Taas vanhuksilla menee hyvin

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Ja aina vain kevättä kohti paranee. Meitä vanhoja paapotaan ja vauhti vain kasvaa. Keväällä huhtikuussa on vaalit. Taas kerran me alamme olla tärkeä kansanosa. Taas meille luvataan kultaa ja mirhemia ja mitä niitä suitsukkeita olikaan. Sitä kestää taas reilu 8 kuuta, sitten meidät voidaankin unohtaa.

Näinhän se menee. Mennyt jo kymmeniä vuosia. Nyt se on jo alkanut. Tuodaan vanhuksien epäkohtia esiin, puhutaan nätisti, mutta parannuksia ei tapahdu.

Me eläkeläiset olisimme valtava poliittinen voimavara, MUTTA meidän eripura pudottaa meidät vaalien jälkeen pahnueen pohjammaisiksi.. Näin on ollut ja on jatkossakin. Äänemme on tärkeitä, sen jälkeen meidät voidaan taas kolmeksi vuodeksi unohtaa.

Sellaista elämä on...

Kommentit (12)

käyttäjä-393
Seuraa 
Liittynyt28.5.2014

Mistä johtuu, että ihmisistä tulee katkeria valittajia, kun vanhenevat?

En usko, että aina tämä yhteiskunnallinen huolenpitokaan on syynä.

Vaan vanhus kun ei enää jaksa osallistua kuin aiemmin, voimat vähenee, kunto huononee ei jaksa vaikka tekisi mieli mennä ja osallistua, tuntee yksinäisyyttä. Entisellä perheellä on oma elämänsä, siis lapsilla ja lapsenlapsilla.

Sillloin yhteiskunta on helppo valitusaiheiden kohde. Vaalit onneksi ovat olemassa, että pääsee johonkin vaikuttamaan ja ylpeänä sen teemmekin, kansalaisvelvollisuutemme loppuun asti.

Kuka haluaa laskea itsensä pahnuelle pohjimmaiseks? En minä ainakaan! Edes pientä kunnioitusta 

La mer
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

valone valone 23.8.2014 klo 18:113/3

Mistä johtuu, että ihmisistä tulee katkeria valittajia, kun vanhenevat.

Mitenkäs Sinä Valone nyt tämän aloituksen panet vanhan katkeran vanhuksen piikkiin.

Olen kyllä vanha, mutta en missään mielessä katkera. Tämä oli vain ajankohtainen aiheen aloitus ja aika totuudenmukainen.

Kiitos kuitenkin kommentistasi.

Sopiikohan kuva, toivottavasti...

käyttäjä-393
Seuraa 
Liittynyt28.5.2014

Voi sinua La mer...

minähän esitin kuin kysymyksen, en mitenkään tahtonut sinua syyllistää, pois se minusta.

ja anteekis jos en kiroittanut selvästi mielipidettäni!

La mer
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

valone valone 23.8.2014 klo 19:055/5

Voi sinua La mer...

minähän esitin kuin kysymyksen, en mitenkään tahtonut sinua syyllistää, pois se minusta.

ja anteekis jos en kiroittanut selvästi mielipidettäni!

Pois se meistä, että syyllistäisimme toisiamme. Meillä kaikilla on mielipiteen vapaus.

En nyt vaan yksinkertaisuudessani ymmärrä "kiroittamaasi" mielipidettäsi.

Kaikesta huolimatta: Hyvää viikonloppua kera kukan

Lm

Vierailija

Niin totta on aloitus. Me olemme taas niin tarpeellisia ja ihania ja kaikkea muuta. Äänemme on tarpeellisia. Taas kerran me olemme tärkeitä ihmisiä. Sen kahdeksan kuukauden ajan, kuten aloittuksessa mainittiin, Me ollaan tärkeitä ihmisiä, me eläkeläiset.

käyttäjä-393
Seuraa 
Liittynyt28.5.2014

Älä puhu muuta kuin itsesi puolesta. Minä olen tärkeä itselleni että monelle muullekin ihmiselle, yhteiskunnalle kuin kaupunkilähetykselle 

Joku nekatiivinen kutale on tuon kuvan laittanut julkisuuteen ilkkuakseen ja ivatakseen.

Minä sanon, että hän on mies joita on harvassa ollu tämän Eu- suomen johdossa. Taitonsa onvat moninaiset  Nähtäväksi kuitenkin jää vielä, kun paljon on tehtävää jotta talous saataisiin jonkilaiseen kondikseen. Ja jokaisen on siihen alistuttava, että valtion menoja on supistettava.

Vierailija

valone valone

Älä puhu muuta kuin itsesi puolesta. Minä olen tärkeä itselleni että monelle muullekin ihmiselle, yhteiskunnalle kuin kaupunkilähetykselle 

Joku nekatiivinen kutale on tuon kuvan laittanut julkisuuteen ilkkuakseen ja ivatakseen.

Minä sanon, että hän on mies joita on harvassa ollu tämän Eu- suomen johdossa. Taitonsa onvat moninaiset  Nähtäväksi kuitenkin jää vielä, kun paljon on tehtävää jotta talous saataisiin jonkilaiseen kondikseen. Ja jokaisen on siihen alistuttava, että valtion menoja on supistettava.

Vai sanot SINÄ että kuvassa oleva mies on sellainen joita on harvassa ollut EU-Suomen johdossa. Olet ihan oikeassa, huonompaa tuskin löytyy. Moninaisista taidoista viis, teot ne on jotka ratkaisevat ja nehän toistaiseksi loistavat poissaolollaan. Vai ratkaistaanko vaikeat poliittiset kysymykset thrialton urheilu-kilpailussa?

käyttäjä-393
Seuraa 
Liittynyt28.5.2014
Vierailija
valone valone

Vai sanot SINÄ että kuvassa oleva mies on sellainen joita on harvassa ollut EU-Suomen johdossa. Olet ihan oikeassa, huonompaa tuskin löytyy. Moninaisista taidoista viis, teot ne on jotka ratkaisevat ja nehän toistaiseksi loistavat poissaolollaan. Vai ratkaistaanko vaikeat poliittiset kysymykset thrialton urheilu-kilpailussa?

Jos vaivautuisit ottamaan selvää tietäisit enemmän. Kun tapasi on kaivaa nekatiivisia ja ilkeitä asioita jokaisesta ihmisestä. Kun ajattelette, että poliitikot ovat kaikille luvallista riistaa, vaikka arvostelijalla ei olisi tietoja pohjalla lainkaan. Hän tekee itselleen luvalliseksi haukkua ja moittia ihmistä jota ei edes tunne. Siinä hän haukkuja tekee vain itsensä vain huvittavaksi narriksi.

Vierailija

Oikeinkirjoitus vierasperäisissä sanoissa ei ole vahvoja puoliasi. Negatiivi kirjoitetaan g:llä ei k:lla. Parempi olisi käyttää sanaa kielteinen, joka tarkoittaa samaa kuin negatiivinen. Ei vaikuttaisi niin hm...., en nyt mainitse ajattelemaani  sanaa ettet loukkaannu. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat