Kommentit (3)

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Jaakko Heinimäki on virkistävä poikkeus perinteisien pappien joukossa.. Olen tavannut hänet usean kerran Kristina Cruisesin risteilyillä joissa hän on ollut luennoitsija vieraana. Hän on helposti lähestyttävä ja keskustelut hänen kanssaan ovat olleet antoisia. Iso mies ja valloittava persoona.

Vierailija

Matkustin kauan sitten bussilla Hesasta Espooseen. Bussi oli melko tyhjä vaikka olikin muistaakseni viimeinen yöllä. Perässä "roikkui" poika kööri . Väliltä tuli mieshenkilö bussiin ja tuli penkkini viereen kysyen saako istua. Sanoin että onhan täällä penkkejä, hän vastasi että varmaan harvoin viereeni istuu pappi ja kirjailija ja istahti. Sanoinhan minä muutakin mutta keskusteltiin siinä viinistä ja vähän entisaikojen ruokatavoistakin johon sanomiseni kai laukaisi. Todella mukava tapaus ja minua pyydettiin vielä kirkkoonkin kun olin epäileväinen yhä. Sitten jälkeenpäin kuulin että kyllä hän on pappi.

Vierailija

Voi, Jaakko Heinimäki, olet lempipappejani! Ihailen sinua lähes yhtä paljon kuin piispa Irja Askolaa.

Viinikirjaasi en ole vielä lukenut, kun en itse käytä vinkkua, mutta kaikki, mitä kirjoitat, luen tarkasti. Luontoihminen olen minäkin sydänjuuriani myöten. Kotokirkkoni ohella luonto on kirkkoni, terapeuttini, taidenäyttelyni sekä luomuruokamme lähde. Olen kerännyt jo 80 litraa mustikoita, 16 litraa kantarelleja ja nyt alkavaan rouskukauteen panostan paljon. Puolukat eivät ole vielä kypsiä, odottelen pari viikkoa kaikessa rauhassa, ennen kuin ryntään metsään. Siellä menen kera karhujen, joita näillä seuduilla asustaa runsaasti. Näillä samoilla saloilla olen samoillut jo melkein 40 vuotta, joten ehkä ne jo tuntevat minut. Mennessäni salojen kätköihin, huutelen metsän eläimille, että minähän se täällä taas, älkää pelätkö. On valtava elämys nähdä luonnossa karhuja, susia, ilves, kettu, ahma, maakotka sekä melko kesy saukkokin. Ilman metsää, puutarhaa ja maalaispihaamme en olisi niin vahva kuin nyt olen. Tiedän maun, kun kaapaisen herukoita, karviaisia tai omppuja suuhuni heti aamulla.

Kaikkea hyvää sinulle, Jaakko. Pidä itsesi juuri tuollaisena aina.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat