Eläkeikä nousee 65 vuoteen – hetkeksi

Kahdella vuodella nouseva vanhuuseläkeiän alaraja riittää jonkin aikaa, mutta ei ikuisesti. Sopu eläkeiästä syntyi eilen Palacen talossa.Lue koko juttu

Eläkeikä nousee 65 vuoteen – hetkeksi

Kommentit (7)

On kiusallista, kun ei voi mitenkään tietää, milloin oikeasti on toivoa eläkkeelle pääsemisestä. Ei siitä ollut kauankaan, kun yleinen eläkeikä oli 65, ja sitten se laskettiin 63:een. Nyt taas nostettiin, ja tulevasta ei ole tietoa. Kuulun juuri siihen ikäluokkaan, joita nämä muutokset nyt koskevat. Toimeentulon suunnittelu on mahdotonta, kun eläkkeelle pääsyn ajankohta jatkuvasti siirtyilee vuositolkulla sinne tänne. Minulle on melko lailla sama, mikä eläkeikä on, kunhan siitä voisi olla varma.

Eihän siitä mielestäni ole tehnyt lakia, vaan se vasta esityksen astella! Katsotaan tuleeko se sellaisenaan laiksi kuin siitä on ennakkoon puhuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Artikkelissa on pieni virhe. Siirtymäsäännöksiin tuli kohta, jossa karttumisprosentti on 1,7 %... Tarkentakaapa toimituksessa tuo lisäys. Kiitos !

En ymmärrä tätä eläkevouhotusta. Miksi kaikilla on kiire eläkkeelle? Olkaa tyytyväisiä niin kauan kuin yhteiskunta tarvitsee työpanostanne. Itse aion olla töissä aina siihen asti kunnes on ihan pakko siirtyä eläkkeelle.

Minä olen sitä suurta ikäluokkaa joka on nuorille opetettu kirosana,kun te suuret ikäluokat.En ole koskaan ollut toivottu ihminen ,en lapsena en aikuisena,en ole lapsia oikein osannut kasvattaa,enkä ole siis oikeaan aikaan syntynt.Mutta sen lisään tämän päivän ihmiset saa koulutuksen ,opiskelun mitä me isot ikä ryhmät ei saatu.Olen todella yksinäinen ,en käy häritsemässä kun pakosta ihmisiä.Voin sanoa että vähän sain säästöön toivon että en tarvis rasittaa yhteiskuntaa loppupäästä,meidän suvussa kyllä ei keretä vanhainkotiin kaikki kuolee nopeaa.Yks veli kuoli ennen eläkeikää vaimo saa kait hänestä jotain vaikka onkin toisen kanssa naimisissa.Paljon kuolee ennenkuin kerkeää nostaan penniäkään,toivottavasti ne menee näiden hyvkäs jotka  kärsii nyt eläkeuudistuksesta.

Hei,kukapa meistä voi määrätä syntymähetkensä ja sen ajan minkä täällä kuka mitenkin palloilemme.Ihan turhaa on syytellä edellisiä sukupolvia ja olla katkera...sattuman sanelema juttu on tämä elämä ja virheitä kyllä teemme,nuoret ja vanhat,ei sille mitään voi...aikanaan hautaan pääsemme jokainen se on ainoa varma asia,joten ei kun elellään akamme.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat