Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Joo, vaikuttaa unenhoureessa kirjoitetulta tekeleeltä jossa ei ole "päätä ei häntää". Vai onko runoilijaan iskenyt kuoleman ja Jumalan pelko?

Vierailija
Veijo A Määttänen

Mielenkiinnolla jään odottamaan kommenttejanne, arvoisat lukijat.  Kuka älähtää kun kalikka koipeen kalahtaa..?  Ajatusvirtaa vuosikymmenten takaa.

Johan tuo kuulosti kalahtavan jonkun koipeen.  - Jos ei ymmärrä runoa, pitää vilaista peiliin.

Vierailija

En ymmärtänyt runon juonta, mutta en silti sen takia katso peiliin. Jokainen kokee runon omalla tavallaan, ei ole syytettyjen penkillä kukaan. Aina täällä on joka paikassa tuo "katso peiliin", mistä vaan vähänkin voi tölväistä toisia. Annetaan tilaa kaikenlaisille mielipiteille, niin runon tekijän kuin lukijoidenkin ajatuksille.

Tunnustan, koipeeni kalikka kalahti. Minulle Jumala elää ikuisesti, menen huomenna Pyhäinpäivän kirkkoon

- lumihuntu-

samettiruusu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minulle Isieni Jumala ei ole kuollut.Olen Luterilaisen perheen lapsi.Isäni oli suuri Kristitty ihminen.Hän oli Pyhäkoulunopettaja ja Norporin lukija.

Joka ilta hän veisasi virsiä ja aamulla heräsin hänen virsien veisuuseen.

Sitä minun piti sanoman:Tämä uskovaisuus ei haittaa mitään.On turva Jumalassa.Sen avulla olen jaksanut tässä elämässä.

Ps.Rukoilkaa aina ja joka päivä läheistien ihmisten puolesta,siis esirukousta.Se kantaa kauaksi. 

Vierailija

Vahinko että runo ymmärretään aivan väärin.  Enemmän ajatusta lukemiseen, laajemmalla näkökentällä katsottava mistä onkaan kyse.

Vierailija

Olen tuon tekstin lukenut moneen kertaan, enkä saa siitä mitään kunnon otetta.

Ensimmäisestä kappaleesta kuin tulisi käsitys, elämän ankeudesta ja oman käden kautta lähteneestä henkilöstä. Surunvalittelukukkia?

Muut kappaleet kuin puhuisivat siitä miltä valheellinen suru näyttää. Kuin elämän pelko olisi käsillä.  Kuin helpotus siitä, että hautajaiset ovat ohi ja näytelmä loppuu, kun on ahdistuksineen palattava joulun tuomiin velvoitteisiin.

Onko tässä  mitään järkeä, vai oliko tämä minun omaa mielikuvitustani?v.

Vierailija

Taitaa olla vaan taiteellista vapautta, huuhaata, itseensä kyllästyneen pöhnäistä ajatuksenvirtaa vailla merkitystä...

Vierailija
Vierailija

Taitaa olla vaan taiteellista vapautta, huuhaata, itseensä kyllästyneen pöhnäistä ajatuksenvirtaa vailla merkitystä...

Noinko sanoo tekstistään runoilija itse?

Vierailija

Hukkaan eletyn elämän  jäänteet  kun levittää pöydälle, on helppo sanoa :"Siinä se on!" Mutta vaikka kamaa ja dokumentteja olisi monta pöydällistä, kaikki on makkelia, kun on pamauttanut aivonsa pellolle. Kokemusta on, että mitä isompi pesä, sitä vastenmielisempi homma jälkeen jääville. Miehellä on helpompaa: Kaikki eläessä rahaksi ja viimeisillä voimilla huoraamaan. Kehä III:n eteläpuolelle.

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Noinko sanoo tekstistään runoilija itse?

Miksi niin luulet?-Ei todellakaan runoilija itse vaan näiden palstojen turhanpäiväisiin runoihin kyllästynyt.

Vierailija

Tykkään kyllä runoista, mutta se on eri juttu kun kotona ottaa runokirjan hyllystä silloin kun siltä tuntuu, silloin runoa kaipaa ja kohtaa sen ihan aivan eri mielellä kun täällä ikäänkun joutuu kohtaamaan.

Vierailija
Vierailija
Veijo A Määttänen

Mielenkiinnolla jään odottamaan kommenttejanne, arvoisat lukijat.  Kuka älähtää kun kalikka koipeen kalahtaa..?  Ajatusvirtaa vuosikymmenten takaa.

Johan tuo kuulosti kalahtavan jonkun koipeen.  - Jos ei ymmärrä runoa, pitää vilaista peiliin.

Peilit esiin, porukat!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat