Kommentit (5)

Vierailija

Toisin sanoen toimintaa rajoittaa ainoastaan henkilön röyhkeys, mitään valvontaa kun ei ole. Tässä esimerkki: Kolme tytärtä perii äitinsä 120 000€. 1 tytär otti pesästä kavaltamalla 40 tuhatta, hänelle sanottiin lakituvassa soo soo, ja todettiin ettei varattomalta saa mitään takaisin. Toinen otti dementiavanhuksen kirjoittamalla lahjakirjalla toiset 40 tonnia, eikä se ole ennakkoperintö, KOSKA LAHJAKIRJASSA SANOTAAN NIIN. Jäljelle jäänyt 40 tonnia jaetaan kolmen kesken, eli kolmas tytär saa 13 tonnia, koska ei osannnut kieroilla. Näillä mennään ja täysin suomen lakien ja asetusten mukaisesti. Ja sitten kirsikkana kakun päällä: perinnön piti olla 160 000, mutta valitettavasti osa katosi, kukaan ei tiedä miten ja minne, koska pankki säilyttää tilitietoja vain 10 vuotta, ja 12 vuotta vanhat tapahtumat ovat iäksi poissa. Ei auta vaikka asiaa tutkii poliisi, kuten tässä kavallusjutussa. Kyllä suomi on hieno maa..

Vierailija

Pankissa olevia varoja ei voi hävittää, sillä ne kirjautuvat ihan oikein perukirjaan saldotositten mukaan ja kuolinpäivä määrää hetken.

Toki jos jollakin omaisella on oikeus käyttää tiliä, tämä voi tehdä siirtoja vaikka omalle tililleen, ennen tilinomistajan kuolemaa. Silloin pankissa on paperi annetusta käyttöoikeudesta ja vainajan allekirjoittmana elinaikanaan, sitä onko hän ollut täysin ymmärryksessa antaessaan valtakirjan ja siitä mitä sen avulla pystyy tekemään, ymmärtääkö.

No varmasti löytyy väärinkäyttöä tässä asiassa. Testementinkin kohdalla on joskus epäilyttävää, onko mukana vanhuksen aivopesua. Varsinkin silloin, kun tuleva edunsaaja on mukana testamentin teon hetkellä ja vanhus on jo kahdeksan-yhdeksänkymppinen.

Ainoa oikea teko vanhemmilla on, että lapset ovat tasavertaisessa asemassa peintöön aina, silloin riitelyt jäävät pois. Pahinta on, että testamentin mukaan osa saa vain lakiosansa ja toiset sitten vastaavasti niin paljon enmmän, tämä tulisi jollakin tavoin tasoittaa aina, että ei laiteta lasten välilel tällaista asiaa ja samalla se on näiden lakiosalasten väheksymistä vanhemmiltakin.

Myös on väärin vanhemmilta myydä alihintaiseen hintaan omaisuuttaan yhdelle lapselle, sillä sehän ihan samanlaista toisten lastensa väheksymistä.  

Kahta sukua

Entäs jos on kummallakin lapsia edellisistä liitoista, kuinka menetellä. Toisella 2 toisella1. Yhden perilisen omistavalla, suurempi omaisuus. Onko tähän pätevää vastausta?

Vierailija

Testamenttia tehdään kaksi 2kpl,toinen testamentin haltijalla,toinen esim.edunvalvojalla tai testamentin laatineella varatuomarilla

kyseleppäst toista kappaletta ja pyydä varatuomaria pesänselvittäjäksi!

hemi

Minulla sellainen tilanne että pappani veli on tehnyt testamentin siitä on pitkä aika 10-16-vuotta minun ollessa aika pieni.Papan veli on kuollut 2016 huuhtikuussa ja pappani veli on ollut vanhainkodissa ja hoitajat on repineet/hävittäneet testamentin ja he valehtelevat että ei tiedä asiasta mitään.Sieltä annettiin myös väärän ihmisen tavaroita puhelin,tyyny jne..Puhelimessa oli vielä laskutus liittymä ja puhelin ei ollut papan veljen.Ja kaikkia tavaroita mitä papan veljellä oli vanhainkodissa en saanut kun hain vanhainkodista tavarat kuoleman jälkeen.Olen  ollut yhteydessä hoitopaikkaan ja sieltä sanottiin että heillä vielä henkilöstö vaihtuu aika usein.Tätini tietää asiasta mutta hänellä on alkoholi ongelmia ja haluaisi kaikki perinnöt ja rahat.Tätäkin perintöä hän haaveilee.Kun kysyn häneltä asiasta hän valehtelee  ja perinnönjaossa oli laittanu käsin kirjoitetun kirjeen ja sanonut että onko testamenttiä ja minun ei kuuluisia saada mitään perintöä.Tätini on  59v.Minun isän veli on 57v ja hänellä on mielenterveys ongelmia .Isäni on 60v ja muistisairas.Jos testamenttiä ei laiteta käytäntöön minulle nämä vaivolliset ihmiset saisi kaiken.Tämä asia on poliisin tutkinnassa onko minulla mitään mahdollista saada perintö koska testamentti on ollut olemassa ja puhuttu paljon testamentistä myös ihmiset tietää asiasta?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat