Valmentautuminen eläkkeelle

Vierailija

Ev.lut. seurakunnat netin hakutulosten mukaan järjestää työntekijöilleen eläkkeellejäämisen valmennuskursseja. Miksi niitä ei juuri löydy muille? Itse kaipaisin kovasti sellaista.

Minulla on jo vuosia ollut kovin ristiriitainen olo eläkevuosien lähestymisestä. Toisaalta sitä odottaa kiihkeästi suunnitellen, mitä kaikkea voikaan tehdä ja toteuttaa, kun on aikaa ja voimia. Mutta - toisaalta pelkään, että lässähdän ja ikävystyn kuoliaaksi. Ja sitä pelkään myös, että miten tulemme toimeen miehen kanssa saman katon alla, kun se on todella vaikeaa nytkin, vaikka olemme yhdessä vain harvat valveillaolotunnit. Hyvä työyhteisö on toisaalta henkireikäni, vaikka itse työ ajoittain tuntuu henkisesti raskaalta.

Tiedän kyllä monenlaiset mahdollisuudet vapaaehtoistyöstä ja harrastusmahdollisuuksista, mutta ristiriita on silti sisälläni. 

Kommentit (4)

Vierailija

Oli kuin minun kirjoittamani. Uskomatonta. Olen myös ajatellut että pitäisikö keksiä joka päivälle harrastuksia vai jääkö telkkarin sarjojen koukkuun. Pitää opetella lähtemään matkoille vaikka yksin. Ehkä voisi liityä johonkin eläkeläis yhdistykseen, vai mitä ne ovat. Ne tekevät aika paljon matkoja yhdessä ja niillä on muutakin yhteistä toimintaa. En minäkään usko että jaksan katsoa ja passata miestä eläkkeellä.

t. tulevaa odotellen

Vierailija

No, minulla on sellainen onnellinen olotila että viihdyn mieheni kanssa ja tulemme toimeen hyvin. Mutta silti pitää olla omia juttuja, harrastuksia missä käydä. Kumpikin omissaan ja taas yhdessä jossain.

Vuosi sitten jäin pois töistä, ensin vain olin ja olin, aika kului kuin siivillä, niin oli mukavaa vain olla.

Vierailija

Kokeilkaa jättäytyä pois työn aiheuttamasta stressistä niin ehkä miehenkin kanssa asiat alkaa sujumaan kun ei ole enää kärty mieli. Tulee rauhallinen ja ymmärtäväinen olotila.

nimimerkki: kokemusta on

Vierailija

Kuinakohan moni ihan "akuisten oikeesti" pystyy edes jäämään eläkkeelle? palkkatyöt päättyvät saneerauksiin-ja irtisanomisiin vuosia ennen eläkeikää! ja uutta ansiotyötä ei tunnu löytyvän! ja se valmentautuminen,joopa! sisareni 54v sai kirjeen työpaikalleen (kuten 500 muutakin ulos saneerattua) työt päättyvät muutaman kuukauden sisällä,tuotannolliset ja taloudelliset syyt,,,jne,,,

eikä muuta siinä kaikki,ei tukea,ei turvaa,ei keskustelua,tai jatkohoitoa,ei mitään!!

no entäpä omaishoitajat,he jotka vuosikymmeniä hoitavat omaistaan naurettavan pienellä tikkari-rahalla,työtä 24/7 kolme vapaapäivää kuukaudessa,eikä muuta,keski-ikä omaishoitajille hyvin korkea yli 80 vuotta,ja eläkkeelle ei pääse kun haudassa?

valmennusta ei kaivata vaan vapaata,lepoa,kunnon palkkaa raskaasta työstä/kiitos!

upalinko

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat