Kommentit (7)

Vierailija

Mihin sitä pitäs selkä vääränä säästää ja säästää?? Perittäväksikö tai toisten

tuhlattavaksi? Niinhän vanhempi polvi on tehnytkin-säästäny ruuassa ja kaikes-

sa mahdollisessa-elää kituuttanu että jää jotain jälkeläisille.

parempi on että ihmiset käyttävät pienet tulonsa eivätkä kituuta ja säästä itseltään.

Vierailija

Sähkön kilpailuttamisella tulevat säästöt ovat hyvin pieniä.Olen saanut monta tarjousta ja jokaisessa tarjous on vain energiamaksusta enimmillään 1 centti/kwh.Summa saattaa mennä tarjouksen antajan korkeampaan siirtohinnoitteluun.Sähkön tukkuhinta on normaalisti n. 5 cnt/kwh,mutta useimmiten kuluttajat maksavat yli 15 cnt/kwh,eli hinta kolminkertaistuu välistävetäjien taholta.Todellinen hinta/kwh saadaan kun sähkölaskun loppusumma centteinä jaetaan kulutetun kwh:n määrällä.

Vierailija

Olen sitä mieltä, että meidän ikäihmisten pitää käyttää varojansa ilman tunnontuskia jos hemmottelee ja hoidattaa itseään ja syö hyvin. Mitä iloa niistä suurista numeroista siellä pankkitilillä on jos kituuttaa ja säästää kaikesta että jälkipolville jää jotain.

Pahanpäivänvara on tienkin oltava, mutta sitten antakaa palaa! elämä on elämistä varten.

Vierailija

Olen oppinut säästämään ihan kaikessa, se on elämäntyyli. Yritän minimoida tavaramäärää koska se ei lisää mielenrauhaa eikä onnellisuuden tunnetta, päinvastoin. Olen samaa mieltä  aloittajan kanssa siinä, että monesta pienestä säästöstä kertyy lopussa iso  säästö. "Den som spar, han har". Nyt, kuinka ollakaan, olen vanhoilla päivillä melko varakas. Avustan silloin tällöin lapsiani ja lastenlapsiani ja kannan myös korteni  kekoon hyväntekeväisyyden hyväksi.

Vierailija

Noita pikalainoja ei kannata ottaa. Niistä joutuu maksamaan kokonaisuudessaan jopa 60 % ylimääräistä (mm. Nordax), vaikka koroksi ilmoitetaan n. 15 %. Tuo lainaan linkin laittanut taitaa olla itse se, joka voitot kerää.

Ellei pysty ennakkoon yhtään säästämään, miten voi selvitä pikalainoista?

Laskin siis käyttöön ja järki mukaan ennen lainahakemusta.

kyllästynyt

Kun on jo "toinen jalka haudassa" niin en katso omalta kohdaltani tarpeelliseksi säästämistä. Elän toki säästeliäästi eli pidän tulot ja menot tasapainossa ja minulla on säästössä pieni vararaha erillisellä tilillä yllättävi menoja varten mutta miksi enää alkaisin mitään säästämään.

Kukaan meistä ei vie mukanaan säästöjään ja maallista omaisuuttaan kuolemansa jälkeen. Perillisten kesken saattavat aiheuttaa eripuraa ja riitoja.

Koen rasittavaksi, että pankit ovat koko ajan "niskassa" tyrkyttäen rahastojaan meille ikäihmisille. Olen pankilleni sanonut useaan kertaan, että nyt on aikani kuluttaa rahojani enkä ala enää mitään sijoittamaan. Sitä joutuu välillä olemaan jopa tyly, että pääsee eroon agressiivisesta pankin edustajasta. Tämän vuoksi en yhtään ihmettele näitä lehtijuttuja hyväksikäytetyistä vanhuksista, jotka ovat menettäneet rahojaan. Mielestäni valtiovallan pitäisi puuttua tähän pankkien agressiiviseen myyntitouhuun vanhuksia kohtaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat