check-in lentokentällä

Vierailija

Minua on jo pidemmän aikaa ottanut päähän tämä uusi käytäntö lentokentillä, että joillakin lentoyhtiöillä ei ole enää mitään niin sanottua palvelutiskiä vaan itse joutuu tekemään kirjautumisen lennolle automaatilla tai sitten etukäteen tietokoneella. Mitäs mieltä te muut olette tästä asiasta? Minusta on hirveän stressaavaa kun joutuu koko edellisen päivän roikkumaan tietokoneella, että milloin kyseisen lennon check-in aukeaa ja onnistuuko kirjautuminen ja sitten vielä, että varmasti on printteri kunnossa ja mustekasetti täynnä, että saa boarding passin printattua. Millään ei uskalla jättää check-in hommaa lentokentän automaatin varaan, josko siellä on pitkät jonot (niin että myöhästyy lennolta) tai muuta ongelmaa eikä ole mitään palvelutiskiä, minkä puoleen kääntyä.

Entäs lentoyhtiöiden palvelut noin muuten. Mielestäni menneet alaspäin kuin lehmän häntä. Joka asiasta pyydetään lisämaksua. Käytän yleensä reittilennoilla Lufthansaa sen aikataulujent luotettavuuden vuoksi vaikka viime vuosina (ja nytkin) sillä on ollut ongelmia lentäjien lakkojen vuoksi. Ennen sai varata istumapaikan etukäteen ilman lisämaksua pitkille lennoille (= Euroopan ulkopuolelle). Nyt joutuisi pulittamaan 10:- euroa per lento per istumapaikka jne. Joka helkutin asiasta pitäisi maksaa lisää eikä tämä koske ainoastaan Lufthansaa.

Jos "erehtyy" ostamaan pelkät lennot niin tuntuu, että sen jälkeen jää ihan yksin oman omatoimisuutensa varaan. Koko ajan pitää netistä seurata, onko lentotietoihin tullut muutoksia esim. mahdollisten lakkojen tai muiden syiden takia.

Kaipaan entisiä aikoja. Entäs te muut?

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija
Vierailija

Minua on jo pidemmän aikaa ottanut päähän tämä uusi käytäntö lentokentillä, että joillakin lentoyhtiöillä ei ole enää mitään niin sanottua palvelutiskiä vaan itse joutuu tekemään kirjautumisen lennolle automaatilla tai sitten etukäteen tietokoneella. Mitäs mieltä te muut olette tästä asiasta? Minusta on hirveän stressaavaa kun joutuu koko edellisen päivän roikkumaan tietokoneella, että milloin kyseisen lennon check-in aukeaa ja onnistuuko kirjautuminen ja sitten vielä, että varmasti on printteri kunnossa ja mustekasetti täynnä, että saa boarding passin printattua. Millään ei uskalla jättää check-in hommaa lentokentän automaatin varaan, josko siellä on pitkät jonot (niin että myöhästyy lennolta) tai muuta ongelmaa eikä ole mitään palvelutiskiä, minkä puoleen kääntyä.

Entäs lentoyhtiöiden palvelut noin muuten. Mielestäni menneet alaspäin kuin lehmän häntä. Joka asiasta pyydetään lisämaksua. Käytän yleensä reittilennoilla Lufthansaa sen aikataulujent luotettavuuden vuoksi vaikka viime vuosina (ja nytkin) sillä on ollut ongelmia lentäjien lakkojen vuoksi. Ennen sai varata istumapaikan etukäteen ilman lisämaksua pitkille lennoille (= Euroopan ulkopuolelle). Nyt joutuisi pulittamaan 10:- euroa per lento per istumapaikka jne. Joka helkutin asiasta pitäisi maksaa lisää eikä tämä koske ainoastaan Lufthansaa.

Jos "erehtyy" ostamaan pelkät lennot niin tuntuu, että sen jälkeen jää ihan yksin oman omatoimisuutensa varaan. Koko ajan pitää netistä seurata, onko lentotietoihin tullut muutoksia esim. mahdollisten lakkojen tai muiden syiden takia.

Kaipaan entisiä aikoja. Entäs te muut?

Ei ole pakko mennä oman tietsikan kautta. Hoitaa kaiken kentällä.

Ei ongelmia eikä etenkään silloin kun on tavallinen suomalainen nimi

Jos nimessä on ääkkösiä silloin on

vähän toista. Saattaa joutua menemään palvelutiskille.

Kun ei ota sitä maailman halvinta yhtiötä toimii myös palvelu .

Vierailija

jaa, ettäkö lufthansa maailman halvin yhtiö...?vähä on sellanen tunne, ettei edellisen kommentin laittaja ole paljoakaan omatoimisesti lentoja buukkaillut saati lentokentillä itse check-inejä tehnyt. jos on kokemusta niin mielellään lukisi, minkä lentoyhtiön lentoja buukannut ja mihin päin maailmaa lennellyt?

Vierailija

Tämä itsepalvelu juttu ei koske vain lentoyhtiöitä. Pankkien konttorit ovat häipyneet suurimmaksi osaksi, itse saa hommat netissä hoidella jos ei halua maksaa suuria palvelumaksua pankin konttorissa jos sellaisen vielä jostain sattuu löytämään. Kauppoihin on tullut itsepalvelukassoja. Saapi nähdä, milloin normaalit kassat häipyvät kokonaan. Näin sitä ollaan edesauttamassa työttömyyden lisääntymistä !

Ennen jonotettiin kentällä lentoyhtiön palvelutiskille ja nyt jonotetaan itsepalveluautomaateille. Suomalaiset tyytyy nurisematta palvelemaan itse itseään ja taitavat olla maailman tyytyväisimpiä jonottajia. Että silleen....

Vierailija

Moi! Tykkään olla ulkomailla mutta lentäminen ei oo mielipuuhaa. On varaa vaan economy-luokkaan ja siel kun sittaa pitkän lennon vaikkapa Atlantin yli noin 10 tuntia niin tietää kyl mitä istuminen on = yhtä tuskaa. Harmittaa kans lentokenttäpalvelujen vähentyminen. Tervetuloa vaan Helsinki-Vantaan lentokentän lähtöselvitykseen aamulennoille. Kerran jonotin TUNNIN lähtöselvitykseen ja herne oli nenässä koko ajan, kiireellä sitte koneeseen. Ei tuntunu herkulta se matkustamine vaikka olin tullu kentälle melkeen kaksi tuntia enne koneen lähtöä. Mun mielestä paree hoitaa mahdollisimman paljo ennen kentälle menoa ku ei voi tietää, mikä siel on tilanne.

Vierailija
Vierailija

Tämä itsepalvelu juttu ei koske vain lentoyhtiöitä. Pankkien konttorit ovat häipyneet suurimmaksi osaksi, itse saa hommat netissä hoidella jos ei halua maksaa suuria palvelumaksua pankin konttorissa jos sellaisen vielä jostain sattuu löytämään. Kauppoihin on tullut itsepalvelukassoja. Saapi nähdä, milloin normaalit kassat häipyvät kokonaan. Näin sitä ollaan edesauttamassa työttömyyden lisääntymistä !

Ennen jonotettiin kentällä lentoyhtiön palvelutiskille ja nyt jonotetaan itsepalveluautomaateille. Suomalaiset tyytyy nurisematta palvelemaan itse itseään ja taitavat olla maailman tyytyväisimpiä jonottajia. Että silleen....

Miten tämä liittyy lentokenttiin???

Vierailija

Ainakin Finnairin lennoille on check-in sujunut joko tietokoneelta tai tabletilta oikein hyvin. Senhän voi tehdä 36 h ennen lähtöä, joten ei ole tarvinnut mitenkään kytätä pitkiä aikoja tietokoneella. Olen joko tulostanut boarding cardin kotona tai sitten pyytänyt sen samalla, kun on jättänyt laukun kuljetukseen. Hienosti on mennyt, ei mitään valittamista tässä käytännössä.

Vierailija

Käytän eniten finnairia ja pluspisteitä kertyy.

Usein otan pisteillä matkustusluokan korotuksen. Silloinon oma check-in kentällä eikä jonotella tarvitse.

Business-luokassa on muutenkin mukava matkustaa.

Vierailija

Hienoa, että löytyy edes yksi nykykäytäntöön tyytyväinen lentomatkustaja. (25.10 klo 11.43 ja klo 11.51). Sattuu vain olemaan siten, että Finnair ei lennä kaikkialle ja ainakin niihin kohteisiin kaukomaille, joihin minä olen lentänyt ja joihin Finnair lentää niin Finnairin lennot ovat sieltä kalleimmasta päästä. Niinkö siis on, että jos ei ole varaa Finnairiin ja on muiden lentoyhtiöiden palveluihin lentokentillä tyytymätön, niin pysyköön Suomessa....? Kerran muuten lensin finnairilla New Yorkiin, kyllä oli niin ahtaat penkit (economy-luokka) ja edelliseen tuoliriviin tosi pieni väli , etten vastaavia ole muiden lentokoneissa kokenut. Senkään kokemuksen puolesta ei Finnair mitenkään erikoisesti kiehdo.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Myös minä kaipaan entisiä aikoja, vaikka lähtöselvitys automaatilla sujuukin niin palvelu on aina palvelua...

Minua askarruttaa ajatus kun olen ostannut Finnairin lennot mutta operoiva yhtiö onkin Fly be. Lennänkö nyt kuitenkin halpalennolla sillä sellaiseksi minä Fly be:en miellän.

Vierailija
Mökin muori

Myös minä kaipaan entisiä aikoja, vaikka lähtöselvitys automaatilla sujuukin niin palvelu on aina palvelua...

Minua askarruttaa ajatus kun olen ostannut Finnairin lennot mutta operoiva yhtiö onkin Fly be. Lennänkö nyt kuitenkin halpalennolla sillä sellaiseksi minä Fly be:en miellän.

Kyllä. Lennät halpalentoyhtiöllä  kun Finnair  ottaa välistä  niin halpuus kärsii.  Monet erehtyy kun Finnairiin luottavat.   Nämä halppisavustajat ei paljoa mainoksissa näy.

On toki mainittava että ei halppiksissa mitään vikaa ole.  Samat säännöt ja velvoitteet niillä on. Eräissä tapauksissa palvelukin on parenpaa.  Mutta he säästävät  hallinnossa.  Ei heillä ole Finskin kaltaista  johtoryhmää. 

pitulo1
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015
Mökin muori

Käsittääkseni operoiva yhtiö on aina se jolta lennot on ostettu eli siis tässä tapauksessa Fly be. Vai onko Mökinmuori ostanut lennot suoraan Finnairilta?  Kuinka moni yleensäkään ostaa lennot suoraan Finnairilta kun ovat halvempia muiden kautta ostettaessa? Minusta koko homma on jotenkin kummallinen. Siis se, että tässäkin tapauksessa lennot saa halvemmalla Fly ben kautta. Liekö tuolla Fly be:llä omia koneita ollenkaan...?

Mitä lähtöselvitykseen tulee niin olihan se entisinä aikoina paljon huolettomampaa kun ei tarvinnut muuta kuin mennä kentälle jonottamaan.

pitulo1
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Ajauduimme hieman sivuun ketjun otsakkeesta mutta haitanneeko tuo mittään. Jos ei muuta niin sivuaa aihetta kuitenkin joltisekin...

eBookers välittänyt sinulle Fly be:n lennot, jotka suoritetaan Finnairin lentokoneilla. Näin on nähdäkseni käynyt.

Nyt kun sivuraiteella ollaan niin kannattaa buukkailla omatoimisesti lentoja myös Kilroy travelsien kautta. Olin vuosia sitten harhaluulossa, että se on vain opiskelijoilla vaan niin ei ole. Käytin ennen eBookersia mutta siirryin Kilroyhin koska se on vähän halvempi. Monet lennot olen Kilroyn kautta buukannut ja kaikki on sujunut hyvin.

terveisin pitulo

Vierailija
Mökin muori

Mökinmuori on ostanut lento+hotellipakettinsa eBookersilta. Varausvahvistuksessa lukee lentoyhtiö Finnair, operoiva yhtiö Fly be.

Operoiva yhtiö on FLY BE

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat