Rakkaan muisti katoaa – miten pidän kiukkuni kurissa?

Kommentit (5)

Vierailija

Isäni muisti on heikkenemässä selvästi. Välillä hän sekoilee jopa perheenjäsenten nimissä.
Silti hän porskuttaa vahavasti työelämässä ja yrittää palvella asiakkaita.

Tätä on sääli katsoa, sillä mies on vasta päälle 50-vuotias. Silti hänellä voi olla myös stressiäkin, mutta hänen suvussaan muistisairauksia on ilmennyt jo 40-vuotiailla.
Joskus olen löytänyt sukat hänen jääkaapistaan, juuston saunasta. Niille ei enää jaksa nauraa, vaan jotakin pitäisi tehdä.

En vaan tiedä, miten hänelle voisi ehdottaa kohteliaasti, että nyt taitaa olla muistissa vikaa.

Vierailija

Äitini "sekoili" ja tyttäriensä nimissä jo varmaan vähän päälle viisikymmppisenä,hajamielisyyttään kai.Ei sairastunut muistisairauksiin kumminkaan,eli vähän alle kahdeksankymppiseksi.

Itsellä menee joskus "kotieläinten" nimet väärin,huomaan sen itsekin,stressiä tai hajamielisyytenä olen vielä pitänyt.

Vierailija

Muistisairaus on aikamme vitsaus kiireiset,stressaantuneet ihmiset ja muisti pätkii,muistisairaus ei katso ikää eikä työasemaa,se voi iskeä kehen tahansa!! muistisairaus (altsheimerin tauti)on helposti todennettavissa muistihoitajan testeillä ja kannattaa testata riittävän ajoissa,heti kun muisti pätkii! parannuskeinoa ei ole,mutta lääkkeet lieventävät oireita,ja pitkittävät "lopullista"muistamattomuutta,

muistisairaalle ei kannata hermostua,se ei auta ketään eikä mitään,ja miksi sairaalle hermostuisikaan?jos ei "jaksa"on syytä mennä hetkeksi pois tilanteesta ja palata rauhoittuneena,kannattaa myös tutustua muistisairauksiin ja altsheimerin tautiin tieto lisää ymmärrystä!

on syytä muistaa että jos itse sairastuu,miten toivoisi läheistensä-hoitajansa itseään kohtelevan? kärsivällisyys,pitkäjänteisyys,maltti ja valtti,niillä päästään jo pitkälle muistisairaankin puolison kanssa:)

omaishoitaja Tarja-Liisa

Vierailija
Vierailija

Muistisairaus on aikamme vitsaus kiireiset,stressaantuneet ihmiset ja muisti pätkii,muistisairaus ei katso ikää eikä työasemaa,se voi iskeä kehen tahansa!! muistisairaus (altsheimerin tauti)on helposti todennettavissa muistihoitajan testeillä ja kannattaa testata riittävän ajoissa,heti kun muisti pätkii! parannuskeinoa ei ole,mutta lääkkeet lieventävät oireita,ja pitkittävät "lopullista"muistamattomuutta,

muistisairaalle ei kannata hermostua,se ei auta ketään eikä mitään,ja miksi sairaalle hermostuisikaan?jos ei "jaksa"on syytä mennä hetkeksi pois tilanteesta ja palata rauhoittuneena,kannattaa myös tutustua muistisairauksiin ja altsheimerin tautiin tieto lisää ymmärrystä!

on syytä muistaa että jos itse sairastuu,miten toivoisi läheistensä-hoitajansa itseään kohtelevan? kärsivällisyys,pitkäjänteisyys,maltti ja valtti,niillä päästään jo pitkälle muistisairaankin puolison kanssa:)

omaishoitaja Tarja-Liisa

Puhut niin asiaa. :-(

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat