Kommentit (14)

Vierailija

Voih! Uskomatonta, että nuo neuvot ovat kuin uudet! vaikka olen noudattanut niitä 60-luvulta asti.

Tosin enää hyvin harvoin käytän sukkahousuja.

Pitää samoja asioita opettaa jokaiselle sukupolvelle.

Olihan pitkään mekot pois muodista, nyt ne taas on ja kylmätkin tulossa.

Vierailija

Valitettavaa on se, että eihän sukkahousujen kestävyys ole siitä kiinni, ettei osattaisi valmistaa kestäviä sukkahousuja. Kyllähän niitä osattaisiin, mutta ei haluta, kun halutaan myydä uusiakin. Sama on kaikissa puhelimissa, tietokoneissa, lampuissa ja kaikessa. Kun energiansäästölamput tuli myyntiin, niin niiden kestoaika oli liki 10 000 h. Nyt myytävien kestoikä on n. 2500 - 3500 h. Ainut varmatapa saada sukkahousut kestämään kauan, on käyttää paksumpia laatuja. Laadukkaat 40 den sukkahousut jo kestää useita kymmeniä käyttökertoja.

Vierailija

Kyllä ne joskus menevät rikki ylempääkin kun jalkateristä ,nostaessa vähän kireämmälle ylöspäin.

Vierailija

Totta!  Paksummat sukkikset heti jalkaan, kun ilmat viilenee tarpeeksi. Syksyisin pyrin mahdollisimman kauan olemaan ilman sukkiksia kokonaan, koska inhoan niitä, olo on kankea ja tukala, kun pitää farkkujen alle tunkea sukkiksia. Pukeminen on jotenkin hankalaa ja inhottavaa. Toivotaan lämmintä syksyä pitkäksi aikaa. Sitten kun lämpötila menee alle 10 asteen on kuitenkin pakko ne jalkaan vetää. Laitan aina hajonneet laatikoihinsa, jolloin niitä voi hyvin vielä käyttää pitkien housujen kanssa tai ulkoillessa jne.

Nykyään on kauniita ja muodikkaita paksumpia sukkiksia talvikäyttöön. Kertasatsaus niihin korvaa monet, monet ohuet parit ja tulee halvemmaksi. Ja on lämmin.

Vierailija

Olen säästänyt vuosikymmeniä siten, että olen jättänyt sukkahousujen käytön arkisin minimiin. En todellekaan laita sukkiksia farkkujen alle vaan jos on kylmä niin legginsit tai pitkät alusvaatehousut ja nilkkasukat. Hametta en käytä talvella kuin juhlatilaisuuksissa niin ei tarvitse sukkahousuja käyttää  vaan housuja + lämpöisiä pitkiä alushousuja! Kesällä ei tarvitse hameen kanssa käyttää sukkahousuja ollenkaan. Jos sandaalit hiertää niin sitten jalkaan nätit nilkka- tai polvisukat.

Vierailija

Sukkahousujen suhteen pätee ihan se sama eli miksi valmistaa liian kestäviä tuotteita. Ohuistakin sukkahousuista osattaisiin taatusti tehdä kestävämpiä, mutta kuten edellä joku kirjoittaa, halutaan myydä enemmän. Luulenpa olevani määrän suhteen sukkahousujen keskivertokäyttäjä. Menee muutama satanen vuodessa sukkahousuihin. Muuten menisi varmaan paljon vähemmän, mutta välillä sorrun vähän kalliimpiin laatuihin. Vai miltä kuulostaa 35e yksistä ainoista sukkiksista??!! Tätä sattuu kolme-neljä kertaa vuodessa.

Samoja konsteja käytän itsekin säästötarkoituksessa. Siis yleensä en osta 30deniä ohuempia sukkahousuja. 40 denieriä on se tavallisin vahvuus. 15-20 denin sukkahousut kestävät minulla pari-kolme käyttökertaa. Yleensä kantapäähän tulee reikä. Paksut sukkahousut kestävätkin sitten koko talven, parhaat laadut kaksikin.         

Vierailija

Me vanhemmat muistamme, että nuorina ostimme purkautumattomia sukkia, olikohan niitä vielä sukkahousuinakin? Kaupallisista syistä niiden valmistaminen lopetettiin! Eivät nuo sikkatehtaat silti näytä vieläkään pärjäävän.

Järki käteen...

En ole koskaan maksanut 3€ enempää sukkahousuista,enkä maksa.Vuodessa menee parit ...Kuka maksaa 35€???Kyllä naisia hömpötetään tässäkin asiassa.

Nipsu

Paras vinkki on ollut kastelu. Kastelen sukkahousut ihan läpimäräksi ja sitten rutistan liiat vedet pois. Märkinä joustavat enemmän, eikä silmäpakoja tule niin helposti. Tuntuu vähän ikävälle hetken, mutta kun ovat niin ohutta materiaalia kuivuvat ihan hetkessä. Enkä minäkään käytä koskaan arkena sukkahousuja, ainoastaan juhlassa mekon kanssa.

Kemian ope

1900-luvun alkupuoliskolla kemistit kehittivät lähes rikkoutumattomat sukkahousut. Myynti pienini. Kemisteille tuli käsky tehdä heikompaa laatua. Sama koskee hehkulamppuja. Dokumentti Hehkulamppuhuijaus. Siellä nämä ja monta muuta esimerkkiä ihmisen idioottimaisuudesta tuhota maapallo.

Vierailija

Osta useammat samanlaisia sukkahousuja. Kun yhteen lahkeeseen tulee silmänpako, leikkaa lahje ylhäältä poikki. Jos toisiin tulee silmänpako, leikkaa niistäkin lahje ylhäältä poikki. Voit myöhemmin vetää jalkaan päällekkäin kahdet yksilahkeiset, toinen lahje toiseen, toinen toiseen jalkaan. Varsinkin näin talvisaikaan ei haittaa, vaikka on kahdet housuosat päällekkäin.:-)

Sisko

Olen joskus kuullut jostakin vinkin, jonka mukaan sukkahousut kannattaisi kastella ennen ensimmäistä käyttöä. Kuivatuksen jälkeen kuulemma eivät hajoaisi yhtä helposti jalkaan laitettaessa kuin suoraan pakkauksesta otetut. Itse en ole tätä vielä testannut, mutta kannattaisi varmaan kokeilla ainakin kalliimpien sukkahousujen kohdalla.

Mona

Joo olen  kokeillut tuon sukkahousujen kastelu konstin. Ja oikeastaan kaikki muutkin sukkisniksit, koska käytän sen verran paljon sukkahousuja kuitenkin. Ja vuodessa uppoaa melkoinen summa kertakäyttösukkahousuihin. Siis kyseessähän on elastaanin kuivuminen, jos sukkahousut lojuvat pitkään pahvipakkauksessa. Eli uudet sukkahousut kastelen ihan litimäräksi ja puristelen liiat vedet pois. Sen jälkeen venyttelen sukkahousuja ihan reilusti pituussuunnassa ja ripustan kuivumaan. Saman käsittelyn annoin mm. viime talvisille neulesukkahousuille.

Toinen vinkki on, jos haluaa että ohuiden sukkahousujen teräosat säilyvät vähän kauemmin ehjänä, on käyttää sukkahousujen alla ohuita ballerinasukkia, ts. avokassukkia tai stepsejä. Millä nimellä nyt parhaiten tunnetaankaan. Ei sovellu tietenkään sandalettien tai matalareunaisten ballerinojen kanssa, koska nuo stepsit näkyy. Varmaan olen jo säästänyt tuolla konstilla useampien merkkisukkahousujen hinnan.           

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat