Kommentit (15)

Vierailija

mulla tupakoinnin lopettamisesta tuli syksyllä 15vuotta, vieläkin välillä huomaan ajattelevani että menen nyt tupakalle, samoin unissani poltan vieläkin usein. poltin aikoinani useamman askin päivässä. mulla oli niin voimakas se tapatupakointi ainoa vaihtoehto oli inhalaattori mitä ilman en olisi pärjännyt.Imeskelisin sitä varmaan vieläkin, mutta jouduin sappileikkaukseen joka tehtiin avoleikkauksena ja sen jälkeen en pystynyt imeen niin voimakkaasti kuin inhalaattori olisi edellyttänyt siksi pääsin siitä eroon.Pelkään päivää kun olen niin dementoitunut etten muista että en polta ja siitä se sitten alkaa :)

Vierailija

POLTIN 45 VUOTTA LOPUSSA 2 ASKIA PÄIVÄSSÄ   2013  ALOITIN TUPAKAN VIEROITUKSEN LÄÄKÄRIN MÄÄRÄÄMÄLLÄ 4 KUUKAUTTA KESTÄVÄLLÄ LÄÄKKEELLÄ ALOITTAMISESTA 15 PÄIVÄÄ TUPAKOINTI LOPPUI SÖIN KUURIN SILTI LOPPUUN

EI OLE TEHNYT TUPAKKAA MIELI HÄVITIN SAMAN TIEN KAIKKI TUPAKAT KUURI OLI KYLLÄ AIKA KALLIS N 500 EUROA OLI ALKAVA KEUHKO AHTAUMA TAUTI KYLLÄ KANNATTI OMIN AVUIN EN OLISI PYSTYNYT LOPETTAAN

Vierailija

Tupakoinnista eroon pääseminen oli vaikeampaa kuin alkoholista irtipääsy. Itselläni nämä kulkivat rintarinnan ja joskus kun otin kaljan niin siinä piti sytyttää savuke samalla.

Kaikkiaan olin tupakoinut koulupojasta saakka ja melkotasan 40 vuotta. Aloitin vierroittamisen nikotiinipurukumeilla mutta leukojen kipeytyttyä jätin pois purukumit. Sen jälkeen tulivat erivahvuiset laastarit mukaan kuvaan ja niillä pahin tupakanhimo saatiin taltutettua. On mainittava sekin asia, että uniapnea leikkaus ja sairaalassa olo, kuin myös talviaika ratkaisi lopullisesti lopetuksen.

Sairaalassa ei ollut tupakointiin varattua huonetta eikä parveketta joissa olisi saanut savutella. Ulos ei kukaan talvipakkasella viitsinyt lähteä ja hoitohenkilökunnan kielteinen asenne auttoivat asiaa.

Tupakoimatta olen ollut miltei 20 vuotta ja ilman alkoholin pisaraakaan 7 vuotta.

Vierailija

polti 40 v. kunnes lääkäri sanoi, etä on alkavan ahtauman oireet, saman tien lopetin ,sillä sekunnilla, maailman helpoin juttu, ei vieroitus oireita, eikä tehnyt mieli. nyt 13v lopettamisesta.säälin tupakoijia tosi pajon.se on oman terv pilaamista.tupakkariippuvuus on keksitty juttu, mielestäni siitä ei voi olla riippuvainen, se on ihmisen mielessä se riippuvuus ,ei keho sitä halua.keho kiittää välittömästi kun et laita tupakkaa suuhun.ja kaikki on huomenna toisin,paljon paremmin.olo on puhdas, koti ja vaatteet raikkaita,ja itse on ihan eri ihminen.

Vierailija

Kuka tekee rahaa naista tupakoinnin "lopettamis" tuotteista?Itse menin cold turkey vaikka omalaakari sanoi etta ei onnistu ja yritti livauttaa purkkaa, laastaria, pilleria kallista kainkenlaista.Googlasin minakin taman laakarin motiiveja. Loytyihan se sielta, kansainvalisen laakeyhtion listalta!!

Vierailija

Onneksi olkoon!

Minulla sama juttu, poltin piippua 50 v. Niin että piippu lähes aina suussa.

sitten vain totesin että eihän tämä oikeastaan enää olekaan niin mukavaa!

ja sitten lopetin, kaksi ja puoli vuotta sitten. Ilman vaikeuksia, kun motivaatio oli kunnossa.

Aktiivinen liikunta myös auttoi. Eikä ole enää tehnyt mieli, kertaakaan!

"Tyytyväinen"

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Ihan uskomattomalta tuntuu lukea kertomuksia jotta kerrasta lopetin eikä yhtään tehnyt mieli.  Itse olen polttanut kakarasta asti, vain raskaus ja imetysaika väliä. -97 sain ensimmäisen infarktinin ja siitä alkoi tupakkalakko rumba. Lopettamisen jälkeiset vieroitusoireet olivat järkyttäviä unettomuuksineen, painajaisineen ja alakuloineen. Puolen vuoden tukakoimattomuus katkesi eräällä lomareissulla, ajattelin jotta poltan loma-ajan ja sitten taas lopetan. Höpö ajatus, tupakointi jatkui edelleen.

Useita lopettamisyrityksiä jotka eivät onnistuneet, välillä koetin vähentää sirtymällä pikkusikareihin, laastarit ja purkat sekä hypnoosi tuli kokeiltua, turhaan kaikki. Eli riippuvuus oli vahva, olihan sentään henkikullasta kyse.

Viimeisen infarktin jälkeen lääkäri kirjoitti minulle Zyban reseptin ja näiden pillereiden avulla pääsi vihdoin tupakasta eroon. Vieroitusoiree olivat helpompia pillereiden avulla kestää. Nyt alkoi viides vuosi ilman tupakkaa, ainoa miinus on kilojen karttuminen. Minulle ei ole minkäänvaltakunnan väliä sillä kuka valmisteilla rikastuu, minä niistä sain avun.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014
Mökin muori

Ihan uskomattomalta tuntuu lukea kertomuksia jotta kerrasta lopetin eikä yhtään tehnyt mieli.  Itse olen polttanut kakarasta asti, vain raskaus ja imetysaika väliä. -97 sain ensimmäisen infarktinin ja siitä alkoi tupakkalakko rumba. Lopettamisen jälkeiset vieroitusoireet olivat järkyttäviä unettomuuksineen, painajaisineen ja alakuloineen. Puolen vuoden tukakoimattomuus katkesi eräällä lomareissulla, ajattelin jotta poltan loma-ajan ja sitten taas lopetan. Höpö ajatus, tupakointi jatkui edelleen.

Useita lopettamisyrityksiä jotka eivät onnistuneet, välillä koetin vähentää sirtymällä pikkusikareihin, laastarit ja purkat sekä hypnoosi tuli kokeiltua, turhaan kaikki. Eli riippuvuus oli vahva, olihan sentään henkikullasta kyse.

Viimeisen infarktin jälkeen lääkäri kirjoitti minulle Zyban reseptin ja näiden pillereiden avulla pääsi vihdoin tupakasta eroon. Vieroitusoiree olivat helpompia pillereiden avulla kestää. Nyt alkoi viides vuosi ilman tupakkaa, ainoa miinus on kilojen karttuminen. Minulle ei ole minkäänvaltakunnan väliä sillä kuka valmisteilla rikastuu, minä niistä sain avun.

Kerran olen nähnyt miten erittäin elegantti rouvashenkilö poltti sähkötupakkaa jossa oli kaunis ja tyylikäs holkki. Silloin kävi mielessä jotta tuo olisi varmasti mukavaa......

Vierailija

Ise poltin noin 20 vuotta ja vielä olen Astmaatikko.

Syksyllä tulee 2 vuotta lopettamisesta kun silloin noin pari vuotta sitten löysin Sähkösavukkeen ja se vasta oli vau ilmiö, sen jälkeen en ole kaivannut löyhkäävää syöpäkäärylettä vaan edelleen nautin nikotiininesteen/makunesteen keran Sähkötupakkaa.

Alussa oli 18mg nikotiinia ja nykyään 3mg, että alas ollaan menty melko lujaa, käytän tosin niin puhtaita mitä markkinoilta löytyy siis EU:n tarkistamia/tutkimia nesteitä eikä ongelmia ole ollut.

Kun poltin tupakkaa kului Astmalääkettä Ventolinea 2 ampullia kuussa eli 400 annosta kun lopetin röökinpolton niin jo muutamassa kuukaudessa Sähkötupakan alottamisesta loppui kokonaan Ventolinen käyttö, nykyään käytän Alvesco lääkettä joka aktivoituu keuhkoissa, käytän sitä myös sen takia koska on allergioita, pöly,eläin, siitepöly ym. perus juttuja siis ei mitään sellaista joka liittyisi Sähkötupakkaan lainkaan.

Tupakkayskäkin on loppunut lähes kokonaan, ainoastaa limaa irtoaa päivittäin, mutta se ei ole ongelma eikä tarvitse yskiä/köhiä koko ajan joka oli silloin tupakoidessa todella pahaa.

Makuaisti on huomattavasti parempi sekä hajuaistikin sillä ennen tupakka tuoksui hyvälle ja lopettamisen jälkeen muutaman kuukauden jälkeen se rupesi ällöttävällä tavalla löyhkäämää ja pyrin välttämään ihmisiä joilla on tupakka hampaissa tai olemaa tuulen yläpuolella jolloin savu ei tule nenälle.

Mitä Sähkötupakkaan vielä tulee niin selaisia nesteitä en käytä myöskään mikä maistuu tupakalle koska tupakan maku niihin saadaan tupakkalehteä liottamalla ja sekään ei ole hyväksi joten käytän ainoastaan hedelmä -ja karkkinesteitä jotka ovat huomattavasti maremman makuisia ja eipä tarvitse karkkeja syödä ollenään kun höyryn muodossa saa pareman elämyksen.

Kaikille ei varmasti Sähkötupakka sovi joten siinäkin pitää olla järki kädessa ja mitä alaikaisiin tulee niin sama laki heille kuin mitä on jo tupakassa eli ei alle 18 vuotiaille missään nimessä sillä nykyisin alaikäiset saa ostettua Sähkötupakkaa ja toisille se on alku päästä normaaliin tupakkaan paremmin käsiksi kun on nikotiiniin totutellut sillä kyllä nuoret keksii tava saada nikotiininestetä käsiinsä joka varmasti on iso ongelma joten K18 laki Sähkötupakkaan nyt heti!

Vierailija

Lopetin tupakoinin 1.12.14. nikotiini korvaushoidolla, kauppojen käsikauppa tuotteita käyttäen, niistä riipuvainen yhä. Aijempia lopetuskertoja takana eri vuodet on kaksi ja useammat vuodet, olin  polttamatta. Nyt kolmas kerta päättänyt toden sanoo.Valitettavasti ympäristöni ei tue tupakoinnin lopetusta. Olen yli 62v.. yksin elävä nainen , jonka elämmän kuuluu yksinäisiä henkilöitä. He  tupakoivat seurassani ketujna, oli kyse sukulaiset, serkun kummin kaimat. Jopa oman kotinsa sisällä kahvi pöydässä ,jos olen läsnä  joskus. Vaikka ennen  vanhaan menimme parveketupakalle !Kaksi aienpaa lopetuskertaani kaatui juuri nämä tilanteet. Ulkona liikuessa  Kivikon metsä tiet, puhaltavat kasvoihini savut : Anteeksi  tyylin, ei ollut tarkoitus. Kamala pahis minusta on myös tullut,  Minun kotini parveke  ei tupakoida. Annan purkin käteen , sanon ulos kerrostalon pihalle ja natsasi tähän purkkiin. Heidän ymmärtämättä, parvekemateriaalit tarttuu tupakan haju , tuovat sen itsesään sisälle. Ihan vapaasti saavat tupakoida pilata terveyden. Mutta ei minun koti tai parveke ja olen sitten ilkeä.Yhdelle sanoin sama pätee kotini, kuin aikuisen poikasi koti : Jossa ei tupakoida parveke. Mikä ero minun koti ja poikasi koti on ?Meitä tupakoinnin lopettaneita ,kyllä minua ainakin syylistetään aihe ja ei tueta lopettamis päätöstäni. Olen suoraan sanonnut , teillä ei edes ole kanttia yritää lopetaa ja ei tukea minun päätökseni lopetus. Miksi ? 

Vierailija

Hyvä pointteja tässä kirjoituksessa ja varmasti myös toimivia vinkkejä. Itse pääsin eroon lukuisten yritysten jälkeen sähkötupakan avulla ja nyt olen jo siirtynyt täysin nikotiinittomiin nesteisiin joten riippuvuus on enää kiinni tavasta. Ne, joille tupakoinnin lopettaminen on erityisen vaikeaa suosittelen kokeilemaan sähkötupakkaa. Sen avulla pääsin itse tupakasta eroon täysin ja myös nikotiini riippuvuus on loppunut. Nikotiininesteet ilman nikotiiniä tilaan tuolta ja ovat toimineet kiitettävästi.

Tommi Tupakkamies

Tupakointi loppuu parhaiten kun stumppaa eikä sytytä enää uutta. Vieroitusoireita jostain syystä liioitellaan joka mediassa, ikään kuin tarkoituksena olisi oikein saada lopettaja märehtimään niitä oireita ja miettimään tupakkaa koko ajan. Korvaustuotteet on jumalattoman kalliita (MIKSI?) eikä niiden toimivuus ole kovinkaan hyvä. Korvaustuotteilla lopettaneista polttaa vuoden kuluttua yhtä suuri osa kuin ilman. Sähkötupakka on parempi ainakin siinä mielessä, että sen käyttö on paljon halvempaa. Itse olen vankasti sitä mieltä, että ne "fyysiset oireet" on vain ja ainoastaan lopettajan päässä. Kun tupakanhimo riivaa pahana, tuntuu koko kroppa olevan sekaisin, tärisee, hikoiluttaa jnejne, mutta kun ymmärtää tilanteen johtuvan psyykestä ja rentoutuu, huomaa ettei mitään oireita ole! Itse ole juuri lopettamisen alkuvaiheissa ja välillä tuntuu kammottavalta, kunnes havahdun tajuamaan tilanteen niin olo on ihan ok. Yhtä suurta kusetusta nämä oireuhkailut korviketuotteineen yms!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

mulla tupakoinnin lopettamisesta tuli syksyllä 15vuotta, vieläkin välillä huomaan ajattelevani että menen nyt tupakalle, samoin unissani poltan vieläkin usein. poltin aikoinani useamman askin päivässä. mulla oli niin voimakas se tapatupakointi ainoa vaihtoehto oli inhalaattori mitä ilman en olisi pärjännyt.Imeskelisin sitä varmaan vieläkin, mutta jouduin sappileikkaukseen joka tehtiin avoleikkauksena ja sen jälkeen en pystynyt imeen niin voimakkaasti kuin inhalaattori olisi edellyttänyt siksi pääsin siitä eroon.Pelkään päivää kun olen niin dementoitunut etten muista että en polta ja siitä se sitten alkaa :)

Ehkä sillä tupakoinnilla ei ole silloin enää mitään väliä,poltti tai ei .

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat