Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Olen jo kuukausia pessyt hiukseni ruokasoodaliuoksella ja lisännyt viimeiseen huuhteluveteen etikkaa. Hiukseni voivat paremmin kuin koskaan. Kesällä huomasin otsallani lähes kaljun läikän, nyt siihen on kasvanut hiuksia, eikä se enää erotu ollenkaan. Joskus teen hiushoidon ruokaöljystä ja keltuaisesta, sen jälkeen tukka on kiiltävä ja elinvoimainen. D- vitamiinia käytän päivittäin, silläkin on osuutensa hiusten ja ihon kunnolle kuten myös yleiselle vireydelle. Rohkeasti kokeilemaan luonnon omia hoitoaineita!

Vierailija

"Vesi vanhin voitehista" toimii minun kohdallani erinomaisesti. Käytän kaikkeen peseytymiseen vain vettä ilman mitään pesuaineita. Joskus tietysti käsien pesussa täytyy hieman käyttää jotain, mutta ylen harvoin. Hiukseni ja ihoni on parantunut normaaliksi.

Hyvää syksyä T Uno Kasari

Vierailija

Millainen on suhde ruokasooda liuokseen,eli minkä verran soodaa entä etikkaaoli kiva kokeilla myös! KIITOS!

Vierailija
Vierailija

Olen jo kuukausia pessyt hiukseni ruokasoodaliuoksella ja lisännyt viimeiseen huuhteluveteen etikkaa. Hiukseni voivat paremmin kuin koskaan. Kesällä huomasin otsallani lähes kaljun läikän, nyt siihen on kasvanut hiuksia, eikä se enää erotu ollenkaan. Joskus teen hiushoidon ruokaöljystä ja keltuaisesta, sen jälkeen tukka on kiiltävä ja elinvoimainen. D- vitamiinia käytän päivittäin, silläkin on osuutensa hiusten ja ihon kunnolle kuten myös yleiselle vireydelle. Rohkeasti kokeilemaan luonnon omia hoitoaineita!

Onko tuo ruokasoodaliuos ja etikkahuuhtelu oikein virallisesti tutkittu ja hyväksi havaittu?

Kun huomaa hiustensa haurastuneen ja olevan kaikin puolin sortittomat, ei mielellään kokeile mitään muuta kuin "varmasti oikeaa".

Itse olin syksyn aivan epätoivoinen hiusteni kanssa. Hain apteekista apua, Biotiini strong-tapletteja. Nyt kaksi viikkoa olen ilolla huomannut, hiukseni voivat jo hyvin. Rouva 68v.

Vierailija

Pähkäilin juuri, että mitä se Biotiini on kun monivitamiinitabletissani sitä ei mainittu? Onko se ehkä jokin B-vitamiini, jos niin mikä numeroltaan? Ja täytyykö sillä olla jokin vastavitamiini jos tuota aikoo nauttia.

Vierailija

Biotiini eli H- tai B7-vitamiini on rikkiä sisältävä, optisesti aktiivinen orgaaninen happo, jonka biologisesti aktiivinen muoto on D-isomeeri. Biotiini toimii koentsyyminä lukuisten entsymaattisten karboksylaatiotapahtumien katalyyttina. Se osallistuu hiilihydraattien ja rasvojen aineenvaihduntaan eli metaboliaan. Biotiinia syntetisoituu myös suolistossa mikro-organismien toiminnan seurauksena. Ruoka-aineissa biotiinin lähteitä ovat muun muassa hiiva, soijajauho, viljatuotteet, maksa, munuainen ja munan keltuainen.

Biotiinin kemiallinen kaava on C10H16N2O3S, moolimassa 244,31 g/mol ja CAS-numero 58-85-5.

Suomessa biotiinille ei ole annettu tarkkoja saantisuosituksia. Yhdysvalloissa on arvioitu terveen ihmisen käyttävän biotiinia noin 30 mikrogrammaa vuorokaudessa, imetyksen aikana enemmän. Koska biotiinia on yleisesti ruoka-aineissa ja sitä syntyy myös suolistossa, biotiinin puutetta ei yleensä esiinny. Biotiinia markkinoidaan kuitenkin ravintolisänä etenkin hiusten ja kynsien vahvistamiseen ja hiusten lähtöä vastaan.

-Wikipedia-

Vierailija

Kiitos edellisille kirjoittajille tiedoista.

Mietin että hyvinhän tuo Biotiinin puute voi aiheuttaa aineenvaihdunnan hitautta. Tuntuu että puutteesta voi kärsiä jos syö noista mainituista ruoka-aineista vain vähän viljatuotteita. Kuinka paljon sitä sitten syntyy suolistossa ja mistä sen määrä riippuu? Ilmeisesti ruuasta saatuna suurikaan määrä ei ole haitaksi. Mielenkiintoisia asioita. Olisiko puute syynä viimesyksyiseen runsaaseen hiustenlähtöön, jota en eläessäni ennen ole kokenut.

Vierailija

Ei pidä kuitenkaan unohtaa,että kilpirauhasen vajaatoiminnassa esiintyy hiustenlähtöäkin.Olen kokeillut pestä hiuksiani Vichy energia shampoolla,joka auttaa hillitsevästi hiustenlähtöön.Shampoo sisältää Aminexil+Vitamiinejä pp/B5/B6.Varottava silmiä,jos pääsee silmiin niin hyvin silmät huuhdeltava.Ostin apteekista pullon,jossa on 200 ml,eikä ole parabenen.Maksoi noin +-10.00e.Ole. Tähän asti tyytyväinen ja tekee päänahalle hyvää.

Vierailija

Hiusnystyjen hyvinvoinnin tärkeimpiä asiota on runsas vedenjuonti, n.1,5 l /pv:ssä, terveellinen ruokavalio,( mm. hemoglobiini oltava hyvä) ja mikä tärkeintä: hiuspohjaa, siis päänahkaa hierottava sormenpäillä mielellään päivittäin, ainakin ennen pesua. Thats it . Eikä maksa paljon ! En usko erityis aineisiin jotka lupaavat "ihmehiuksia". Monet uskovat....... Kalliita kalliita. Halvemmallakin saa hyvät hiukset.

PS. Shampoon laimennan aina pieneen vesimäärään ennen hiuksiin laittamista. Ja noin kerran kuukaudessa vetäisen hiuksiin hieman joko kookosöljyä tai manteliöljyä. 

Vierailija

Hei! Olen saanut kuivuuteen taipuvalle iholleni ja hiuksilleni apua helokkiöljykapseleista, valmisteen nimi on Efamol. Ostin kokeeksi luontaistuotekaupasta ja tulen jatkossakin käyttämään. Hiukseni tuntuvat vahvemmilta ja eloisammilta, Efamol ( myös muut helokkiöljyvalmisteet) antaa virkeyttä hormonituotantoon ja koko yleisvointiin.

Vierailija

Miksihän pohjoismaisilla ihmisillä usein on heikohkot ja ohuet hiukset, kun taas etelässä asuvilla on mustat vahvat hiukset.  Luulisi että kylmä säämme vaikuttaisi niin että hiukset olisivat paksummat ja tuuheammat.

Pipa 2
Seuraa 
Liittynyt16.5.2014
Vierailija

Hiusnystyjen hyvinvoinnin tärkeimpiä asiota on runsas vedenjuonti, n.1,5 l /pv:ssä, terveellinen ruokavalio,( mm. hemoglobiini oltava hyvä) ja mikä tärkeintä: hiuspohjaa, siis päänahkaa hierottava sormenpäillä mielellään päivittäin, ainakin ennen pesua. Thats it . Eikä maksa paljon ! En usko erityis aineisiin jotka lupaavat "ihmehiuksia". Monet uskovat....... Kalliita kalliita. Halvemmallakin saa hyvät hiukset.

PS. Shampoon laimennan aina pieneen vesimäärään ennen hiuksiin laittamista. Ja noin kerran kuukaudessa vetäisen hiuksiin hieman joko kookosöljyä tai manteliöljyä. 

Hei, minulla on kookosöljyä ihon hoitoon (toimii!). Miten kauan annat sen hiuksissa vaikuttaa ja huuhdellaanko se pois hiuksista? Kiva, jos vastaatte.

t. Pipa

Vierailija

Laitan kokosöljyä tai joskus manteliöljyä hiuksiini ja myös päänahkaan, laitan sitä 2-3 tuntia ennen saunaa. Hiukset täytyy kyllä pestä tuhdimmin "öljyhoidon" jälkeen, mutta kannattaa . Päänahka on usein kuiva, vaikka hiukset ovatkin rasvaiset. Öljyä ei pidä laittaa kuin vähän, sormenpäillä tuputella öljyä.

Itse pidän päänahan hierontaa tärkeimpänä hoitona hiusnystyjen kasvulle. Ennen pesua kannattaa hieroa päänahkaa kauttaaltaan, näin verenkierto vilkastuu.

Jokaisen omat geenit tietty merkitsevät hius laadun...... mutta näistä kotikonsteista on hyötyä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat