Terveiset Itävallan Alpeilta

Seuraa 
Liittynyt13.5.2014

Vastasin myöntävästi Pajulinnun kutsuun lähteä Alpeille patikoimaan. Yhteys syntyi et-saitilla. Me kaksi toisillemme tuntematonta viestittelimme sp-postilla ja niin päätimme lähteä elokuussa patikoimaan, varasimme majoituksen ja lennot. Molemmat tai etupäässä minä olin meneväinen joten emme ehtineet tavata ennen matkaa – kuvia vaihdoimme, jotta tunnistamme toisemme lentokentällä. 

Matka oli huikea kokemus, minä ensikertalainen ja matkakumppani kokenut konkari – voisiko enempää toivoa. Kokemus oli myös siirtyminen Munchenistä junalla Kitzbuheliin (kolme vaihtoa). Perillä odotti pieni, kaunis, aurinkoinen alppikylä. Päivät vietimme 2000 m korkeudessa patikoiden ja ihaillen huikeita maisemia ja alppiniittyjen upeaa kukkaloistoa. Kolme eri vuorta ehdimme koluta. 

Tälläinen matka on mahdollinen, kun molemmat on mukana ”sata lasissa” rehellisä aikeissaan. 

Me tapasimme vieraina ja erosimme ystävinä.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Mukava lukea positiivinen tarina onnistuneesta matkasta. Minäkin yksinäinen haaveilen jospa olisi mahdollisuus saada mukava luotettava matkakumppani. Iloitsen teidän onnistuneesta matkasta.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Onnittelut mahtavasta matkasta ja uudesta ystävästä. Harvoin näillä nettipalstoilla( kirjoituksista päätellen) matkasuunnitelmat edistyvät puheita pidemmälle. Tämä antaa toivonkipinän muillekin.

Vierailija

Teimme mieheni kanssa monia matkoja Tirolin seuduille omalla autolla. Ihastuimme alppimaisemiin, liekö johtunut niiden erilaisuudesta. Kauniit alppitalot ja yställiset ihmiset kutsuivat aina uudelleen patikoimaan, ihastelemaan maisemia ja yövyimme aina yksityiskodeissa. Kotiinpäin ajelimme Mosel-joen vartta. Kyllä mielelläni muistellaan noita matkoja.

matkalaukku

Vierailija

Kiva että Sikke kertoi matkastaan Alpeille ja kuvat ovat todella hienoja. Kuinkahan hyvää kuntoa tuollainen patikointi 2000 metrin korkeudessa vaatii? 2000 metriä on sen verran korkealla, että happeakin lienee niukanlaisesti niin eikö se vaikeuta hengitystä?

kyselee Paula 

SikkeSaar
Seuraa 
Liittynyt13.5.2014

Mukava lukea kommenttejanne. Kyllä reissuaminen omalla autolla on helpompaa ja ennättää näkemäänkin enemmän, kuten nim. matkalukku kirjoitti. Mutta..............

Oikeastaan korkeus ei tuntunut kuin korvissa, kun nousimme korkeuksiin. Itse kylä oli 800 m merenpinnasta.  Ilman ohuus ei mitenkään erityisesti tuntunut, paremminkin lämmin aurinkoinen sää tuntui. Ensimmäisenä päivänä unohdin hatun ja päänahka sai liikaa aurinkoa, joten aamuinen kamman käyttö täytyi suorittaa hellävaraisesti. Paula siitä vaan matkaan ...............

Näin se on kukaan ei tule kotoa hakemaan vaan täytyy itse lähteä aktiivisesti liikkeelle. Uusia haaveita on jo siintämässä, ensin vaan pitää ruska pohjoisessa vallottaa

Kiitos mökinmuori onnitteluista, matka todellakin onnistui.

Vierailija

Tiedätkö tehdäänkö valmistmatkoja alpeille patikoimaan. Kertomuksesi oli mielenkiintoinen, mutta kun ei ole kaveria eikä kokemusta miten tuollaisen matkan voi itse järjestää? Mikä vuodenaika on parhain ajakohta? 

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015
Vierailija

Tiedätkö tehdäänkö valmistmatkoja alpeille patikoimaan. Kertomuksesi oli mielenkiintoinen, mutta kun ei ole kaveria eikä kokemusta miten tuollaisen matkan voi itse järjestää? Mikä vuodenaika on parhain ajakohta? 

Hei, Aurinkomatkoilla on opastettuja vaellus/patikkamatkoja Itävallan alpeille. Olen ollut mukana Söllin matkalla ja oli oikein hyvä reissu. Jokainen patikoi voimiensa mukaan. Pieni Söllin kylä on tyypillinen Tirolilais kylä missä on helppo liikkua. Omasta matkastani voin kertoa, että jo ensimmäisenä päivänä piti rynnätä "vuorta valloittamaan" ja seuraavana päivänä jalkojen lihakset olivat niin kankean kipeät, että hotellin yläkerrasta teki mieli lasketella kaidetta pitkin alas  kun tuntui ettei muuten pysty liikkumaan. Onneksi jalat vertyivät ja sitten tulikin otettua vähän rauhallisemmin.

Vierailija
Vierailija

Miksiköhän aloittaja on poistanut hienot kuvansa? En ainakaan näe niitä enää.

Kummallista, heti kun tämä viesti ilmestyi, kuvatkin näkyivät.

Vierailija

Hei!

Alppimatkat tekevät myös Itävallan Bad Gasteiniin ohjattuja vaellusmatkoja. Olimme siellä mieheni kanssa pari vuotta sitten ja voin lämpimästi suositella. Vaelsimme tosin ihan ilman opasta. Reitit olivat erittäin hyvin merkattuja.

SikkeSaar
Seuraa 
Liittynyt13.5.2014

Onneksi kuvat ovat tallella, on ollut menoa sinne ja tänne etten ole ennättänyt kirjoittamaan. Kiitos mökinmuori, Hyvämieli ja vierailija 13.27 hyvistä matkavinkeistä.

Toisaalta minulla ensikertalaisella ei olekaan vastauksia kysyttyyn vaan kokenut matkakumppanini kertoi seuraavaa:

"Minulla on se käsitys, että ko matkoja ei enää tulevaisuudessa Aurinkomatkoilla ole. Ainakin talven hiihtomatkat valmismatkoina loppuvat. Myyvät toki asiakkaan haluaman lennon + hotellin mutta nehän pystyy itsekin varaamaan netissä ilman palvelumaksuja. Alppimatkat järjestää patikointimatkoja Itävallan Bad Gasteiniin ja varmasti joku muukin pieni matkanjärjestäjä, netistähän noita löytyy. Paras ajankohta? Ei siihenkään ole ihan helppo vastata. Alkukesästä luonto on kauneimmillaan mutta ylhäällä saattaa olla todella kylmä. Kerran olen kokenut Seefeldissä, ylhäällä +/-0 astetta, kylässä +20. Loput reissut olen tehnyt elokuussa, joka kerta on onnistanut, lämmintä ja aurinkoista. Tosin elokuukaan ei ole tae. Itävallassa tai ylipäätään Alpeilla sää saattaa olla hyvin arvaamaton eikä parasta ajankohtaa pysty sanomaan. Ja sitten itse matkat. Riippuu tietysti kohteesta kannattaako lennot varata Muncheniin, Innsbruckiin vai Salzburgiin. Junayhteydet löytyvät Deutsche Bahnin (DB) tai Österreichische Bundesbahnin (ÖBB) sivuilta. Toivottavasti tästä on apua."

Minä ensikertalaisena pidin kovasti nyt elokuun kukkaloistosta.

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tässä Söllin-kylän lehmä tulossa syksyllä alppiniityltä alas laaksoon. Johtaja-lehmällä oli suurin kello kaulassa ja ainakin silloin kaikki lehmät kukitettiin kukkaseppeleillä, näin iloittiin karjan paluusta kesälaitumilta.

Vierailija

YouTravel järjestää myös vaellusmatkoja Alpeille ja Dolomiiteille. Useimmiten kaksi eri tasoista ryhmää, jokainen voi valita kuntonsa mukaan. Kontikilla on myös vaellusmatkoja, nykyään yhdistynyt Matkaseniorien kanssa. Aventura ja Mandala Travel järjestävät myös mutta ne ovat vaativampia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat