Onko sinulla diagnosoitu kilpirauhasen toimintahäiriö?

Vierailija

Kuka tahansa syöpäpotilas, jonka sairaus on tarpeeksi pitkällä, on vaaraksi liikenteessä. Tässä sotketaan nyt kilpirauhasen toimintahäiriöt ja syövät oikein toden teolla. Ei oikein tunnut todellisen lääkärin tai tutkijan tekemältä tai sitten yhdysvaltalainen toimittaja ei ole käsittänyt mitään ja sotkenut asiat täydellisesti.

Kommentit (4)

Vierailija

Juttu on ihan hölynpölyä. Suvussakin on näitä paljon ja kukaan ei ole koskaan liikenteessä toilaillu, ei ne lähde huonovointisena ajamaan. Diabeetikkokin olis vaarallisempi. En ole koskaan kuullut edes, että onnettomuuden syynä olis ollut kilpirauhanen vaan yleensä joku äkillisempi sairastuminen tai seurannaissairaus taustasaidesta. Nyt on kyllä asia loikannu lapasista.

Vierailija
Vierailija

Juttu on ihan hölynpölyä. Suvussakin on näitä paljon ja kukaan ei ole koskaan liikenteessä toilaillu, ei ne lähde huonovointisena ajamaan. Diabeetikkokin olis vaarallisempi. En ole koskaan kuullut edes, että onnettomuuden syynä olis ollut kilpirauhanen vaan yleensä joku äkillisempi sairastuminen tai seurannaissairaus taustasaidesta. Nyt on kyllä asia loikannu lapasista.

Tauti on niin hitaasti etenevä ja voimakas että hyvä jos jossain vaiheessa jaksaa ees lähteä minnekään. Hälytyskellot soi jo paljon ennen tota tilaa oireisiin. Ripulinhajuinen hengitys, hiusten lähtö .. Palelu kuumassa ... Kaikki häiriöstä ajoissa kertovia.. Aloilleen jymähtäminen - liikkeelle lähtö vaatii hirveetä ittensä kokoon keräämistä joka arki niin kyllä pitäs hoksata, riskirymään kuuluva eli perimässä suvussa ollessa automaattisesti vuosikontrolliin vähintään 30 ikäsestä ...

JA SITTEN HUOMIO, häiriö voi kadota - minullakin vuoden päivät arvo kohos 6,25 asti ja vuosi myöhemmin ne oli normaalit 2, 10 on lääkitysraja. Malttia seurannassa.

Vierailija

Minulla on juuri todettu vajaatoiminta (autoimmuuniperäinen, EI siis syöpä niinkuin tutkimuksen testiryhmässä) ja nappasin äsken ensimmäisen pillerini.

Olen eri mieltä muutaman muun kirjoittajan kanssa, sillä minä olen huomannut olevani vaikeasti selitettävällä tavalla varsin "sumussa" auton ratissa viime vuosina. Iän mahdollisesti mukanaan tuomista muista vaivoista tai "normaalista verkkaistumisesta" ei taida olla kyse, sillä olen 35-vuotias.

En osaa selittää nykyistä tunnettani ratissa. Ehkäpä unenomainen, epävarma, kaiken keskittymisen vaativa. (Tämän sanottuani lisään, että tiedostan ongelman - hakeuduin ensimmäisen kerran lääkärille jo pari vuotta sitten väsymyksen, voimattomuuden ym.takia, tällöin kaikki arvot olivat vielä kunnossa - ja todellakin kiinnitän kaiken tarkkaavaisuuteni ajamiseen. Ajan nykyään myös vain lyhyehköjä matkoja, maltillisella nopeudella, sekä mahdollisuuksien mukaan valoisalla ja hyvällä säällä.)

Sumun tunne ei juurikaan kuitenkaan muutu tai lähde pois, vaikka olisikin ns.hyvä, eli pirteä päivä. Toki jokaisen potilaan arvot ja vointi ovat omanlaisensa, mutta näin ainakin minulla. Olen siis varsin samaa mieltä ko. tutkimuslääkärin kanssa siitä, että kilpirauhasongelmat ovat todellinen riski liikenteessä.

Kuten myös vaikkapa "tavallinenkin" väsymys, jonka onkin jo tutkittu vastaavan kohtalaista humalatilaa. 

Aurinkoista kevättalvea kaikille! Ja tsemppiä jaksamiseen :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat