Kommentit (3)

Vierailija

Höpsistä heijaa!

ei kukaan usko , että dementia paranee vuodelevossa!

Mutta kun dementia on edennyt tarpeeksi pitkälle on väistämättä edessä siisrtyminen vuodeosastolle!

Ja täällä Suomessa sekin tapahtuu aivan liian myöhään!

Oma äitini, 87 v, joka sairastaa Alzheimerin tautia, pääsi lopultakin ihanaan palvelukotiin. Toivottavasti hän saa olla tuolla ystävällisten, ammattitaitoisten hoitajien huomassa loppuelämänsä. Mutta , jos hänen liikuntakykynsä heikkenee, muut sairaudet pahenevat  ja hän tarvitsee sairaalahoitoa toivon , että hän pääsee vuodeosastolle.

Ja eihän vuodeosatohoitokaan ole tänä päivänä enää missään pelkkää makuuttamista, vaan potilaita autetaan ylös vuoteesta ja yritetään kuntouttaa loppuun saakka.

Joskus jopa  tuntuu, että kuntoutetaan ja hoidetaan potilaita , vaikka selkeästi nähdään, että potilas on jo saattohoitovaiheessa!

Pitäisikö omiin hautajaisiinkin mennä kävellen?

Vierailija

Hyvinvointipalvelut  tähtää juuri siihen. Kaikki ulkoiset yhdeytet katkaistaan. Kaikki kulttuurikuviot estetään.  Yksin nuokkumaan keinustuoliin pilleripurkki völissä.  Joku virkailija joskus  käy pari minuutti tyhjää juttelemassa.

Hyvinhuonovointisuomi ja huononmaksi menee. 

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Jos minä olisin muistisairas, en tulisi toimeen kotona, en tuntisi läheisiäni, olisin levoton ja minulla olisi silminnähden paha olla niin ei muuta kuin nappia naamaan vaan. Ei minua saisi kiusata millään kuntoutuksilla, puolitajuttomana sängyn pohjalla olisi armeliainta odottaa kuolemaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat