Nukkekotileikit

Vierailija

Meijän mummo, nainen joka nukkuu kanssani samassa sängyssä, häneltä pikkutyttönä sika söi nuken.  Nyt yli kuusikymppisenä alkoi nukkeleikit kiinnostamaan. Ensin ostin joululahjaksi kolmikerroksisen nukketalon, siitä tuli sellainen hienostokoti. Nälkä kasvaa syödessä. Seuraavaksi ostettiin kierrätyskeskuksesta vanha liinavaatekaappi, siitä rakentelin talven aikana uuden nukkekodin. Siitä kai tuli ns keskiluokan koti. Ihan hieno sellainen.                                                                                                                                   Nyt sukulaistytölle tuli tilanahtautta ja han antoi ison, kaapista tehdyn nukkekotinsa meille. Nyt siitä pitää talven aikana rakentaa jotain, maalaiskoti, kartanokoti tai jotain muuta. Meidän mummolle on askartelua ja ajankulua tiedossa ensi talveksi. Hyvä, että askartelua riittää.

Minulla on vain statistin osa harrastuksessa. Suurimmissa rakennusprojekteissa autan. En kuitenkaan    (vielä) leiki nukeilla.

Tällaisiakin asioita voi vanhukset harrastaa...

La mer

Kommentit (5)

La mer
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Äsken olin ilman kirjautumista palstalla, siksi en saanut kuvaa liitettyä. Tulee yllättäen noita päivituksiä ja ne katkaisee kirjautumisen.

Tässä kuva tekemästäni nukkekodista, vielä tekovaiheessa.

samettiruusu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

On tääki hieno harrastus nukkekodit ja nuket.

Kuinkas sattuikaan tuota vasemman puoleista nukkea isäntä korjasi juuri iltäpäivällä.Pää oli irtoomassa.-Olisin ottanut kuvan ei suostunut.

Nämä nuket ovat matkannut kotiini sisareni luota.

Sisareni edesmennyt mies loihti hienon nukkekodin tyttärelleni aikoinaan.

Vierailija

Meillä myös harrastetaan nukkekoteja. Mies auttaa rakentamisessa ja minulle jää sisustushommat.  Tykkään kovasti tästä näpertelystä. Olen myös saanut netin kautta monia kavereita harrastuksen   tiimoilta.

juuli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

.

Ei ollut pienenä eikä nyt isonakaan ole nukkekotia. Jospa tämä palsta osaltaan se korvaa. Ai mutta onhan tuolla dosentin tyttären huoneessa iso nukkekoti ostettuine kylpyammeineen ynnä astiastoineen. On niin iso ettei oikein mahdu kun sille suunnitelulle paikalle. Pienenä minulla käpylehmät ynnä lampaat korvasi moninverroin nukkekotileikit.

Juuli

pgdöllsavatarvapaa

.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat