Pirkko Fagerhom: "Ei kai meidän ihmisten tarvitse täällä toisiamme ­pelätä?"

Kommentit (9)

Vierailija

Olipa hienoa lukea tämä kirjoitus  Olet Pirkko ihana, valoisa ja auttavainen ihminen. Sellaisia on tarvittu aina  ja tullaan vieläkin tarvitsemaan, entistä enemmän vaan nyt kun kaikesta väärästä säästetään.

Vierailija

Luin tuon "mikä ihmisiä riivaa"  Eli kyllä meidän täytyy  peljätä  muita ihmisiä. 

Toki poikkeuksia löytyy, näitä Pirkon kaltaisia  enkeleitä on vain hirvittävän vähän  suhteessa avun tarvitsijoihin

Vierailija

Joskus takavuosina puhuttiin kutsumusammateista.  Ei niitä enää ole. Ihmisten luonteet on kovettuneet  ja palkka on ainoa motiivi.   Sosiaalitoimen henkilöstö on pahinta viranomaisryhmää.  Siellä ei inhimillisyyttä  löydä edes  kaivamalla.

Politiikka on tähän johtanut- yllättävää että Pirkolla on pinna kestänyt.

50-luvun Pirkko

Tämä Pirkko on poikkeus nykyaikana. Muista aidosti välittävä nainen.

Mitä tulee toisten ihmisten pelkäämiseen niin ihan on tervettä olla varuillaan ja pelätäkin. Niin paljon on saanut lukea juttuja vanhusten ryöstämisistä ja kimppuun käymisisistä keskellä kirkasta päivääkin. Väkisin tunkeudutaan seuraan ja viedään rahat, rollaattori kaadetaan kumoon ja sitä rataa.

En ole vielä joutunut asioimaan sossussa mutta luulen, että sosiaalivirkailijoiden työ on yksi niistä epäkiitollisimmista. Ylemmältä taholta tulevia määräyksiä pitää noudattaa ja asiakkaat saattavat olla hankalia, jopa uhkaavia. Heidän työnsä ei ole herkkua, aina valitetaan, kiitosta saanee harvoin. Jos asiakas on oman elämänsä "pilannut" niin siitä on turha syyttää sosiaaliviranomaisia.

toivoa on

Kumpa saisi Pirkkoja kaikkiin terveyskeskusten vuodeosastoihin vanhuksia hoitamaan.

Aivan ihana ihminen. Kiitos Pirkko!

Inga

Tämmöisiä Pirkkoja on harvassa ! aivan ihana ihminen opin tuntemaan kun olin töissä Rauhalassa ja hän kävi sieltä meidän asiakaita viemässä ja tuomassa lääkärireisuilta. Kiitos Pirkko jaksamista ja aurinkoisia kevätpäiviä. Muistoihini jäit olen nyt muuttanut pois Pietarsaaresta.

Vierailija

Pirkko on ainutlaatuinen. Meidän neiti kulkenut vuosia Pirkon kyydillä, nyt valitettavasti ei saada enää Pirkon kyytiä koulukuljetuksiin. Minun tyttö kehitysvammainen ja edelleenkin kun Pirkko tulee taksilla vastaan niin tyttö huutaa että tuolla menee Pirkkon pirssi! Vieläkin muistaa ja kaipaa tuttua ja turvallista kuljettajaa. Pirkko, olet paras ja me kaipaamme sinua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat