Onko ruoan ahmiminen sinulle ongelma?

Vierailija

Minun ongelmani on pikemminkin se, ettei ruoka maistu. Liikun paljon ulkona, kesäisin vietän suurimman osan ajasta metsissä ja pihalla touhuten. Tulen monta kertaa toimeen pelkällä aamupuurolla ja runsaalla veden tai mehun juomisella iltaan asti. Iltaisin syön kevyen salaatti- tai keittoaterian. Herään hyvin varhain, jolloin juon kolme kupillista kahvia ja syön myöhemmin kaurapuuron marjojen kanssa. Mustikoita keräsin n. 90 litraa kesän mittaan, joista suuren osan lahjoitin tuttaville, mutta loput riittävät hyvin ensi kesään saakka kahden henkilön taloudessa. Suorastaan kadehdin mieheni ruokahalua, hön syö kolme kunnon ateriaa päivässä. Tosin hän tekee raskaita töitä mm. metsän raivausta.

Kommentit (1)

Vierailija

Mietityttää kaikki vitamiineista ja hivenaineista  vapaat jalostetut elintarvikkeet, jotka yksipuolisesti nautittuna ehkä ovat osasyyllisiä kaikenlaisiin vatsaoireisiin. 

Viime kesänä olin omakeksimällä dieetillä vatsaoireiden takia. Syömiseni oli ollut työ ym. Kiireiden takia yksipuolista. Aloitin dieetin suolihuuhteluilla. Söin täysjyväriisiä, rahkaa, vihreitä vihanneksia ja linkosin perunasta, porkkanasta ja varhaiskaalista juuresmehuja. Sokerileivonnaiset ym. Herkut jätin pois. Ruokavalio vaikutti nopeasti, jo muutamassa päivässä ylävatsakivut hävisivät. Kaksi viikko kesti ja sen jälkeen olin kuiln uusi ihminen. Vuoden verran on vatsa ollut kunnossa, mietin tarkemmin syömisiä, mutta välillä myös herkuttelen!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat