Jo yli 40-vuotiaiden on vaikeaa saada töitä

Kommentit (15)

Vierailija

Parasta olisi, kun nämä suojatyopaikkalaiset työttömyys - ja keinoministeriöstä pistettäisiin pihalle - hakemaan itse uusia töitä.

Vierailija

Olen 5o v mies ja työskentelen terveydenhoitoalalla.Töitä on enenmän kuin koskaan aikaisemmin.Niin vakkaria että keikkaa.Olen tyytyväinen.Nyt jää jotakin sukanvarteenkin!

Vierailija

Lähtöpalkat ovat kapeat mutta ahkera saa ihan mukavat tulot kun on joustava ja valmis tekemään kaikkia työvuoroja.Hyvä terveys-ja sos ala!!!

Vierailija

Teen palkatta tutkimus- ja opetustyötä teknillisellä yliopistolla, kun työnantajalla ei ole varaa maksaa palkkaa. Tosin eihän työmotivaationi voi olla ihan korkeimmillaan, mutta mentaalitasolla selviää paremmin. Muualla ei ole töitä tarjolla minun tutkijakoulutustaustaiselle "veteraanille".

Näin 25-vuotinen työurani saa mahdollisesti ikävän päätöksen, ikävää.

Vierailija
Vierailija

Olen 5o v mies ja työskentelen terveydenhoitoalalla.Töitä on enenmän kuin koskaan aikaisemmin.Niin vakkaria että keikkaa.Olen tyytyväinen.Nyt jää jotakin sukanvarteenkin!

Oon yli 60:nen hoitoalan nainen. Sain vakitoimen 57-vuotiaana. Nyt mietin miten kauan jaksan kun vauhti vain kiihtyy

Vierailija

Oli se vaikeata jo 90-luvullakin yli 40 vuotiaan vaikea saada töitä. Jouduin silloin työttömäksi ollessani 44-vuotias. Monet työkkärin (typerät) työnhakukurssit tuli käytyä. Niistä nyt ei ollut mitään hyötyä...enkä edes työllistynyt työkkärin kautta vaan itse hakemalla aktiivisesti töitä. Yli kaksi vuotta lähettelin hakemuksia ja ramppasin työhaastatteluissa ennen kuin sain uudestaan töitä mutta mistään en enää saanut toistaiseksi voimassa olevaa työsuhdetta vaan kaikki olivat joko äitiysloman sijaisuuksia tai muuten vaan määräaikaisia, joita sitten jatkettiin määräaikaisina hamaan tappiin. Haastattelut, joissa kävin, olivat sikäli mielenkiintoisia, että yksikään yritys, jossa haastattelija oli minua nuorempi, ei minua palkannut. Ainoat työkokemustani arvostaneet olivat itseni ikäisiä tai vanhempia naishenkilöitä.

Ihan typerää nostaa eläkeikää kun nuoria työttömiä on pilvin pimein. Monella nykyisin yli kuuskymmisellä on takanaan yli 40 vuotta työelämää mutta nykyajan nuoret vaan norkoilee nurkissa ja nostavat sossusta/ Kelasta rahaa. Toivon, että päättäjät ottaisivat järjen mukaan päätöksiä tehdessään.

Vierailija

turhan hätäinen johtopäätös parhaasta työntekoiästä jos katsotaan elämäntilannetta ja työtehoja. Yli 40 vuotiaat eivät vedä saikkuja provinssirokin takia, eivätkä jauha paskaduunista ja sikapomoista. Valitsemme aina mieluimmin yli 40 vuotiaan varsinkin naisen. Vaikka palkka voi olla 1,5-2 kertaa juniorin niin työasenne ja elämänkokemus riittää tasoittamaan todelliset kustannukset työnantajalle. Muutenhan ei kannata palkata niitä 20-30 vuotiaita koska Intiasta saadaan vielä nuorempia ja halvempia.

Vierailija

Hei! Kiitos ajatuksia herättävistä kommenteista! Työelämä on melkoisen vaativaa juuri nyt. Mutta palkitsevaakin - hyvä Sote-ala!

Kuulisimme mielellämme lisää kokemuksistanne, puhuttelevimmat niistä voivat päätyä juttuun asti. Jos tunnet olevasi halukas jakamaan tarinaasi/kokemuksiasi siitä, millaisena olet kokenut työelämän - lähetä yhteystietosi osoitteeseen et-lehti@sanoma.com. Liitä mukaan viesti "kokemuksia työelämästä".

Yhteystietosi jäävät vain ET:n toimituksen tietoon ja niitä käytetään ainostaan haastattelutarkoituksessa.

Huom! Älä jätä yhteystietojasi tähän kommenttikenttään!

Vierailija

Nyt taisi olla aito lehtitalon kommenti.  Nuo kovin värjätythän oli ylläpidon roiskasuja ja vielä oikein logon kera.  ET-Sarikin tunnusti että kuului ylläpitoon.

Vierailija

Aika paljon on itsestä kiinni, miten työllistyy. Olin osa-aikaeläkkeellä, kun minua pyydettiin töihin. Kävin lyhyen koulutuksen työni ohessa ja sain toivomani työn heti. Ikäni oli 56 vuotta.

Viikkoa ennen eläkepäätöstä minua kysyttiin kahteen osa-aikatyöhön. Suostuin. Nyt teen n. 40 tuntia kuukaudessa ja se sopii minulle oikein hyvin. Lisätuloja saan n. 600€/kk nettona joten tuloni ovat  kohtalaiset. Siitä kapinoin, että kun aloitin työelämäni 18 vuotiaana, kaikki maksamani työeläkemaksut häipyivät. Olin yrittäjänä 3 vuotta ja maksoin tosi suuret eläkemaksut enkä hyödy niistä nyt enää senttiäkään.

Vierailija
Vierailija

Parasta olisi, kun nämä suojatyopaikkalaiset työttömyys - ja keinoministeriöstä pistettäisiin pihalle - hakemaan itse uusia töitä.

Miksi nää on kakskyt vuotta jäljessä? Itse silloin nelikymppisenä sain kokea,että töitä ei oo tarjolla yli nelikymppiselle naiselle jonka koulutus on kotiteollisuuskoulu (kudonta- ompelu- ja talous) Kauppakoulun laskentatoimi-eli kirjanpitolinja ! Ammattikoulu; talonrakentajan peruskoulutus, erikoistuminen muurariksi

Vierailija

Sinä 50.v. mies joka olet terveydenhoitoalalla ja töissä.Ole onnellinen kun on töitä.Minäkin lähtisin tältä istumalta töihin jos niitä olisi,mutt eipä oo rupee ahistamaan tää kotona olo.....

Vierailija

Yli 40 vuotiaat.  Sekä  tietysti alle 40 vuotiaat.  Noin 50 000 korkeasti koulutettua on työttömänä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat