Peseydy ja hoida itseäsi luonnon omilla aineilla

Vierailija

Jatkuvien allergiaoireiden takia lopetin shampoon ja hoitoaineen käytön hiusten pesun yhteydessä. Nykyisin pesen hiukset ruokasooda-vesiseoksella ja lisään huuhteluveteen etikkaa. Laitan pariin desiin lämmintä vettä kaksi teelusikallista ruokasoodaa ja hieron seoksen tukkaani. Viimeiseen huuhteluveteen lisään lorauksen etikkaa enkä huuhdo sitä pois.

Kasvojen hoitoon käytän ruokaöljyä, kuorin ihoni öljy-sokeriseoksella, levitän öljyä yöksi kasvoille ja käsiin, myös jalkoihin. Teen kasvonaamioita mansikoista, vadelmilla voi kuoria ihoa hellävaraisesti. Kurkkunaamio on myös hyvä ja virkistävä. Näillä näkymin en vaihda enää kaupan pesu- tai hoitoaineisiin, en käytä muuta kuin luonnonkosmetiikkaa, koska  ihoni ja hiukset voivat paljon paremmin kuin ennen. Kannattaa kokeilla, rahaa säästyy ja olemus kukoistaa. Allergiat ovat voitettu kanta. 

Kommentit (3)

Vierailija

Kannatan tällaista turhien kemikaalien välttämistä. Kosmetiikan kemikaalit myös joutuessaan luontoon osaltaan pahentavat ilmastonmuutosta. En enää meikkaa, ja jos innostun uudelleen ehostamaan itseäni, niin teen sen luonnonkosmetiikalla.

Joskus kirjastosta lainasin yrtti- ja kasvikirjoja, joissa kerrottiin "mihin kasvimme kelpaavat". Koivua ja nokkosta muun muassa voi käyttää hiusten hoitoon, niin sisäisesti kuin ulkoisestikin nautittuina. 

Vierailija

Mukavaa, että on toisiakin, jotka kannattavat luonnonmukaista ihon ja hiustenhoitoa sekä luonnonkosmetiikkaa.

Sain tänään vahvistusta tavoilleni, kun kampaajani kehui hiusteni kuntoa. Hän pyysi jatkamaan samaan tapaan, kun näki, että allergian aiheuttamat laikut päänahassani olivat kadonneet. Joudun pesemään hiukseni vain kerran viikossa, tosin huuhtelen ne joskus useamminkin, kun olen hikinen. Tänään teen kasvonaamion, johon tulee ainakin oliiviöljyä.

Koivunlehtiteetä olen joskus juonut ja huuhdellut hiukseni vastan haudontavedellä. Ihana tuoksu jäi ja hiukset kiilsivät kauniisti.

Vierailija

Olen kuullut, että aurinkosuola olis myös sopivaa tukan huuhteluun ja miksi ei myös iholla.

Onko kenelläkään kokomusta tai tietoa ko asiassa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat