Kommentit (2)

Vierailija

1) Päinvastoin, matalampi ajoasento estää käsien puutumisen, vähentää ilmanvastusta ja kehittää selän taipuisuutta.
2) Päinvastoin, suurimmalla osalla pyöräilijöistä satula on jo valmiiksi liian korkealla, jolloin rasite alaselkään ja lonkan seudulle lisääntyy.
3) Päinvastoin, ajoasentoa pitäisi pyrkiä madaltamaan taipuisuuden lisääntyessä.
4) Päinvastoin, pehmeä satula aiheuttaa hiertymiä eikä kehitä istumalihaksia.
5) Tämä on hyvä ohje.
6) Päinvastoin, rankka maastolenkki on loistava apu selkälihasten kehittämiseen, sillä tien epätasaisuuksia joutuu ottamaan vastaan.
7) Päinvastoin, liian ryhdikäs ajoasento kohdistaa painetta yläselkään ja lisää tiestä aiheutuvaa tärinää, vähentäen suorituskykyä ja aiheuttaen puutumista.
8) Tämän pitäisi olla itsestään selvyys, kaikessa urheilussa.

Velogi - pyöräilevä videoblogi

Matala tai pysty ajoasento ei sinänsä ole hyvä tai huono selälle. Itsellä on kaksi alinta välilevyä vaurioitunut, mutta maantiepyörällä ajo käy silti hyvin. Pääasia olisi muistaa venyttelyt ja pitää ajoasentoa tukevista vatsa- ja selkälihaksista huolta.

Itsellä selkäongelmat pysyvät kurissa selkäkipillä jota esittelen videolla https://youtu.be/lNGqAFev5tA

Edellä annettuihin vinkkeihin sellainen tarkenne että pehmeä satula ja pyöräilyhousut eivät sovi yksiin, pehmike vain jommassa kummassa, mielummin housuissa jolloin hiertymien vaara on pienempi.  

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat