Vitamiinit ja ravintolisät

Vierailija

Tämänpäiväisessä Helsingin Sanomissa oli tavallista ihmistä hämmentävä juttu jossa yliopistoihminen lyttäsi kaikki suositukset ylimääräisten vitamiinien ja ravintolisien tarpeellisuudesta. Esim D-vitamiinia ei hänen mukaansa tarvita yhtään lisää jos syö kalaa. Nykypäivän maailmassa on todella vaikeaa tietää mihin uskoo ja keneen luottaa. Magnesiumin merkityksestä suonenvedon ehkäisyssä ei kuulemma ole tieteellistä näyttöä ja magnesiumia ei pidä mennä omin päin popsimaan. Tämä siis valtakunnan päälehdessä tänään.

Oma "tieteellinen tutkimukseni" kyllä on aukottomasti todistanut että minun (60+ mies) suonenvedot loppuivat säännölliseen magnesiumin syöntiin.

Pelle Svanslös

Kommentit (14)

Vierailija

Olisin samaa mieltä, että magnesium on tarpeellinen ottaa purkista, muita vitamiineja ei niinkään tarvitse jos syö marjoja, kasviksia, kalaa ja maitotuotteita. Sain elämäni suonenvedon ja ensi apu oli suolavesi, mutta sitten olen popsinut joka päivä aika tuhtia magnesiumia eikä enää ole tehnyt samaa. C vitamiinia otan joskus flunssakaudella, vaikka parhaiten luulen hunajan pitävän flunssat pois. Jokainen tietenkin tekee niinkuin kroppa antaa vinkkejä. Ravintolisä ja vitamiinit ovat kyllä ylimainostettuja, liikunta ja edellä mainittu ruokavalio on parasta lääkettä ja elämäntäytettä, jottei ehdi joka kolotusta edes huomioimaan! P-kolli

Vierailija

Hesari on pravda, ei mikään laatulehti. Senhän nyt kaikki tietää.

 

Suomessa on jo alle 1 vuotiaan valmisruuissa prosessoitua maitoa, prosessoitua viljaa, prosessoitua kasviöljyä, lisättyä sokeria ja lisäaineita (mm. pektiini). Ensimmäisen ikävuoden jälkeen tulee noudattaa valtion virallisia ravitsemussuosituksia (THL, VRN), joissa syödään prosessoitua maitoa, prosessoitua viljaa, prosessoituja kasviöljyjä (margariinit, kasvirasvakermat jne...), lisättyä sokeria ja lisäaineita. Tätä samaa virallista noudattaa laitosruokailu, eli koulut, päiväkodit, työpaikkaruokailut sekä vanhustenhoitolaitokset. 

 

Näiden ruokien tiedetään pitävän yllä tulehdustilaa kehossa. Ravinnon tiedetään vaikuttavan mm. immuniteettiin eli vastustuskykyyn, mielialaan (esim.masennus, aggressiivisuus), hormonitoimintaan, lisääntymiskykyyn, syöpien kehittymiseen, perimään, unen laatuun, jaksamiseen jne...

 

Keskeisin tekijä on ravinnon vaikutus suolistoon, jossa muodostuu jopa 80% immuniteetistamme. Immuniteettijärjestelmäsi toimiessa huonosti sairastut. Kun immuniteettijärjestelmäsi pettää, kuolet. 

 

Lapsille pitäisi antaa mahdollisimman luonnollista ja käsittelemätöntä ravintoa, koska lapsen kehittymätön suolisto ei kestä prosessoitua ravintoa ja tästä on seurauksena mm. autoimmuunisairauksia.

 

Uuden tieteenalan epigenetiikan mukaan ihminen voi vaikuttaa elintavoillaan geenien toimintaan. Eli jos välitätte lapsistanne ja itsestänne, niin tehkää kaikki ruoka itse laadukkaista raaka-aineista. Siten tiedätte, mitä todellisuudessa syötte.

 

Syökää D-vitamiinia 50-125µg/vrk. Suomalaisilla on vakava D-vitamiinin puutostila jo syntymästä asti, joka lisää riskiä sairastua erilaisiin sairauksiin mm. I- ja II-tyypin diabetes, reumataudit, neurologiset sairaudet (MS-tauti, parkinson, altzheimer), psyykkiset sairaudet ja osteoporoosi (kansantautimme). D-vitamiinista julkaistaan valtavasti uusia tutkimuksia. Ne osoittavat kiistatta, että D-vitamiinin puute on erittäin yleistä ja että puutetta esiintyy lähes kaikissa pitkäaikaissairauksissa. Amerikkalainen endokrinologian professori Robert P. Heaney (John A. Creighton University) – yksi maailman johtavista D-vitamiinitutkijoista – suosittelee suomalaisille 100 µg D3-vitamiinia päivässä. 

 

 

Suomalainen elää leivällä, pastalla, puurolla, makaronilla, perunalla, sokereilla, prosessoiduilla kasviöljyillä (margariini, kasvirasvakerma jne...) ja rasvattomilla sokeroiduilla maitotaloustuotteilla. Ja mikä on lopputulos?

 

Joka kymmenes kolmivuotias suomalaislapsi on ylipainoinen. Viisivuotiaista ylipainoisia on jo joka kuudes, kouluikäisistä jo joka neljäs. Aikuisista joka toinen on ylipainoinen.

 

Lisäksi aliravitsemus ja väärä ravinto aiheuttaa sairauksia:

 

lihavuusepidemia

I- ja II-tyypin diabetesepidemia

osteoporoosin jatkuva kasvu (joka viidennellä suomalaisella on heikentynyt luusto)

autoimmuunisairauksien jatkuva kasvu

vatsa- ja suolisto-ongelmien jatkuva kasvu

psyykkisten ongelmien jatkuva kasvu

suolistosairauksien jatkuva kasvu

astman ja allergioiden jatkuva lisääntyminen

neurologisten sairauksien jatkuva kasvu

syöpäsairauksien jatkuva kasvu (joka kolmas suomalainen sairastuu syöpään)

jne...

 

 

http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

 

Terveys on liiketoimintana hyvin tuottoisaa, katteet korkealla. Käytännössä tarkoittaa virallisten asiantuntijoiden, lääkäreiden ja lääkeyhtiöiden tekevän saumatonta yhteistyötä kaikkien saadessa mojovat voitot, julkiset lääkärikeskukset on tietoisesti rampautettu ja lihavat lompakot ohjattu yksityisille. Asia tulee muuttumaan kunhan auktoriteettiuskovainen suomen pullakansa tajuaa tulleensa vedätetyksi oikein kunnolla ja ymmärtävät kokonaisuuden liiketoiminnassa, eivätkä enää sokeana kulje narun päässä infernaalisia laskuja maksamassa, lääkärin "määräys" ei enää toimi taikasanana.

 

Esim. masennus-, kolesteroli- ja diabeteslääkkeiden myynti on miljardiluokan bisnestä. Pelottelutyylillä saadaan tietämättömät ihmiset ostamaan niitä ja pilaamaan jäljellä olevan terveytensä lääkkeiden haittavaikutuksilla. Sairasta, härskiä, suorastaan rikollista toimintaa.

 

 

 

Vierailija

Järkyttävää tekstiä! Toivottavasti kukaan, siis KUKAAN ei usko tuohon. Ottakaa oma järki käteen. Kultainen keskitie ja tavallista sekaruokaa, se on siinä. Ja sitä paitsi lapset lihovat karkeilla, limppareilla, rasvaisilla pikaruokhötöillä, EI tavallisella normaalilla terveellisellä ruualla.

Vierailija
Vierailija

Järkyttävää tekstiä! Toivottavasti kukaan, siis KUKAAN ei usko tuohon. Ottakaa oma järki käteen. Kultainen keskitie ja tavallista sekaruokaa, se on siinä. Ja sitä paitsi lapset lihovat karkeilla, limppareilla, rasvaisilla pikaruokhötöillä, EI tavallisella normaalilla terveellisellä ruualla.

 

Tavallisella sekaruualla et saa mm. D-vitamiinia riittävästi.

 

Suomessa on lähes miljoona ihmistä joilla on heikentynyt luusto tuolla sinun tavallisella sekaruualla.

 

Laske, mitä se osteoporosin hoito maksaa ;)

Vierailija

 

Vierailija

Tämänpäiväisessä Helsingin Sanomissa oli tavallista ihmistä hämmentävä juttu jossa yliopistoihminen lyttäsi kaikki suositukset ylimääräisten vitamiinien ja ravintolisien tarpeellisuudesta. Esim D-vitamiinia ei hänen mukaansa tarvita yhtään lisää jos syö kalaa. Nykypäivän maailmassa on todella vaikeaa tietää mihin uskoo ja keneen luottaa. Magnesiumin merkityksestä suonenvedon ehkäisyssä ei kuulemma ole tieteellistä näyttöä ja magnesiumia ei pidä mennä omin päin popsimaan. Tämä siis valtakunnan päälehdessä tänään.

Oma "tieteellinen tutkimukseni" kyllä on aukottomasti todistanut että minun (60+ mies) suonenvedot loppuivat säännölliseen magnesiumin syöntiin.

Pelle Svanslös

 

Se oli meidän Ursula.

Vierailija

Äidin D-vitamiinin puute voi vaikuttaa lapsen kehitykseen pitkään

D-vitamiinin terveysvaikutukset näkyvät jo sikiössä, vastasyntyneessä ja yksilön myöhemmässä kehityksessä. Perinataaliajan D-vitamiinin puutoksella saattaa olla luustoon, astmaan, diabetekseen ja MS-tautiin liittyviä vaikutuksia, jotka heijastuvat vielä aikuisiälläkin.

Kyse voi olla epigeneettisestä vaikutuksesta, jossa D-vitamiinin puutteen aiheuttama niin sanottu imprinting-ilmiö vaikuttaa kohdegeeneistään kaukana oleviin säätelykohtiin (Cooper ym. 2006, Harvey 2013, Kaludjerovic ja Vieth 2010). Tähän viittaa esimerkiksi se, että odottavien äitien kalsidiolin taso oli suorassa suhteessa heidän lastensa luun tiheyteen vielä 20 vuoden iässä; mikäli äidin kalsidioli oli ollut alle 50 nmol/l, nuoren aikuisen luuntiheys oli merkitsevästi tavallista pienempi (Zhu ym. 2013).

10µg D-vitamiinin saanti ei yllä veren D-vitamiinipitoisuuteen 50 nmol/l aikuisilla.

 

Vierailija
Vierailija

Järkyttävää tekstiä! Toivottavasti kukaan, siis KUKAAN ei usko tuohon. Ottakaa oma järki käteen. Kultainen keskitie ja tavallista sekaruokaa, se on siinä. Ja sitä paitsi lapset lihovat karkeilla, limppareilla, rasvaisilla pikaruokhötöillä, EI tavallisella normaalilla terveellisellä ruualla.

 

Taidat olla palstan häirikkö joka ketjussa.

 

Oletko hakenut apua?

 

Onko sinulla asioita, jotka mietityttävät parisuhteessasi tai suhteissasi läheisiisi? Psykologi Ilona Rauhala vastaa lukijoiden kysymyksiin lehdessämme. Voit lähettää kysymyksesi osoitteeseen kt@a-lehdet.fi. Käsittelemme viestejä luottamuksellisesti.`Laita otsikkoon sana Rauhala.

 

 

Vierailija

Lopultakin asiaa, 07.12.2014 klo.11:58

Vouhkataan milloin mistäkin, mutta tässä on sitä asiaa ja tietoa jota kannattaa ottaa itseensä. Ihnaa lopultakin ymmärtää, että olen oikein toisin ajattelija, hallelujaaaa. Toteutan myös elämässäni siinä määrin kuin se vain on mahdollista.

Harva tämä ikäisistä ikäihmisistä välittävät mistään muusta kuin keskittyvät sairastamaan. Niitä sairauksia joita itse ovat kehittäneet. Tietämättömyyttä! mutta kun ruuan tuottajilla, lääkefirmoilla on etuoikeus kaikkeen elämiseen ja kuolemiseenkin.

Ajat sitten oivalsin kyseenalaistaa, miksi muka täytyy syödä leipää kuusi viipaletta päivässä. Ajattelun tulos= Että viljelijät elävät ja viljan tuonti maailmalta kannattaa. Vaikka se kuinka leivän yletön syönti vaikuttaa sairastavasti, sitä ikäihmisten ravintoneuvojat neuvoivat hyvin tarpeellisena päivittäisessä käytössä. Onneksi olen oppinut käyttämään omaa järkeäni ja osaan kuunnella mitä elääkseni tarvitsen.

Jospa parin sukupolven jälkeen alkaisi tämä kansa oivaltamaan mikä sille on hyväksi. Ennekaikkea ravitsemuksessa käyttämään OIKEITA tutkimuksia ja järkeään.

Vierailija

Uusi tutkimus osoittaa, että D-vitamiini suojaa paksu- ja peräsuolen syövältä parantamalla vastustuskykyä.

 

http://www.stonehearthnewsletters.com/vitamin-d-protects-against-colorectal-cancer-by-boosting-the-immune-system/colon-cancer/

 

1.8.2012 Euroopan Unionin elintarviketurvallisuuselin EFSA nosti D-vitamiinin turvallisena päiväannoksena pidetyn nuorten (11–17 v) ja aikuisten rajan 100 µg:aan. Vauvojen rajana EFSA pitää nyt 25 µg ja 1–10-vuotiaiden 50 µg päivässä. Lausunnossa mainitaan, että edes 250 µg päiväannoksella ei löydetty mitään haittavaikutuksia. 
http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/2813.htm

Vierailija

D-vitamiini on elintärkeä luustomme hyvinvoinnin kannalta. Tiesitkö, että D-vitamiinilla voi ehkäistä myös masennusta? Lisäksi D-vitamiini on keskeinen tekijä sydän- ja verisuonitautien, MS-taudin, syöpätautien, reumatautien, metabolisen oireyhtymän ja diabeteksen riskienhallinnassa. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat