Kommentit (13)

Vierailija

En pystynyt pitämään tuota CPAP-laitetta. Se oli aina yöllä pudonnut pois, joko olen sen unissani poistanut tai muuten. Ahdistava se oli. Nyt vielä muutama uninen työvuosi ja sitten saa nukkua kun nukuttaa! Aamut, varsinkin maanantai ovat kyllä vaikeita.

Vierailija

Kuinka sitä edes viitsii mennä lääkäriin kaikissa vaivoissaan? Kuolee ennemmin aivan varmasti, mutta painon pudotuskaan ei ole aina noin vain suit sait helppoa. Olen pyöreähkö ja tiedän lääkärin ensimmäisen toteamuksen!!  Olen ollut vuosia tälläinen ja pärjään/jopa rakastan itseäni, mutta kun ulkopuolelta tullee neuvoa/arvostelua/arviointia/et sitä/tätä/tuota olis hyvä tehdä. Haluaisin elää omillakin ehdoilla enkä vaan ulkopuolisten(toisten ihmisten siis) ohjeistuksen mukaan joka paikas/hetkes :-( Luulen ettei se vaikuttaisi elämääni kovastikaan jos tekisin kaiken kuin muiden mielestä pitäis..olen melko onnellinen omista päätöksistäni/valinnoistani ilman loukkauksia/pakko pullaa!! Ehkä saisin jonkin verran miesten huomiota lisättyä, mutta en tarvitse/jurikaan kaipaa sitä, koska olen tyytyväinen näin omaan elämään..en miesten vislauksiin ja  muuhun sellaiseen!

Vierailija

Kuinka sitä edes viitsii mennä lääkäriin kaikissa vaivoissaan? Kuolee ennemmin aivan varmasti, mutta painon pudotuskaan ei ole aina noin vain suit sait helppoa. Olen pyöreähkö ja tiedän lääkärin ensimmäisen toteamuksen!!  Olen ollut vuosia tälläinen ja pärjään/jopa rakastan itseäni, mutta kun ulkopuolelta tullee neuvoa/arvostelua/arviointia/et sitä/tätä/tuota olis hyvä tehdä. Haluaisin elää omillakin ehdoilla enkä vaan ulkopuolisten(toisten ihmisten siis) ohjeistuksen mukaan joka paikas/hetkes :-( Luulen ettei se vaikuttaisi elämääni kovastikaan jos tekisin kaiken kuin muiden mielestä pitäis..olen melko onnellinen omista päätöksistäni/valinnoistani ilman loukkauksia/pakko pullaa!! Ehkä saisin jonkin verran miesten huomiota lisättyä, mutta en tarvitse/jurikaan kaipaa sitä, koska olen tyytyväinen näin omaan elämään..en miesten vislauksiin ja  muuhun sellaiseen!

Vierailija

CPAP-laite ei todellakaan ole äänetön. Kopan pitäminen naamalla on ahdistavaa eikä sen kanssa pysty nukkumaan. Ihmeellistä, ettei parempaa hoitokeinoa ole löydetty.

Vierailija
Vierailija

CPAP-laite ei todellakaan ole äänetön. Kopan pitäminen naamalla on ahdistavaa eikä sen kanssa pysty nukkumaan. Ihmeellistä, ettei parempaa hoitokeinoa ole löydetty.

Itse käytän uniapneaani kuorsauskiskoa. Käyttäessäni kuorsauskiskoa nukun vähän paremmin. Ilman sitä en nuku edes sitä vähääkään. Olen kokeillut myös CPAP:ia, mutten pystynyt nukkumaan. Vaatisi varmaan pitempiaikaista totuttelua tähän laitteeseen ennenkuin nukkuminen alkaisi sujua.

Vierailija

Olen käyttänyt CPAP-laitetta noin 3 vuotta. Aluksi meni pari kuukautta totuttelemiseen, mutta kun oppii käyttämään laitetta, niin ilman sitä ei enää pärjää. Olen todella tyytyväinen CPAP-laitteeseen ja sen avulla elämäni on muuttunut oleellisesti paremmaksi. Nykyisin jaksan työskennellä koko päivän tehokkaasti ja jatkaa päivää illalla vapaa-ajan tehtävissäni. Entiset järkyttävät kuorsaukset, jotka herättivät koko talon ovat kokonaan mennyttä aikaa, eikä nykyään tarvitsi hävetä omaa kuorsaustaan kyläreissuillakaan.

Vierailija

Olen käyttänyt laitetta usean vuoden ajan. Sen myötä elämänlaatu parani aivan dramaattisesti. Reissuun lähtiessä laite pakkautuu ensimmäisenä ja tärkeimpänä matkatavaransa mukaan. Kun aamulla herää pirteänä rauhallisen unen jälkeen, kaikki muukin mukava elämässä korostuu. Laitteen myötä oli kaikki voittaa-tilanne. Ymmärrän kyllä, että rakastelu maski päässä vaikuttaa kummalliselta. Onneksi sitä ei lukita päähän, vaan sen saa kyllä sekunnissa pois ja sitten taas paikalleen. Suosittelen kaikille, joilla on vähänkin uniapneaan viittaavia oireita. 

Vierailija

CPAP laitteeseen tottumiten vei usean kuukauden, unen laatu parani. Laitteen uhrina ei haittaa, mutta maski joskus vuotaa ja puhaltaa ilmaa silmille. Kannattaa käyttää. Lomalla olin sähköttömällä mökillä ilman laitetta ja päivisin paljon väsyneempi olo.

Hui hai

Jos viihtyy pää pökkyrässä ja särkevänä 14 tunnin unista huolimatta eikä sokeritauti ja sydämen vajaatoiminta huoleta, miksipä sitä lääkäriin menemään ja vaivaa hoidattamaan.

Vierailija

Mainitsin lääkärille uniapneastani, mutta hän vaan totesi ettei ongelmaa kun et autoile etkä nukahtele päivällä. Aika uskomatonta tietämättömyyttä kyseiseltä lääkäriltä. 

Börje

Vierailija kirjoitti:
Mainitsin lääkärille uniapneastani, mutta hän vaan totesi ettei ongelmaa kun et autoile etkä nukahtele päivällä. Aika uskomatonta tietämättömyyttä kyseiseltä lääkäriltä. 

K-päitä löytyy paljon eli etsi uusi lääkäri. Tarvittaessa käyt vaikka terveysasemalla niin monta kertaa, että ottavat vakavasti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat