Vierailija

Minua on jo pidemmän aikaa ottanut päähän tämä uusi käytäntö lentokentillä, että joillakin lentoyhtiöillä ei ole enää mitään niin sanottua palvelutiskiä vaan itse joutuu tekemään kirjautumisen lennolle automaatilla tai sitten etukäteen tietokoneella. Mitäs mieltä te muut olette tästä asiasta? Minusta on hirveän stressaavaa kun joutuu koko edellisen päivän roikkumaan tietokoneella, että milloin kyseisen lennon check-in aukeaa ja onnistuuko kirjautuminen ja sitten vielä, että varmasti on printteri kunnossa ja mustekasetti täynnä, että saa boarding passin printattua. Millään ei uskalla jättää check-in hommaa lentokentän automaatin varaan, josko siellä on pitkät jonot (niin että myöhästyy lennolta) tai muuta ongelmaa eikä ole mitään palvelutiskiä, minkä puoleen kääntyä.

Entäs lentoyhtiöiden palvelut noin muuten. Mielestäni menneet alaspäin kuin lehmän häntä. Joka asiasta pyydetään lisämaksua. Käytän yleensä reittilennoilla Lufthansaa sen aikataulujent luotettavuuden vuoksi vaikka viime vuosina (ja nytkin) sillä on ollut ongelmia lentäjien lakkojen vuoksi. Ennen sai varata istumapaikan etukäteen ilman lisämaksua pitkille lennoille (= Euroopan ulkopuolelle). Nyt joutuisi pulittamaan 10:- euroa per lento per istumapaikka jne. Joka helkutin asiasta pitäisi maksaa lisää eikä tämä koske ainoastaan Lufthansaa.

Jos "erehtyy" ostamaan pelkät lennot niin tuntuu, että sen jälkeen jää ihan yksin oman omatoimisuutensa varaan. Koko ajan pitää netistä seurata, onko lentotietoihin tullut muutoksia esim. mahdollisten lakkojen tai muiden syiden takia.

Kaipaan entisiä aikoja. Entäs te muut?

 

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Minua on jo pidemmän aikaa ottanut päähän tämä uusi käytäntö lentokentillä, että joillakin lentoyhtiöillä ei ole enää mitään niin sanottua palvelutiskiä vaan itse joutuu tekemään kirjautumisen lennolle automaatilla tai sitten etukäteen tietokoneella. Mitäs mieltä te muut olette tästä asiasta? Minusta on hirveän stressaavaa kun joutuu koko edellisen päivän roikkumaan tietokoneella, että milloin kyseisen lennon check-in aukeaa ja onnistuuko kirjautuminen ja sitten vielä, että varmasti on printteri kunnossa ja mustekasetti täynnä, että saa boarding passin printattua. Millään ei uskalla jättää check-in hommaa lentokentän automaatin varaan, josko siellä on pitkät jonot (niin että myöhästyy lennolta) tai muuta ongelmaa eikä ole mitään palvelutiskiä, minkä puoleen kääntyä.

Entäs lentoyhtiöiden palvelut noin muuten. Mielestäni menneet alaspäin kuin lehmän häntä. Joka asiasta pyydetään lisämaksua. Käytän yleensä reittilennoilla Lufthansaa sen aikataulujent luotettavuuden vuoksi vaikka viime vuosina (ja nytkin) sillä on ollut ongelmia lentäjien lakkojen vuoksi. Ennen sai varata istumapaikan etukäteen ilman lisämaksua pitkille lennoille (= Euroopan ulkopuolelle). Nyt joutuisi pulittamaan 10:- euroa per lento per istumapaikka jne. Joka helkutin asiasta pitäisi maksaa lisää eikä tämä koske ainoastaan Lufthansaa.

Jos "erehtyy" ostamaan pelkät lennot niin tuntuu, että sen jälkeen jää ihan yksin oman omatoimisuutensa varaan. Koko ajan pitää netistä seurata, onko lentotietoihin tullut muutoksia esim. mahdollisten lakkojen tai muiden syiden takia.

Kaipaan entisiä aikoja. Entäs te muut?

 

Ei ole pakko mennä oman tietsikan kautta. Hoitaa kaiken kentällä.

Ei ongelmia eikä etenkään silloin kun on tavallinen suomalainen nimi

Jos nimessä on ääkkösiä silloin on

vähän toista. Saattaa joutua menemään palvelutiskille.

Kun ei ota sitä maailman halvinta yhtiötä toimii myös palvelu .

jaa, ettäkö lufthansa maailman halvin yhtiö...?vähä on sellanen tunne, ettei edellisen kommentin laittaja ole paljoakaan omatoimisesti lentoja buukkaillut saati lentokentillä itse check-inejä tehnyt. jos on kokemusta niin mielellään lukisi, minkä lentoyhtiön lentoja buukannut ja mihin päin maailmaa lennellyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tämä itsepalvelu juttu ei koske vain lentoyhtiöitä. Pankkien konttorit ovat häipyneet suurimmaksi osaksi, itse saa hommat netissä hoidella jos ei halua maksaa suuria palvelumaksua pankin konttorissa jos sellaisen vielä jostain sattuu löytämään. Kauppoihin on tullut itsepalvelukassoja. Saapi nähdä, milloin normaalit kassat häipyvät kokonaan. Näin sitä ollaan edesauttamassa työttömyyden lisääntymistä !

Ennen jonotettiin kentällä lentoyhtiön palvelutiskille ja nyt jonotetaan itsepalveluautomaateille. Suomalaiset tyytyy nurisematta palvelemaan itse itseään ja taitavat olla maailman tyytyväisimpiä jonottajia. Että silleen....

Moi! Tykkään olla ulkomailla mutta lentäminen ei oo mielipuuhaa. On varaa vaan economy-luokkaan ja siel kun sittaa pitkän lennon vaikkapa Atlantin yli noin 10 tuntia niin tietää kyl mitä istuminen on = yhtä tuskaa. Harmittaa kans lentokenttäpalvelujen vähentyminen. Tervetuloa vaan Helsinki-Vantaan lentokentän lähtöselvitykseen aamulennoille. Kerran jonotin TUNNIN lähtöselvitykseen ja herne oli nenässä koko ajan, kiireellä sitte koneeseen. Ei tuntunu herkulta se matkustamine vaikka olin tullu kentälle melkeen kaksi tuntia enne koneen lähtöä. Mun mielestä paree hoitaa mahdollisimman paljo ennen kentälle menoa ku ei voi tietää, mikä siel on tilanne.

Vierailija

Tämä itsepalvelu juttu ei koske vain lentoyhtiöitä. Pankkien konttorit ovat häipyneet suurimmaksi osaksi, itse saa hommat netissä hoidella jos ei halua maksaa suuria palvelumaksua pankin konttorissa jos sellaisen vielä jostain sattuu löytämään. Kauppoihin on tullut itsepalvelukassoja. Saapi nähdä, milloin normaalit kassat häipyvät kokonaan. Näin sitä ollaan edesauttamassa työttömyyden lisääntymistä !

Ennen jonotettiin kentällä lentoyhtiön palvelutiskille ja nyt jonotetaan itsepalveluautomaateille. Suomalaiset tyytyy nurisematta palvelemaan itse itseään ja taitavat olla maailman tyytyväisimpiä jonottajia. Että silleen....

Miten tämä liittyy lentokenttiin???

Ainakin Finnairin lennoille on check-in sujunut joko tietokoneelta tai tabletilta oikein hyvin. Senhän voi tehdä 36 h ennen lähtöä, joten ei ole tarvinnut mitenkään kytätä pitkiä aikoja tietokoneella. Olen joko tulostanut boarding cardin kotona tai sitten pyytänyt sen samalla, kun on jättänyt laukun kuljetukseen. Hienosti on mennyt, ei mitään valittamista tässä käytännössä.

Käytän eniten finnairia ja pluspisteitä kertyy.

Usein otan pisteillä matkustusluokan korotuksen. Silloinon oma check-in kentällä eikä jonotella tarvitse.

Business-luokassa on muutenkin mukava matkustaa.

Hienoa, että löytyy edes yksi nykykäytäntöön tyytyväinen lentomatkustaja. (25.10 klo 11.43 ja klo 11.51). Sattuu vain olemaan siten, että Finnair ei lennä kaikkialle ja ainakin niihin kohteisiin kaukomaille, joihin minä olen lentänyt ja joihin Finnair lentää niin Finnairin lennot ovat sieltä kalleimmasta päästä. Niinkö siis on, että jos ei ole varaa Finnairiin ja on muiden lentoyhtiöiden palveluihin lentokentillä tyytymätön, niin pysyköön Suomessa....? Kerran muuten lensin finnairilla New Yorkiin, kyllä oli niin ahtaat penkit (economy-luokka) ja edelliseen tuoliriviin tosi pieni väli , etten vastaavia ole muiden lentokoneissa kokenut. Senkään kokemuksen puolesta ei Finnair mitenkään erikoisesti kiehdo.

Myös minä kaipaan entisiä aikoja, vaikka lähtöselvitys automaatilla sujuukin niin palvelu on aina palvelua...

Minua askarruttaa ajatus kun olen ostannut Finnairin lennot mutta operoiva yhtiö onkin Fly be. Lennänkö nyt kuitenkin halpalennolla sillä sellaiseksi minä Fly be:en miellän.

Mökin muori

Myös minä kaipaan entisiä aikoja, vaikka lähtöselvitys automaatilla sujuukin niin palvelu on aina palvelua...

Minua askarruttaa ajatus kun olen ostannut Finnairin lennot mutta operoiva yhtiö onkin Fly be. Lennänkö nyt kuitenkin halpalennolla sillä sellaiseksi minä Fly be:en miellän.

Kyllä. Lennät halpalentoyhtiöllä  kun Finnair  ottaa välistä  niin halpuus kärsii.  Monet erehtyy kun Finnairiin luottavat.   Nämä halppisavustajat ei paljoa mainoksissa näy.

On toki mainittava että ei halppiksissa mitään vikaa ole.  Samat säännöt ja velvoitteet niillä on. Eräissä tapauksissa palvelukin on parenpaa.  Mutta he säästävät  hallinnossa.  Ei heillä ole Finskin kaltaista  johtoryhmää. 

Mökin muori

Myös minä kaipaan entisiä aikoja, vaikka lähtöselvitys automaatilla sujuukin niin palvelu on aina palvelua...

Minua askarruttaa ajatus kun olen ostannut Finnairin lennot mutta operoiva yhtiö onkin Fly be. Lennänkö nyt kuitenkin halpalennolla sillä sellaiseksi minä Fly be:en miellän.

Käsittääkseni operoiva yhtiö on aina se jolta lennot on ostettu eli siis tässä tapauksessa Fly be. Vai onko Mökinmuori ostanut lennot suoraan Finnairilta?  Kuinka moni yleensäkään ostaa lennot suoraan Finnairilta kun ovat halvempia muiden kautta ostettaessa? Minusta koko homma on jotenkin kummallinen. Siis se, että tässäkin tapauksessa lennot saa halvemmalla Fly ben kautta. Liekö tuolla Fly be:llä omia koneita ollenkaan...?

Mitä lähtöselvitykseen tulee niin olihan se entisinä aikoina paljon huolettomampaa kun ei tarvinnut muuta kuin mennä kentälle jonottamaan.

Ajauduimme hieman sivuun ketjun otsakkeesta mutta haitanneeko tuo mittään. Jos ei muuta niin sivuaa aihetta kuitenkin joltisekin...

eBookers välittänyt sinulle Fly be:n lennot, jotka suoritetaan Finnairin lentokoneilla. Näin on nähdäkseni käynyt.

Nyt kun sivuraiteella ollaan niin kannattaa buukkailla omatoimisesti lentoja myös Kilroy travelsien kautta. Olin vuosia sitten harhaluulossa, että se on vain opiskelijoilla vaan niin ei ole. Käytin ennen eBookersia mutta siirryin Kilroyhin koska se on vähän halvempi. Monet lennot olen Kilroyn kautta buukannut ja kaikki on sujunut hyvin.

terveisin pitulo

Mökin muori

Mökinmuori on ostanut lento+hotellipakettinsa eBookersilta. Varausvahvistuksessa lukee lentoyhtiö Finnair, operoiva yhtiö Fly be.

Operoiva yhtiö on FLY BE

Ihan hyvä että ketjun aloittaja toi tänne oman näkemyksensä lähtöselvitysasiassa. Minä kaipaan myös palvelua ja haluan, jos vain on mahdollista, matkustaa niin helposti kuin mahdollista. Nykyisin jos meillä on aikainen aamulähtö  niin teemme lähtöselvityksen kotona ja viemme laukut lentokentän Bag Drop -tiskille edellisenä iltana. Sitten voikin aamulla mennä suoraan turvatarkastukseen. Tämä palvelu ei taida olla muiden kuin Finnairin lennoille. Kyllä siinä aikaa menee netin ääressä jos matkustat kohteeseen johon ei ole suoria lentoja ja yrität löytää sopivimmat lentoajat ettei tarvitse roikkua vaihtokentillä kovin kauan. Hintavertailussa Finnar on kyllä kalleimmasta päästä, mutta toisaalta olemme olleet tyytyväisiä Finnairin palveluihin. Ehkä me matkustavaiset kohta otetaan koneessa einekset automaatista ja automaattipilotti vie meidät perille.

Mökin muori

Myös minä kaipaan entisiä aikoja, vaikka lähtöselvitys automaatilla sujuukin niin palvelu on aina palvelua...

Minua askarruttaa ajatus kun olen ostannut Finnairin lennot mutta operoiva yhtiö onkin Fly be. Lennänkö nyt kuitenkin halpalennolla sillä sellaiseksi minä Fly be:en miellän.

Ei FlyBe on halpaletoyhtiö, vaan Finnairin ja brittiläisen yhtiön omistama firma.

Lentää paljon kotimaan lentoja omalla tunnuksellaan.

Käyn usein Euroopan kaupungissa jonne on suoria lentoja Suomesta vain Finnairilla mutta operoiva yhtiö on Finnairi, lennon tunnus on AY.

Finnair halusi pitää tuon mainitun reitin itsellään (uuden yhtiön perustamisvaiheessa)koska reitti on kannattava.

Jos lento on Finnairin AY-tunnuksella palvelut kentällä menee tietysti Finnairin tiskin kautta ja jos FlyBen sillä on oma palvelutiskinsä.

Mökin muori

Myös minä kaipaan entisiä aikoja, vaikka lähtöselvitys automaatilla sujuukin niin palvelu on aina palvelua...

Minua askarruttaa ajatus kun olen ostannut Finnairin lennot mutta operoiva yhtiö onkin Fly be. Lennänkö nyt kuitenkin halpalennolla sillä sellaiseksi minä Fly be:en miellän.

Ei FlyBe on halpaletoyhtiö, vaan Finnairin ja brittiläisen yhtiön omistama firma.

Lentää paljon kotimaan lentoja omalla tunnuksellaan.

Käyn usein Euroopan kaupungissa jonne on suoria lentoja Suomesta vain Finnairilla mutta operoiva yhtiö on Finnairi, lennon tunnus on AY.

Finnair halusi pitää tuon mainitun reitin itsellään (uuden yhtiön perustamisvaiheessa)koska reitti on kannattava.

Jos lento on Finnairin AY-tunnuksella palvelut kentällä menee tietysti Finnairin tiskin kautta ja jos FlyBen sillä on oma palvelutiskinsä.

[quote author="Hyvämieli" time="27.10.2014 klo 21:30"]

Ihan hyvä että ketjun aloittaja toi tänne oman näkemyksensä lähtöselvitysasiassa. Minä kaipaan myös palvelua ja haluan, jos vain on mahdollista, matkustaa niin helposti kuin mahdollista. Nykyisin jos meillä on aikainen aamulähtö  niin teemme lähtöselvityksen kotona ja viemme laukut lentokentän Bag Drop -tiskille edellisenä iltana. Sitten voikin aamulla mennä suoraan turvatarkastukseen. Tämä palvelu ei taida olla muiden kuin Finnairin lennoille. Kyllä siinä aikaa menee netin ääressä jos matkustat kohteeseen johon ei ole suoria lentoja ja yrität löytää sopivimmat lentoajat ettei tarvitse roikkua vaihtokentillä kovin kauan. Hintavertailussa Finnar on kyllä kalleimmasta päästä, mutta toisaalta olemme olleet tyytyväisiä Finnairin palveluihin. Ehkä me matkustavaiset kohta otetaan koneessa einekset automaatista ja automaattipilotti vie meidät perille.

[/quote

Pakko kysyä eikö sulla oloe koskaan ruumaan menevää laukkua?

Mistä saat liuskan laukkuusi

Mökin muori

Mökinmuori on ostanut lento+hotellipakettinsa eBookersilta. Varausvahvistuksessa lukee lentoyhtiö Finnair, operoiva yhtiö Fly be.

Niin , mitä sitten?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat