään kommentteja, jolloin syntyi uutisoitu käsite "H. Moilanen"."

Seisoo H. Moilasena."

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Nyt elekkee hävittäkö ennee!

-mehtis-

Vierailija

Ai ettei ole K-kaupan myyjä? Olisiko sitten K-Raudan myyjä? Ei. Kyllä se on selvästi rekka-kuski!

Vierailija
Vierailija

Ai ettei ole K-kaupan myyjä? Olisiko sitten K-Raudan myyjä? Ei. Kyllä se on selvästi rekka-kuski!

Moilanen on maanviljelijä ihan oikeesti

Oli mikä hyvänsä tuo Moilanen, niin on ainakin ylenmäärin mielenkiintoinen kun hänestä vallan etsintäketju on tehty !

Minä kun en tunne koko Moilasta, niin kertokaa ihmeessä mistä tämä kiinnostus häneen on peräisin ??

Vierailija

Oli mikä hyvänsä tuo Moilanen, niin on ainakin ylenmäärin mielenkiintoinen kun hänestä vallan etsintäketju on tehty !

Minä kun en tunne koko Moilasta, niin kertokaa ihmeessä mistä tämä kiinnostus häneen on peräisin ??

Yhyyy! Moilasen henki on herännyt. Huomenta vaan sinne...lounastauolle!

Vierailija

Joku kertoi, että Moilanen olisi Molander, Göran Molander. Uusmaalainen kirjallisuuteen hurahtanut puolivillainen...kirjallisuuskriitikko.

Ei Moilanen mikään Göran ole vaan ihka-aito Moilanen Suonenjoelta. Nähty taas Teboililla kossu-Kalevin seurassa pohtimassa Jumalaa.

Vierailija

No kertokaa nyt.

Kaikenaikaa tässä on kerrottu, eikö mikään riitä, jahkataan.  Onhan se Moilanen uskova, ehkä hidas mieheksi, mutta eiköhän mies taas ilmaannu, niin kuin tähänkin asti.

Kait se Suonejoella keräilee loppumansikoita pelloistaan.

Vierailija

Moilanen on vieraanvarainen ; )

Vieläkö Moilanen tonkii mansikkapeltojaan?Annapa kuulua itsestäsi?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat